نبود استاندارد پوشش ‌های ساختمانی، سبب اختشاش بصری در شهرها  ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

نبود استاندارد پوشش ‌های ساختمانی، سبب اختشاش بصری در شهرها 

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان بیان کرد: در حال حاضر یک اختشاش بصری در شهرها ملاحظه می ‌کنیم که به علت تهیه نشدن استانداردی برای پوشش ‌های ساختمانی است البته شاید هم از آن بی خبر هستیم.

کد خبر: 190918006 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ شهریور ۹۸ - ۳:۳۳ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان بیان کرد: در حال حاضر یک اختشاش بصری در شهرها ملاحظه می ‌کنیم که به علت تهیه نشدن استانداردی برای پوشش ‌های ساختمانی است البته شاید هم از آن بی خبر هستیم.

نبود استاندارد پوشش ‌های ساختمانی، سبب اختشاش بصری در شهرها 

نبود استاندارد پوشش ‌های ساختمانی، سبب اختشاش بصری در شهرها

نبود استاندارد پوشش ‌های  ساختمانی سبب اختشاش بصری در شهرها شده ‌است

 

غلام‌حسین عسکری شامگاه –۳ ‌شنبه بیست و ششم شهریور- در جلسه خبری آیین افتتاح “اولین نمایشگاه پوشش‌ های ساختمانی” و ” اولین نمایشگاه رونق تولید ملی”، گفت: شاید در ابتدا برگزاری ۳ نمایشگاه نوشت افزار، پوشش ‌های ساختمانی و رونق تولید با یک‌دیگر سنخیتی نداشته باشد ولی اگر قبول کنیم که ساختمان سازی موتور محرکه اقتصاد کشور است و سبب رونق تولید می‌گردد و زمانیکه رونق تولید ایجاد گردد به نوشت افزار نیز نیاز است، نیک در می‌یابیم که چطور این حوزه‌ ها در دل یک‌دیگر جای می ‌گیرند.

عسگری ادامه داد: ایجاد چنین نمایشگاه‌ هایی در کشور در واقع محل تلاقی ایده‌ها و افکار کسانی است که در این راه اجرا کننده هستند و هم‌چنین در جهت استفاده بهینه از توان داخلی است. برگزاری چنین نمایشگاه ‌هایی می ‌تواند در نظم بخشی نماهای شهر با همان کیفیتی که مورد نظر است با استفاده از مصالح و لوازم داخلی، بسیار کمک کننده باشد.

وی افزود: اکنون یک اختشاش بصری در شهرها ملاحظه می‌کنیم و این اختشاش به علت این است که استانداردی برای پوشش ‌های ساختمانی تهیه نشده یا از پوشش ‌های ساختمانی بی خبر هستیم.

تحقق شعار بومی سازی در ذوب آهن اصفهان

منصور یزدی زاده، مدیرعامل ذوب آهن نیز در این جلسه تصریح کرد: امیدوار هستیم نهضت بومی سازی که با توجه به شعار امسال یعنی رونق تولید ملی بوجود آمده است، شاهد شکوفاتر شدنش باشیم. سال گذشته این نهضت بطور موثر آغاز شد و کلید آن نیز از انجمن تولیدکنندگان آهن و فولاد خوردو دراین راستا بانک اطلاعتی خوبی تهیه شد.

یزدی زاده گفت: نمایشگاهی که حدود دو ماه گذشته در تهران برگزار گردید، از مجموع صد و‌ چهارده قطعه مختلفی که ما ارائه داده بودیم بیست و پنج درصد آن به انعقاد تفاهم نامه ختم شد و ده درصد آن ساخته و تحویل داده شده است. اکنون نیز درحال گذراندن مدت زمان تست (امتحان) خود است که به نوبه خود موفقیت خوبی است.

وی گفت: هشتاد درصد قطعات مورد نیاز ذوب آهن را بومی سازی کردیم. پانزده درصد توسط سایر تولیدکنندگان داخلی کشور تولید می‌ شود و فقط ۵ درصد وابستگی وجود دارد.

نبود استاندارد پوشش ‌های ساختمانی، سبب اختشاش بصری در شهرها 

مدیرعامل ذوب آهن تصریح کرد: در نمایشگاه امروز نیز هفتاد و پنج قطعه از بخش ‌های مختلف را به نمایش گذاشته‌ایم و سایت خاصی نیز بدین منظور طراحی شده تا افراد توانا بتوانند اطلاعات کاملی را دریافت کنند.

یزدی زاده افزود: اگر روند بهمین ترتیب ادامه پیدا کند، پنج درصدی که وابستگی وجود دارد، برطرف گردد.

مدیرعامل ذوب آهن تصریح کرد: یکی از مهم ‌ترین نمونه‌های موفقیت ذوب آهن در بومی سازی ساخت “درب ‌های هفت متری انعطاف پذیر باتری کک سازی” است که هم جنبه محیط زیستی داشته و هم از نظر اقتصادی می‌تواند بسیار مفید باشد.

وی ادامه داد: از مجموع هفتاد و چهار دربی که باید در یک سمت نصب شود تا کنون حدود چهل درب نصب شده و امتحان خود را نیز با موفقیت پشت سر گذاشته است.

منبع: ایمنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ شهریور ۹۸
453 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0