صدور هزار و چهل و هشت پروانه ساخت مسکن در سرپل ذهاب مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان رضوی

صدور هزار و چهل و هشت پروانه ساخت مسکن در سرپل ذهاب

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان رضوی، از صدور یک هزار و چهل و هشت پروانه ساخت مسکن برای واحدهای آسیب دیده ناشی از زلزله هفت و سه دهم ریشتری بیست و یکم آبان در سرپل ذهاب خبر داد.

کد خبر: 970404014 تاریخ انتشار: دوشنبه ۴ تیر ۹۷ - ۳:۲۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان رضوی، از صدور یک هزار و چهل و هشت پروانه ساخت مسکن برای واحدهای آسیب دیده ناشی از زلزله هفت و سه دهم ریشتری بیست و یکم آبان در سرپل ذهاب خبر داد.

صدور هزار و چهل و هشت پروانه ساخت مسکن در سرپل ذهاب

صدور هزار و چهل و هشت پروانه ساخت مسکن در سرپل ذهاب

هزار و چهل و هشت پروانه ساخت مسکن در سرپل  ذهاب صادر گردید

رضا موسوی نیا گفت: ‌تاکنون ۱ هزار و چهل و هشت نقشه تکمیلی توسط نظام مهندسی برای ساخت واحدهای مسکونی جدید به شهرداری سرپل ذهاب تحویل داده شد.
استان خراسان رضوی همراه با استانهای مازندران و اصفهان بعنوان معین بازسازی شهرستان انتخاب شدند تا کار ساخت و سازها در مناطق زلزله زده با سرعت بیش تری انجام گردد.
موسوی نیا ادامه داد: با همت و تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان رضوی بعنوان معین بازسازی سرپل ذهاب، تا به حال عملیات آواربرداری چهارصد و نود و چهار واحد مسکونی که در جریان زلزله هفت و سه دهم ریشتری بیست و یکم آبان پارسال تخریب شده بود، خاتمه یافته است.
وی اظهار داشت: در شهر سرپل ذهاب ، یک هزار و چهارصد و هفتاد و دو واحد مسکونی در مرحله پی کنی، چهارصد و نود و چهار واحد مسکونی در مرحله فونداسیون، دویست و یک واحد در مرحله اسکلت بندی و چهل و نه واحد نیز در مرحله اجرای سقف است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراستان رضوی، از معرفی دو هزار و صد و هشتاد و دو فقره پرونده برای دریافت تسهیلات مورد نیاز بازسازی به بانکهای عامل خبرداد و گفت: از این تعداد، مالکان یک هزار و چهارصد و ده واحد مسکونی موفق به عقد قرار داد با بانک شدند تا نسبت به شروع عملیات تعمیر و بازسازی واحدهای خود اقدام کنند.
موسوی نیا هم چنین از تشکیل پرونده برای دو هزار و صد و نود و نه تن از مالکان واحدهای احداثی برای دریافت تسهیلات مورد نیاز از بانکهای عامل شهرستان سرپل ذهاب خبرداد.
سرپل ذهاب با بیش از نود هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
زمین لرزه ۷٫۳ ریشتری بیست و یکم آبان در یازده کیلومتری بخش ازگله، سی و دو کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ششصد و بیست کشته و دوازده هزار و سیصد و هشتاد و شش مصدوم داشت.
این زلزله به ده شهرستان و ۱ هزار و نهصد و سی روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و طبق ارزیابی های صورت گرفته حدود صد هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

خرید اینترنتی کتاب مباحث آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ تیر ۹۷
1157 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0