عدم توجه وزارت راه و شهرسازی به وضعیت شهرداریها عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد:

عدم توجه وزارت راه و شهرسازی به وضعیت شهرداریها

عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور عنوان داشت: متاسفانه وزارت راه و شهرسازی به وضعیت شهرداریها توجهی ندارد و نگرانی از این بابت ندارد که شهرداریها کل شهر را هم بفروشند.

کد خبر: 961210015 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۰ اسفند ۹۶ - ۴:۲۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور عنوان داشت: متاسفانه وزارت راه و شهرسازی به وضعیت شهرداریها توجهی ندارد و نگرانی از این بابت ندارد که شهرداریها کل شهر را هم بفروشند.

عدم توجه وزارت راه و شهرسازی به وضعیت شهرداریها

عدم توجه وزارت راه و شهرسازی به وضعیت شهرداریها

وزارت راه و شهرسازی به  وضعیت شهرداریها توجهی ندارد

مجید افرام پیش از ظهر امروز پنج شنبه در مجمع بسیج مهندسان کشور که در تالار فجر اهواز برگزار گردید، گفت: در صورتیکه بخواهیم عملکرد و فرآیند یک نهاد را بصورت مصداقی مورد بررسی قرار دهیم بطور حتم به نتیجه درستی دست پیدا نخواهیم کرد، زیرا در کنار مثالهای بد، مثالهای خوب نیز وجود دارد؛ نمیتوان با این مثالها به مقایسه پرداخت.
افرام ادامه داد: در زمین لرزه اخیر کرمانشاه با ساختمانهایی روبرو بودیم که مقاومت سازه ای نداشتند ولی در شهرستان اسلام آباد بیمارستانی ساخته شده بود که مقاومت خود را حفظ کرده و خسارت جانی نداشت؛ بصورت کلی میزان تلفات جانی در این دو مکان گویای اهمیت ساختمانهای مقاومت است.
وی، در ارتباط با مغایرت روند ساخت یک سازه با پروانه و نقشه های مصوب شده، تصریح کرد: در این چرخه نادرست تنها سازمان نظام مهندسی مقصر نیست و اختیار و قدرت کامل در این حوزه به نظام مهندسی ساختمان برنمیگردد؛ اگر بررسی درستی صورت بگیرد شاید نظام مهندسی کم ترین اشکال و ایراد را در این زمنیه داشته باشد.
عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور با انتقاد از سیستم شهرداری، افزود: متاسفانه وزارت راه و شهرسازی به وضعیت شهرداریها توجهی ندارد و نگرانی از این بابت ندارد که شهرداریها کل شهر را هم بفروشند و یا این که نقشه دومی برای یک سازه وجود دارد یا ندارد. در مورد آیین نامه کنترل ساختمان و افزایش وظایف شهرداریها نگران هستیم زیرا شهرداریها با وضعیت خوبی در این مورد روبر نیستند.
وی، در ادامه انتقاد کرد: تا به حال چندین بار این فرایند را آزموده ایم، در این زمان چگونه میتوان به سیستم شهرداری اعتماد کرد و وظایف بیش تری را به آن ها محول کرد. سازمان نظام مهندسی در حلقه شومی گرفتار شده زیرا در صورتیکه عوامل اجرایی آموزش ندیده و کیفیت مصالح ساختمانی پایین باشد، هر چقدر هم که این سازمان قوی باشد کار بجایی نمیرسد.

عدم توجه وزارت راه و شهرسازی به وضعیت شهرداریها

عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور با تاکید بر این که تنها در صورتیکه وضعیت امروز اصلاح شد آن وقت میتوان به آینده امیدوار بود، اظهار داشت: هیچ سیستمی در طبیعت ایده آل نیست و ما حتی در نظام فنی ـ اجرایی کشور هم مدرک و امضاء فروشی داریم.
افرام، در ادامه با طرح این پرسش که مهرفروشی و امضاءفروشی آیا در قسمت طراحی بیش تر است یا نظارت، مطرح کرد: وقتی طراح از طرف مالک انتخاب میشود نمیتوان نظام مهندسی را بعنوان یک جزیره انتخاب و نقاط ضعف و قوت آن را به تنهایی مقایسه کرد.
عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان این که اگر میخواهیم کیفیت خدمات مهندسی افزایش پیدا کند باید به سمت نظارت مقیم حرکت کنیم، خاطر نشان کرد: در اینصورت افراد کارمند نمیتواند در امور فنی و مهندسی بصورت تمام وقت دخالت کند.
افرام در خاتمه با بیان این که اگر در طراحی مشکل داریم میتوان این طراحیها را در شرکت ساماندهی کرد، یاد آور شد: ارتقای کیفیت مهندسی ساخت و ساز و هم چنین خدمت رسانی به مردم از جمله اهداف این سازمان هستند و در این راستا تمام سعی خود را بکار میگیریم.

منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ اسفند ۹۶
642 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0