آ​خرین فرصت نظام مهندسی ساختمان استان تهران فرصت نظام مهندسی ساختمان استان

آ​خرین فرصت نظام مهندسی ساختمان استان تهران

در حالی بیش از ۲ ماه از انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان تهران می ‌گذرد که به علت سهم‌خواهی برخی اعضا هنوز هیئت رئیسه مشخص نشده است. در این رابطه نشست های متعددی برگزار گردیده که به علت "آبستراکسیون" بی نتیجه مانده است.

کد خبر: 970925011 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۵ آذر ۹۷ - ۱:۳۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،در حالی بیش از ۲ ماه از انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان تهران می ‌گذرد که به علت سهم‌خواهی برخی اعضا هنوز هیئت رئیسه مشخص نشده است. در این رابطه نشست های متعددی برگزار گردیده که به علت “آبستراکسیون” بی نتیجه مانده است.

آ​خرین فرصت نظام مهندسی ساختمان استان تهران

آ​خرین فرصت نظام مهندسی ساختمان استان تهران

آ​خرین فرصت نظام مهندسی ساختمان  استان تهران

نیمه مهر ماه سال جاری انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران برگزار و بیست و پنج منتخب مشخص گردید. طی ۲ ماه چند روز اخیر نشست هایی برای تعیین هیئت رئیسه و ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان پایتخت انجام شده، ولی تمام این نشست ها به علت عدم حضور تعدادی از اعضا به اصطلاح آبستراکسیون شده است.
ماده بیست و شش قانون نظام مهندسی میگوید: « وزارت مسکن و شهرسازی مجاز است ضمن بررسی عملکرد سازمان های استان و گزارش هیأت عمومی سازمان، در مورد چگونگی ادامه کار آن سازمان، انحلال هر یک از آن ها را لازم بداند، موضوع را در هیأتی مرکب از وزیر مسکن و شهرسازی، وزیر دادگستری و ریاست سازمان مطرح کند. تصمیم هیأت با دو رأی موافق لازم‌الاجراء خواهد بود.
تبصره ـ انجام وظایف قانونی سازمان و سازمان‌ های استان تا زمانی که تشکیل نشده است و هم چنین در زمان تعطیل یا انحلال با وزارت مسکن و شهرسازی است که حداکثر بمدت شش ماه بعنوان قائم‌مقامی عمل می ‌نماید و ظرف این مدت موظف به برگزاری انتخابات برای تشکیل مجدد سازمان های ذکر شده خواهد بود.»
در حالی خطر انحلال هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران جدی ‌تر می گردد که خبرها حکایت از دعوت خُرم _ ریاست این سازمان از اعضا برای برگزاری نشست انتخاب هیئت رئیسه و رئیس جدید طی امروز را دارد.
در این رابطه بیژن خطیبی _ عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان تهران، بیان کرد: از ریاست نظام مهندسی درخواست کردیم که دوباره برای فردا بعدازظهر نشست تشکیل گردد، باید دید دوستان در جلسه شرکت می ‌کنند یا خیر.
خطیبی گفت:‌ در هیئت مدیره نظام مهندسی عده‌ای در اقلیت و عده‌ای در اکثریت هستند؛ در همه جای دنیا و ایران دموکراسی همینگونه است. اعضای هیئت مدیره اقلیت تعدادی هستند که می ‌توانند نشست های هیئت مدیره را از درجه اعتبار ساقط کنند. یعنی می ‌توانند در نشست شرکت نکنند تا نشست رسمیت پیدا نکند.
خطیبی در مورد ماده بیست و شش قانون نظام مهندسی ساختمان گفت: این ماده مراحل سختی دارد، باید وزارت راه و اداره کل راه و شهرسازی باید در آیین‌ نامه‌ها و بخشنامه‌های خود تجدیدنظر کنند. ممکن عده‌ای بخواهند هیچ نشستی برگزار نگردد، نباید به حق مردم و افرادی که اکثریت را در اختیار دارند خدشه وارد گردد.
خطیبی ادامه داد: در نظام مهندسی برد و باخت اصلا مطرح نیست، ممکن است سال اول که هیئت رئیسه بسته می‌ شود، عده‌ای در اکثریت باشد و عده‌ای در اقلیت. این مسئله مشکل خاصی را ایجاد نمی‌ کند. در مجموع ضعف قوانین است که سبب می ‌شود دوستان نشست را از درجه اعتبار ساقط کنند.
چهارده ماه جاری معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی دطی یادداشتی در کانال تلگرامی اش از تعیین تکلیف ماجرای انتخاب هیئت رئیسه و ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان در “شنبه” خبر داده بود.

آ​خرین فرصت نظام مهندسی ساختمان استان تهران

در بخشی از این یادداشت آمده بود: «… با برگزاری انتخابات اخیر سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران، پنجاه و شش درصد ترکیب هیئت مدیره تغییر یافت و انتظار مهندسان برای آن که پس از ورود چهره های جدی، ترکیبی نو شکل بگیرد و مطالبات آنها متفاوت تر نمایندگی گردد به واقعیت نزدیک شد. ولی متاسفانه اکنون بعد از گذشت چهل و دو روز از اعطای اعتبارنامه ها، اختلاف بر سر تعیین هیئت رئیسه، موجب عدم تشکیل نشست های رسمی نظام مهندسی تهران شده است. از نگاه من اخلاق دموکراسی یعنی رعایت حقوق اقلیت توسط اکثریت. اخلاق میگوید که اکثریت باید حقوق اولیه گروه کوچکتر را محترم شمارد. اتفاقی که در انتخابات نظام مهندسی ساختمان استان تهران افتاده است تامل برانگیز بود چرا که موجب چند نشست متوالی، آبستراکسیون شده است .
(۳ شنبه سیزدهم آذرماه سال نود و هفت) به قصد حل این مسئله، دیداری با هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران داشتم. برگزاری این نشست فرصتی بود تا با دیدگاه بیست و سه نفر از اعضاء آشنا شوم. خوشبختانه سخنان اعضاء حاضر در نشست خیرخواهانه، شجاعانه و توأم با احترام بود.
ولی شرط نخست برای باور گفته ها اراده برای برداشتن نخستین گام هاست، گام اول آهسته و کم کم قدم ها بلندتر و تندتر خواهد شد و همزمان باید اتحاد و همدلی هیئت مدیره سازمان در انتخاب هیئت رییسه نمود داشته باشد. این قدم نخست و انتظار اولیه مهندسان پایتخت است.
شنبه (هفدهم آذرماه نود و هفت) روز قضاوت در خصوص “تعهد اعضاء هیئت مدیره تهران به انجام وظیفه خود” خواهد بود و روز پس از آن تصمیم مدیریتی اخذ خواهد شد. امیدوارم یک شنبه نخستین روز شروع بکار هیئت رییسه جدید نظام مهندسی استان تهران نامیده شود.»
۸ روز از شنبه مورد نظر میگذرد و هنوز خبری از تصمیمگیری نیست.

منبع: افکار نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ آذر ۹۷
663 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0