آخرین فرصت ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال نود و شش مهندسان ارائه اظهارنامه مالیاتی

۵ شنبه سی و یکم خرداد آخرین فرصت ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال نود و شش مهندسان

در جلسه توجیهی مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد چگونگی تکمیل اظهارنامه عملکرد سال نود و شش آنها تشریح و آموزشهای لازم ارائه شد.

کد خبر: 970331012 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۳۱ خرداد ۹۷ - ۹:۵۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد، در جلسه توجیهی مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد چگونگی تکمیل اظهارنامه عملکرد سال نود و شش آنها تشریح و آموزشهای لازم ارائه شد.

آخرین فرصت ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال نود و شش مهندسان

آخرین فرصت ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال نود و شش مهندسان

۵ شنبه سی و یکم خرداد آخرین فرصت ارائه  اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال نود و شش مهندسان

در این جلسه، که در سالن غدیر برگزار بود فرشید – ریاست سازمان از مهندسان خواست با توجه به فرصت زمانی محدود باقی مانده، در تکمیل و ارائه اظهارنامه عملکرد سال نود و شش خود تسریع نمایند.
رئیس سازمان استان یزد، آموزشهای ارائه شده در باره شرایط و نحوه تکمیل اظهارنامه مالیاتی را مهم توصیف کرد و اعضای سازمان را به ارتباط پیوسته با مشاور امور مالی و مالیاتی و ملاحظه توصیه های مندرج در سایت سازمان توصیه کرد.
هم چنین به گفته کارشناس امور مالیاتی و مشاور امور مالی سازمان، طبق تبصره ماده صد قانون مالیات های مستقیم، مهندسان یا صاحبان مشاغل که مجموع درآمد سال نود و شش آنها تا سقف دویست و چهل میلیون تومان است و جزءِ گروه سوم محسوب می‌ گردند و این افراد در صورتی که برگ قطعی مالیات سال نود و پنج آنها صادر گردیده باشد، می ‌توانند از مفاد این تبصره در قانون مالیات‌ های مستقیم استفاده کنند که طبق آن با افزودن ۵% به مالیات قطعی شدۀ سال نود و پنج خود، دیگر نیازی به تکمیل و ارائه اظهارنامه مالیاتی ندارند.
وی گفت: مهندسانی که امسال برای نخستین بار اظهارنامه عملکرد سال نود و پنج را تکمیل می ‌کنند، نمیتوانند از این تبصره استفاده کنند.
درّی – مشاور امور مالی و مالیاتی سازمان ضمن درخواست تسریع در تکمیل و ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال نود و شش اظهار داشت: در صوتی که مودیان امکان ارسال الکترونیکی اظهارنامه را ندارند میتوانند با اخذ فرمت اظهارنامه گروه سوم از سایت اداره کل امور مالیاتی تا آخر وقت اداری ۵ شنبه سی و یکم خرداد با مراجعه به اداره پست، فرم تکمیل شده مکتوب اظهارنامه را برای واحد مالیاتی مربوطه ارسال و روی رسید پستی عبارت “پاکت حاوی اظهارنامه عملکرد سال نود و شش”را قید کنند.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ خرداد ۹۷
741 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0