نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داد؛

امضا فروشی مهندسین حقیقت دارد/ قانون نظام مهندسی آن طور که باید به اجرا در نیامد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه امضا فروشی بعنوان پدیده زشتی تلقی میشود که در حال حاضر در سازمان نظام مهندسی در حال انجام است.

کد خبر: 960815002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ آبان ۹۶ - ۷:۵۱ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه امضا فروشی بعنوان پدیده زشتی تلقی میشود که در حال حاضر در سازمان نظام مهندسی در حال انجام است.قانون نظام مهندسی آن طور که باید به اجرا در نیامد

قانون نظام مهندسی آن طور که باید به اجرا در نیامد

قانون نظام مهندسی آن طور که باید به اجرا در نیامد

امضا فروشی مهندسین حقیقت دارد/ قانون  نظام مهندسی آن طور که باید به اجرا در نیامد

سید کمال شهریاری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبتهای اخیر در مورد امضا فروشی در سازمان نظام مهندسی عنوان کرد: متاسفانه امضا فروشی بعنوان پدیده زشتی تلقی میشود که در حال حاضر در سازمان نظام مهندسی در حال انجام است.
شهریاری ادامه داد: ساختمانهایی در شهر وجود دارد که از لحاظ استاندارد بدون کیفیت لازم هستند و این امر نشانه عدم نظارت مهندسین بر کیفیت ساخت و ساز است.
وی گفت: به لحاظ اداری همه ساختمانهای احداث شده دارای برگه مهندس ناظر و نیز نقشه ها شامل امضای مهندسین دارای پروانه هستند که این امر نشان گر وجود امضای مهندسین و عدم حضور فیزیکی آنها در این سازمان است؛ لذا همین امر سبب شده تا بتوان انجام پدیده امضا فروشی را تایید کرد.
وی تصریح کرد: برخی از صحبتهای انجام شده حاکی از امضای افراد متوفی است که این نکته تا به حال مشاهده نشده و بهتر است تا کسانیکه در این مورد ادعا کرده اند، اسناد و مدارک موجود در این زمینه را ارائه دهند.

قانون نظام مهندسی آن طور که باید به اجرا در نیامد


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: سال هفتاد و چهار قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در مجلس تصویب شد و با توجه به این که در آن زمان آیین نامه این قانون را به نگارش در آوردم باید بگویم که قانون آن طور که باید، به اجرا در نیامد و مردم از این قانون بهره مند نیستند.
وی در خاتمه یاد آور شد: مردم نسبت به ساختمانهایی که در آن زندگی میکنند، اعتماد کامل ندارند و هم چنین افراد شاغل در کار بساز بفروش میتوانند از طریق امضا فروشی اقدام به ساخت و سازهایی کنند که از کیفیت چندانی برخوردار نیستند، لذا تا به حال اوضاع و احوال ساخت و ساز آن طور که قانون بدنبالش بود، انجام نشده است.
منبع : ایسکانیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی خراسانرضوی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ آبان ۹۶
977 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0