دروغ و خودپسندی در اوایل انقلاب جایی در بدنه مدیریتی کشور نداشت رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

افزایش رقم تخلف مالی نظام مهندسی ساختمان تهران به دوازده میلیارد تومان

در حالی هفته گذشته، ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران رقم تخلف مالی جدید این سازمان را ۷.۶ میلیارد تومان اعلام کرده بود که خبر می‌ رسد این تخلف مالی به مرز دوازده میلیارد تومان رسیده است.

کد خبر: 970620005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۰ شهریور ۹۷ - ۹:۲۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،در حالی هفته گذشته، ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران رقم تخلف مالی جدید این سازمان را ۷.۶ میلیارد تومان اعلام کرده بود که خبر می‌ رسد این تخلف مالی به مرز دوازده میلیارد تومان رسیده است.

افزایش رقم تخلف مالی نظام مهندسی ساختمان تهران به دوازده میلیارد تومان

افزایش رقم تخلف مالی نظام مهندسی ساختمان تهران به دوازده میلیارد تومان

رقم تخلف مالی نظام مهندسی ساختمان تهران  به دوازده میلیارد تومان افزایش یافت.

شنبه هفته گذشته، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران چند روز بعد از انتشار اخباری مبنی بر کشف تخلف مالی جدید در سازمان تحت مدیریتش از آتش ‌بس با وزارت راه و شهرسازی خبر داد و بیان کرده بود:«عادت داریم مسائل منفی را مُد کنیم و مچ گیری کنیم. باید طراحی ساختار کرده و سیستم را اصلاح کنیم و افشاگری می ‌کنیم. بجای مذاکره و جمع‌ بندی درست استفاده کردن از تریبون هم دیگر را محکوم می‌ کنیم. این سبب ایجاد جو منفی شده و امید ها به یاس تبدیل می‌ شود.»
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به فساد چهل میلیاردی سازمان نظام مهندسی گفت:‌ این تخلف در قوه قضاییه در دست بررسی بوده و هنوز حکمی -برای آن- صادر نگردیده است. پرونده چهار سال است که در قوه قضاییه گیر کرده است. پول مذکور بلوکه شده که البته سود آن را دریافت می‌ کنیم. نحوه هزینه کرد این سود یک بحث است و این‌ که سود نگیریم از هر مرجعی صادر گردد که سود نگیریم شائبه ایجاد میشود. سود بانکی سپرده‌ های حق الزحمه در یک حساب خاص واریز می‌‌ شود.
احمد خُرم در مورد اختلاس هفت میلیارد تومانی جدید از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و در پاسخ به تسنیم در مورد جزئیات این تخلف، افزود: با جعل امضای بنده و یک فقره از چک‌ ها هم که بدون امضا بنده – چک ‌ها در بانک صادرات نقد شده است.
وی با بیان این ‌که با این اقدام سریع روی این قضیه، سازمان در شعبه بانک صادرات حضور یافت، اظهار داشت: اول حدود ۳٫۵ میلیارد تومان کشف شد. نایب رئیس سازمان در بانک مستقر گردید بهمراه حراست و تمام چک‌ های بالای پنجاه میلیون تومان را بازدید کردند که هفت فقره چک هم در این بازدید کشف شد که مجموعا مبلغ هفت میلیارد و دویست میلیون تومان تا عصر پنج شنبه به حساب سازمان برگشت. هم زمان شکایت کردیم منتها با صحبت با متخلفان و برخورد مثبت با آن ها اعلام گردید اگر پول را برگردانید قطعا تخفیف در مجازات خواهید داشت. تا الان تقریبا همه پول برگشت داده شده است.
وی ادامه داد: در این اختلاس دو سه نفر از کارکنان دخیل بوده‌اند که هنوز مشخص نیست بانک دخالت داشته یا خیر. در  انتهای بازجویی می ‌توان در این رابطه قضاوت کرد.
*کشف تخلف مالی توسط وزارت راه
۲ روز بعد از این اظهارات مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی جزئیات جدیدی از تخلف مالی جدید در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران را تشرح کرد. منوچهر شبیانی اصل با عنوان “کشف تخلف مالی ۷٫۶ میلیارد تومانی توسط وزارت راه و شهرسازی” ادعای ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران در این رابطه را زیر سئوال برد.
شیبانی اصل با اشاره به برداشت غیرقانونی از حساب سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران از آن به‌ عنوان “سوء جریان مالی” یاد کرده و بیان کرده بود:‌ در این ماجرا ۷٫۶ میلیارد تومان از حساب سازمان نظام مهندسی استان تهران برداشت شده که با اطلاعات اولیه برخی مهندسین توسط مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی کشف گردید و پیگیری آن از این دفتر آغاز شد.

افزایش رقم تخلف مالی نظام مهندسی ساختمان تهران به دوازده میلیارد تومان

وی با عنوان این ‌که این برداشت غیرقانونی بلافاصله به مراجع ذیصلاح گزارش شد و از ادامه آن جلوگیری بعمل آید، افزود:‌ برخی ادعا می ‌کنند این تخلف را بصورت داخلی کشف کرده‌اند که خلاف واقع است. اگر وزارت راه و شهرسازی مداخله نمی‌ کرد چه بسا این روند هم چنان ادامه داشت.
مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی با عنوان این ‌که این ۷٫۶ میلیارد تومان به حساب دو نفر واریز شده بود، تصریح کرد: دوره برداشت حدود بیست و پنج روز و  در قالب چهارده فقره چک صورت گرفته است. این چک‌ ها ۲ امضا داشته که ظاهرا یکی از چک‌ ها با یک امضا پرداخت شده است. این ‌که گفته شده تخلف مالی در حد کارکنان بوده، واقعیت ندارد. مگر می‌ شود ریاست نظام مهندسی یا خزانه‌ دار سازمان از این موضوع بی خبر باشد.
وی گفت: این قبیل اظهارات فرافکنی است و ضمن این ‌که ادعای جعل امضا باید ثابت شود. چگونه امضا جعل گردیده، ۷٫۶ میلیارد تومان از حساب سازمان نظام مهندسی خارج میشود و کسی متوجه آن نمی ‌شود. وقتی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران نمی ‌تواند کنترل امضا ها را بدرستی انجام دهد چگونه ادعای کنترل ساختمان را دارد. طبق اعلام سازمان نظام مهندسی استان تهران در پنج ماه اول امسال خزانه دار صد میلیون تومان و  ریاست سازمان هفتاد میلیون تومان دریافتی داشته اند. هم چنین سال قبل خزانه‌دار سازمان صد و ده میلیون تومان و رئیس وقت دویست و سی میلیون تومان دریافتی داشته‌اند.
شیبانی اصل با یادآوری این‌ که اعضای هیئت مدیره‌ ها (بیست و پنج نفر) هم اکثر صد میلیون تومان بوده است، تصریح کرد: این مسئله را بررسی می‌ کنیم که این مبالغ در قالب چه عنوانی پرداخت شده است.
در حالی حدود ۱ هفته از جلسه دو مقام مسئول وزارت راه و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با محوریت تخلف جدید مالی می ‌گذرد که خبر می‌ رسد رقم این تخلف مالی افزایش یافته است.  طبق این اساس رقم تخلف مالی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران از ۷٫۶ میلیارد تومان به دوازده میلیارد تومان افزایش یافته است. هنوز نه مسئولان وزارت راه و نه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در این رابطه اظهارنظری نکرده‌اند.

منبع : خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی اجرا معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ شهریور ۹۷
1420 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0