عدم جذابیت دریا در نوشهر ریاست دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان نوشهر

عدم جذابیت دریا در نوشهر

ریاست دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان نوشهر با عنوان این‌ که دریا در این شهر، برای مردم جذابیت ندارد، بیان کرد: علت این امر، دسترسی کم مردم به سواحل است چرا که بخش اعظم نوار ساحلی حوزه شهری نوشهر در اختیار ارگان‌ های دولتی قرار دارد.

کد خبر: 971226001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ اسفند ۹۷ - ۹:۱۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان نوشهر با عنوان این‌ که دریا در این شهر، برای مردم جذابیت ندارد، بیان کرد: علت این امر، دسترسی کم مردم به سواحل است چرا که بخش اعظم نوار ساحلی حوزه شهری نوشهر در اختیار ارگان‌ های دولتی قرار دارد.

عدم جذابیت دریا در نوشهر

عدم جذابیت دریا در نوشهر

دریا در نوشهر برای مردم جذابیت ندارد!

*سواحل نوشهر در اختیار ارگان‌ های دولتی
مازیار درویشی‌نژاد، ریاست نظام مهندسی ساختمان نوشهر یکی از مهم‌ ترین چالش‌ های نوشهر را دسترسی کم مردم به دریا ذکر کرد و ادامه داد: به علت این‌ که بخش اعظم نوار ساحلی حوزه شهری نوشهر در اختیار ارگان‌ های دولتی قرار دارد، مردم دسترسی خیلی کمی به دریا دارند و بهمین علت، دریا بعنوان یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های شهرهای ساحلی، جذابیت چندانی برای عموم در نوشهر ندارد.
وی، کمبود پارکینگ را در نوشهر یکی از دیگر مشکلات دانست و افزود: شهردار جدید پس از آمدن به نوشهر، سخت‌گیری ‌هایی برای تامین پارکینگ دارد، به هر سازنده‌ای اجازه نمی ‌دهد هر طور که بخواهد بسازد و ایجاد پارکینگ در اولویت قرار دارد؛ همچنین صدور رای برای تخریب ساختمان ‌های غیرمجاز و غیرقانونی نیز از دیگر اقدامات مثبت شهردار جدید است.
درویشی‌نژاد در ادامه با عنوان این ‌که بررسی نقشه‌های ساختمانی تا گرفتن مجوز دارای روند خاصی است، عنوان داشت: کارفرمایانی که از شهرداری دستور نقشه می‌ گیرند به یکی از دفاتر مهندسی مراجعه می‌ کنند و بعد از طراحی از نظر معماری، سازه و برق در دفتر نمایندگی نظام مهندسی مورد کنترل قرار می ‌گیرد.
رئیس دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان نوشهر، کنترل و بازرسی گاز را از دیگر اختیارات نظام مهندسی بیان و عنوان کرد: تفکیک آپارتمان نیز توسط نظام مهندسی انجام می‌شود و سپس نقشه‌ها برای اجرا به اداره ثبت و اسناد ارجاع داده می ‌شود.
وی، با اشاره به این‌ که نظام مهندسی نوشهر دارای هزار و هشتصد عضو در رشته‌های هفتگانه معماری، عمران، برق، مکانیک، نقشه‌برداری، شهرسازی و ترافیک است، گفت: از این تعداد پنجاه درصد دارای پروانه و مابقی فاقد پروانه هستند.
وی، به برخی خدمات برای اعضای نظام مهندسی اشاره کرد و اظهار داشت: تمدید پروانه و ارتقا پایه از درجه ۳ تا ۱ از زمان فارغ التحصیلی تا پایان دوره از جمله این خدمات است.
*نیمی از ساخت و سازهای نوشهر سازگار با طبیعت است
رئیس دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان نوشهر گفت: با توجه به شرایط خاص نوشهر می‌ توان گفت پنجاه درصد از ساختمان ‌های ساخته شده در این شهرستان با شرایط آب و هوایی و طبیعت و بوم سازگاری دارد.
وی با اشاره به این‌ که در بخش سازه و اسکلت با توجه به رطوبت منطقه، ساختمان‌های بتنی بهتر جواب می‌ دهد، اظهار داشت: با توجه به این ‌که جوشکاران حرفه‌ای در منطقه وجود ندارد سازه فلزی خیلی کم استفاده می‌ شود و بجای آن از سازه بتنی با مقاومت خوب، کاربرد زیادی دارد.

عدم جذابیت دریا در نوشهر

وی خاطر نشان کرد: در ظاهر ساختمان، نمای داخلی و خارجی چوب باید دیده شود چرا که با طبیعت سازگار است ولی متاسفانه در حال حاضر اکثر سازندگان و مالکان به سمت نمای سنگ رفته‌اند و اثری از چوب دیده نمی ‌شود؛ بنابراین می ‌توان گفت تنها پنجاه درصد از ساختمان‌ ها با اقلیم سازگاری دارد.
درویشی‌نژاد، بتن ‌های آماده را در سازه و معماری دارای استحکام لازم دانست و افزود: بتن‌های آماده به روستاها هم کشیده شده است که به استحکام کمک زیادی کرده است.
*ضعف ساختمان‌ های نوشهر در حوزه تاسیسات
درویشی‌نژاد با اشاره به این ‌که در اجرای آرماتور بندی، بتن و تیغه چینی به ایده آل لازم رسیده‌ایم، گفت: در حال حاضر ضعف عمده در تاسیسات است و بهمین علت، پس از ۲ تا ۳ سال ساختمان از این نظر دچار مشکلاتی می‌ شود.
رئیس دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان نوشهر، بالا بودن سطح آب‌ های زیرزمینی در برخی نقاط شهر را یکی از علل مشکل در سیستم ساختمان ‌ها و آسیب به محیط زیست اعلام کرد و افزود: اجرای چاه‌های سپتیک یکی از راه حل‌ های این مشکل است که متاسفانه اغلب کارفرمایان و بساز بفروشها به علت بالا بودن هزینه آن اجرا نمی ‌کنند، همچنین گروه ‌های تخصصی نظام مهندسی می‌ توانند برای مشکلات فاضلاب و محیط زیست راه حل ‌های خوبی ارائه دهند که متاسفانه آن‌ گونه که باید و شاید از وجودشان استفاه نمی‌ شود.
درویشی‌نژاد با عنوان این‌ که در جذب سرمایه‌گذار ضعف‌ های بسیاری وجود دارد، یاد آور شد: به علت دست اندازها و برخورد نه چندان مناسبی که با سرمایه‌گذار می‌ شود اشتیاقی برای کار بوجود نمی‌آید بنابرای نیاز است در این بخش اصلاحاتی صورت گیرد.

منبع: ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ اسفند ۹۷
617 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0