صدور پروانه ساختمانی هوشمند از ابتدای سال نود و هشت شهردار منتخب شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد:

صدور پروانه ساختمانی هوشمند از ابتدای سال نود و هشت

مجتبی فرهمند، شهردار منتخب شورای اسلامی شهر یزد در جمع اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان توجه توامان به جسم و روح شهر را خواستار گردید و افزود: شهر به مثابه صحنه تئاتری است که هم بازیگر دارد و هم بازتاب بازی خود را همزمان در نگاه تماشاگران می ‌بیند.

کد خبر: 971114022 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ بهمن ۹۷ - ۴:۴۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد، مجتبی فرهمند، شهردار منتخب شورای اسلامی شهر یزد در جمع اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان توجه توامان به جسم و روح شهر را خواستار گردید و افزود: شهر به مثابه صحنه تئاتری است که هم بازیگر دارد و هم بازتاب بازی خود را همزمان در نگاه تماشاگران می ‌بیند.

صدور پروانه ساختمانی هوشمند از ابتدای سال نود و هشت

صدور پروانه ساختمانی هوشمند از ابتدای سال نود و هشت

صدور پروانه ساختمانی هوشمند  از ابتدای سال نود و هشت

به گفته فرهمند، برابر آمار دریافتی، تخلفات ساختمانی در چهار ماهه اول امسال نسبت بمدت مشابه سال قبل حدود چهل درصد کاهش یافته و این حاصل اعتماد سازی مدیریت شهری در جامعه است.
شهردار منتخب شورای اسلامی شهر یزد، مردم ایران را در طول تاریخ مردم مشارکت جو توصیف کرد و گفت: روند مشارکت بار دیگر در حال احیاست و مساعدتهای سازمان نظام مهندسی ساختمان در این زمینه خیلی موثر بوده است.
به گفته فرهمند، در ادامه افتخار به گذشته امیدوار به آینده هستیم و مایل هستیم به ادبیات مشترکی برای رعایت حرمت میراث جهانی در شهر یزد برسیم.
وی، هوشمند سازی روند صدور پروانه ساختمانی را یکی از عوامل موثر در جلب مشارکت مردم خواند که به کمک سازمان نظام مهندسی ساختمان میسر شده و در حال حاضر نرم افزار جامع آن در حال طراحی است تا از ابتدای سال نود و هشت پروانه‌های ساختمانی بصورت هوشمند صادر گردد.
تنظیم لایحه ارزش معاملاتی نیز که در کمیسیونهای شورای شهر تصویب شده و آماده طرح در صحن علنی شوراست از جمله مواردی بود که فرهمند به آن ها اشاره کرد و ادامه داد: در این ارتباط مواردی چون رعایت آیین نامه دو هزار و هشتصد بعنوان خط قرمز ما اعلام گردیده و به موازات آن بر رعایت نماهای اصیل یزد و پرهیز از نماهای وارداتی و غیر اصیل تأکید شده است.
به گفته وی، ما در شرایطی هستیم که همه ارکان ساخت و ساز ناراضی هستند و این چرخه ایراد اساسی دارد که باید برای حل آن کارگروه مشترکی برای موضوعات مورد علاقه طرفین ایجاد گردد و نگاه واحد و پیش برنده از طرف دستگاهها اعمال شود تا فرصت خوب فعلی از دست نرود.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشريحي آزمون نظام مهندسي تاسیسات برقی-نظارت ارديبهشت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ بهمن ۹۷
465 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0