رای دیوان عدالت اداری بمنزله حذف مجری ذی صلاح نیست در جلسه خبری عنوان گردید؛

رای دیوان عدالت اداری بمنزله حذف مجری ذی صلاح نیست

ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران اظهار داشت: برداشت نادرست مرجع صدور پروانه ساختمانی درباره مرجع ذی صلاح باعث کاهش کیفیت ساختمان‌ ها گردید

کد خبر: 971201014 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱ اسفند ۹۷ - ۶:۳۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران اظهار داشت: برداشت نادرست مرجع صدور پروانه ساختمانی درباره مرجع ذی صلاح باعث کاهش کیفیت ساختمان‌ ها گردید

رای دیوان عدالت اداری بمنزله حذف مجری ذی صلاح نیست

رای دیوان عدالت اداری بمنزله حذف مجری ذی صلاح نیست

رای دیوان عدالت اداری  بمنزله حذف مجری ذی صلاح نیست

محمد طاهری در جلسه خبری که امروز در نظام مهندسی استان تهران برگزار گردید با اشاره به اقدامات انجام شده در نظام مهندسی بیان کرد: در سال نود و شش در بخش ارجاع کار و نظارت حدود نه هزار و چهارصد کار در قالب یازده میلیون متر مربع کار انجام شده است و در سال نود و هفت به یازده هزار کار در قالب سیزده میلیون متر مربع افزایش پیدا کرده است.
طاهری ادامه داد: در بخش کنترل نقشه نیز در سال نود و شش سازمان نظام مهندسی حدود نهصد کنترل و در سال نود و هفت بیش از هزار کنترل صورت گرفته است.
وی گفت: نظارت‌ ها مستمر بوده و تمام نقشه‌ها با جزئیات طراحی و در اختیار ناظرین قرار می ‌گیرد و این امر سبب شده تا در طراحی و نظارت شاهد بهبود و کیفیت در ساخت و ساز باشیم.
رئیس نظام مهندسی ساختمان استان تهران ادامه داد: تلاش سازمان نظام مهندسی استان تهران این است تا با همکاری وزارت راه و شهرسازی طرح ‌ها از طرف مجری ذیصلاح احداث گردد.
وی، در مورد رای دیوان عدالت اداری درباره استفاده از مجری ذیصلاح، افزود: در رای دیوان عدالت اداری خدمات مهندسی از طرف اشخاص بدون صلاحیت ممنوع اعلام شده و مستلزم تعقیب کیفری است، بنابراین انجام و ارائه تمامی خدمات مهندسی ساختمان بویژه طراحی، محاسبه، نظارت و اجرا باید ازجانب اشخاص صاحب صلاحیت صورت گیرد، رای دیوان به منزله حذف مجری ذیصلاح نیست.
طاهری گفت: در دادنامه نود و نه هیئت عمومی دیوان اداری بیان گردید که مالک می‌ تواند برای مقاطع کار از سازنده‌های متفاوتی استفاده کند پس از رای دیوان عدالت اداری، برداشت نادرست از طرف مرجع صدور پروانه ساختمانی سبب حذف مجری ذی صلاح گردید و این خلاء باعث بی کیفتی ساختمان‌ ها در کشور شد.
طاهری، در مورد اختلاس مالی هیئت مدیره هفتم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد: بخش عمده‌ای از اختلاس پانزده میلیارد تومانی به سازمان نظام مهندسی برگشت داده شد و مراجع قضایی هم‌چنان پیگیر این موضوع است.
رئیس نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به این که سازمان آتش نشانی اعلام کرده است که با نظارت سازمان نظام مهندسی تخلفات و حوادث در گودبرداری کاهش یافته است، تصریح کرد: گود برداری ‌ها شناسایی و با نظارت ‌های مستمری صورت می پذیرد و هر تخلفی صورت گیرد سریعا به شهرداری معرفی می ‌گردد.
وی با اشاره به این که با پیگیری ‌های صورت گرفته عدالت اجتماعی را در بخش نظلام مهندسی رعایت می ‌کنیم، گفت: پرداخت حق الزحمه مهندسان ناظر بصورت مستمر صورت می ‌گیرد و از زمانی که ناظر گزارش کار را در دفاتر خدمات الکترونیک ثبت کند پس از ۱ هفته حق الزحمه را اخذ می ‌کند.
طاهری خاطر نشان کرد: کنترل نقشه به ارتقا کیفیت در ساخت و ساز‌ها کمک زیادی می‌کند اگر ساختمان‌ها توسط مجری دارای صلاحیت احداث گردد سبب ارتقا کیفت و عمر مفید ساختمان می ‌گردد.
رئیس نظام مهندسی ساختمان استان تهران افزود: سازمان نظام مهندسی در اسفند هفتاد و چهار تشکیل گردید و هم اکنون صد و ده هزار نفر عضو دارد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ اسفند ۹۷
648 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0