تعامل نظام مهندسی و شورا و شهرداری نقطه عطف توسعه شیراز ​ریاست سازمان نظام مهندسی استان فارس بیان کرد:

تعامل نظام مهندسی و شورا و شهرداری نقطه عطف توسعه شیراز

سید مرتضی سیف زاده عنوان کرد: تعامل میان نظام مهندسی و شهرداری و شورای شهر شیراز، نقطه عطف نیل به توسعه متوازن و مطلوب شهری در شیراز است.

کد خبر: 971003005 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳ دی ۹۷ - ۱۱:۱۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبذی مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،سید مرتضی سیف زاده عنوان کرد: تعامل میان نظام مهندسی و شهرداری و شورای شهر شیراز، نقطه عطف نیل به توسعه متوازن و مطلوب شهری در شیراز است.

تعامل نظام مهندسی و شورا و شهرداری نقطه عطف توسعه شیراز

تعامل نظام مهندسی و شورا و شهرداری نقطه عطف توسعه شیراز

تعامل نظام مهندسی و شورا و شهرداری نقطه  عطف توسعه شیراز

وی در نشست اعضای نظام مهندسی فارس با شورای شهرداران شیراز ادامه داد: تایید صلاحیت مهندسان و مشخص کردن ظرفیت تخصصی آنها و نظارت و مراقبت بر عملکرد آنها از وظایف نظام مهندسی است.
اسماعیلی با عنوان این که نظام مهندسی ساختمان فارس در انجام وظایف قانونی، سعی کرده است، بر اعمال دقت بیش تر در این زمینه تاکید و بیان کرد: در این راستا باید با مجموعه شهرداری و راه و شهرسازی، تعامل و همکاری مطلوبی داشت.
وی با یادآوری این که در کشورهای اروپایی و آمریکایی، شهرداران نقشی اساسی در توسعه شهر در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی اشتغال ایفا میکنند، تصریح کرد: در اکثر کشورهای جهان شهرداریها بخش وسیعی از خدمات را مدیریت میکنند.
وی همچنین ضرورت مشخص شدن تعرفه ارائه دهندگان خدمات مهندسی، از طرف شورای مرکزی این سازمان را متذکر گردید و عنوان داشت: با توجه به مسائل اقتصادی و افزایش نرخ دلار و سایر هزینه ها، ضرورت تشکیل جلسه هیئت ۴ نفره و مشخص شدن تعرفه خدمات مهندسی ضروری است.
وی، در ادامه این نشست با اشاره به برگزاری جلسه ای با اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، افزود: در این نشست قرار شد که کارگروهی در شیراز راه اندازی گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان فارس گفت: در این کارگروه مشترک، فرج زاده معاون شهرسازی شهرداری، صبوری نایب رئیس شورا و پوراسدی عضو سازمان نظام مهندسی، عضویت خواهند داشت.

تعامل نظام مهندسی و شورا و شهرداری نقطه عطف توسعه شیراز

وی، گفت: این کارگروه زمینه ساز انعقاد تفاهمنامه ۳ جانبه ای بین دستگاههای عضو با هدف تسهیل و تسریع در امور مهندسی و ساخت و ساز شیراز خواهد بود.
ضابطیان از اعضای سازمان نظام مهندسی فارس نیز در این نشست بر ضرورت توجه شهرداری به مسائل مرتبط به سیما و منظر شهری را یادآور شد.
ضابطیان با تاکید بر ضرورت انطباق شهری ساختمانسازی در شیراز، اجرای جسته گریخته این مهم در برخی مناطق شهرداری را یادآور شد.
یکی دیگر از اعضای سازمان نظام مهندسی فارس نیز با اشاره به این که شیراز به لحاظ بصری دچار آشفتگی است، ضرورت تشکیل کمیسیون سیما و منظر شهری در شهرداری را یادآور شد.
وی با عنوان این که کمیسیون معماری در مناطق مختلف شهرداری شیراز برگزار می گردد، خاطر نشان کرد: در این رابطه نیز هنوز به یک ساختار واحد نرسیده ایم و هر دوره پروسه جدیدی را در تصویب نقشه ها شاهدیم.

منبع: پیام فارس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ دی ۹۷
635 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0