عدم صلاحیت افراد متخلف برای حضور در جامعه مهندسی استاندار آذربایجان شرقی

عدم صلاحیت افراد متخلف برای حضور در جامعه مهندسی

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه نظام مهندسی باید مدافع حقوق مردم و حیثیت جامعه مهندسین باشد، بیان کرد: حفظ مال و سرمایه مردم یک مسوولیت ادامه‌دار است و باید اهمیت این مسوولیت بزرگ برای مهندسان جوان روشن گردد.

کد خبر: 980228002 تاریخ انتشار: شنبه ۲۸ اردیبهشت ۹۸ - ۹:۳۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه نظام مهندسی باید مدافع حقوق مردم و حیثیت جامعه مهندسین باشد، بیان کرد: حفظ مال و سرمایه مردم یک مسوولیت ادامه‌دار است و باید اهمیت این مسوولیت بزرگ برای مهندسان جوان روشن گردد.

عدم صلاحیت افراد متخلف برای حضور در جامعه مهندسی

عدم صلاحیت افراد متخلف برای حضور در جامعه مهندسی

افراد متخلف صلاحیت حضور در جامعه  مهندسی را ندارند/مهندسان به علم روز مجهز گردند

 

اسماعیل جبارزاده، در دیدار اعضای هیات مدیره جدید سازمان نظام مهندسی استان، گفت: مهندسی شغلی توام با خلاقیت، نشاط و پویایی است و مهندسان می ‌توانند با تلاش و پشتکار، آثار ماندگاری از خود به جای بگذارند.

جبارزاده با عنوان اینکه حمایت از تشکل‌ های صنفی را وظیفه خود می‌ دانیم، ادامه داد: عضویت بیست و نه هزار از نخبگان و تحصیل‌کردگان جامعه در سازمان نظام مهندسی و اهمیت این سازمان در دفاع از حقوق مردم وظیفه مسوولان را در حمایت از آن بیش تر می ‌کند.

وی، دفاع از حیثیت جامعه مهندسی و رعایت حق و حقوق مردم را ۲ وظیفه عمده و همیشگی سازمان نظام مهندسی عنوان کرد و افزود: مردم به سازمان نظام مهندسی و مهر تایید این سازمان اعتماد دارند، بنابراین حفظ حقوق مردم مهم‌ ترین وظیفه شرعی، قانونی و عرفی این سازمان است.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: حفظ مال و سرمایه مردم یک مسوولیت ادامه‌دار است و مهندسان باید بدانند که اثر هر اقدام آن ها تا سال ‌ها باقی می ‌ماند.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت این مسوولیت بزرگ باید برای مهندسان جوان روشن گردد، تصریح کرد: مهندسان باید به امضایی که پای نقشه‌ها می‌ گذارند پای‌بند بوده و یک‌شبه در پی نیل به جایگاه مهندسان باتجربه نباشند.

جبارزاده با اشاره به اینکه متاسفانه در گذشته حساسیت چندانی نسبت به رعایت حقوق مردم وجود نداشت، گفت: ساختمان‌ هایی در این استان احداث شده است که مصداق بارز ظلم و خیانت در حق مردم است و ما پیگیر شناسایی و مجازات متخلفان آن هستیم.

استاندار با عنوان اینکه افراد متخلف صلاحیت حضور در جامعه مهندسی را ندارند، افزود: انتظار از سازمان نظام مهندسی این است که افراد ناسالم و متخلف را شناسایی و از بدنه این سازمان تصفیه کند، چرا که وجود یک فرد متخلف می‌ تواند حیثیت کل جامعه مهندسی را خدشه‌دار کند.

جبارزاده گفت: با افراد متخلف در هر جایگاهی باید برخورد کرد و در این زمینه تعصب خشک و خالی فایده‌ای ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تکنولوژی ساخت و ساز روز به روز در حال تغییر و نو شدن است، ادامه داد: امروز اکثر ساختمان ‌های ما با روش ‌های ۲۰ سال قبل احداث شده و دارای فضاهای غیر قابل استفاده هستند، در حالیکه در علم روز مهندسی باید از هر سانتی‌ متر فضای ساختمان استفاده شود به ویژه در مناطقی مثل تبریز که مشکل زمین هم داریم.

استاندار آذربایجان شرقی، با تاکید بر اینکه مهندسان باید به روش‌های علمی و روز دنیا مجهز گردند، یاد آور شد: در این زمینه باید از اساتید مجرب و برجسته داخل و خارج از کشور استفاده کنیم و مدیریت استان آماده همکاری در این زمینه است.

وی با عنوان اینکه علم مهندسی در استان آذربایجان شرقی باید به روز باشد، اظهار داشت: امروزه تنها راه باقی ماندن در عرصه رقابت و بازار، به روز بودن و استفاده از آخرین یافته‌ های علمی است.

عدم صلاحیت افراد متخلف برای حضور در جامعه مهندسی

جبارزاده، توجه به بحث آموزش و بازآموزی مهندسان را مورد تاکید قرار داد و افزود: مهندسان باید ملزم به حضور در دوره‌های آموزشی باشند و آموزش‌ها نیز باید از محتوای غنی برخوردار باشد.

وی با عنوان اینکه هیچ پروژه عمرانی در استان بدون پیوست مطالعاتی اجازه اجرا ندارد، ادامه داد: نظام مهندسی و جامعه مهندسین باید در تهیه این پیوست‌ ها و محتوابخشی به آن ها نقش ایفا کند.

جبارزاده با عنوان اینکه استان آذربایجان شرقی در ۲ سال اخیر متفاوت از سایر استان‌ ها عنوان شده است، تصریح کرد: امروز این استان برخوردار از مدیریت علمی و برنامه توسعه در لایه‌های مختلف است و وظیفه همه دستگاه‌ ها و مدیران مشخص شده است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: جامعه مهندسی در اجرای بخش عمده‌ای از سند توسعه استان نقش دارند و باید در ایفای این نقش فعال‌ت تر ظاهر گردند.

وی با اشاره به کسب عناوین برتر بین‌المللی برای شهر تبریز در ۲ سال اخیر از جمله عنوان شهر جهانی فرش، شهر سالم برای زندگی و شهر نمونه گردشگری، ادامه داد: امروز عطش دیدار تبریز حداقل در داخل کشور ایجاد شده و برای تداوم آن باید چهره شهر تبریز را تغییر دهیم.

جبارزاده از زیباسازی ساختمان ‌ها، حفظ فضای سبز و مدرن‌سازی مبلمان شهری بعنوان لازمه‌های جذب گردشگر در شهر تبریز نام برد و افزود: برای داشتن شهری متفاوت، حضور یکایک مهندسان ضروری است.

وی هم‌چنین حضور مهندسان در عرصه‌های مختلف عمرانی از جمله بحث صرفه‌جویی در مصرف آب، احیای دریاچه ارومیه، اجرای طرح ‌های عمران شهری و مشارکت با شهرداری را خواستار گردید.

جبارزاده با عنوان اینکه علاقمند هستیم پروژه‌های عمرانی را شرکت‌های مهندسی استان اجرا کنند، تصریح کرد: بیست و نه هزار مهندس عضو نظام مهندسی می‌ توانند یک مجموعه قوی مهندسی تشکیل دهند و اجرای پروژه‌های بزرگ و مهم را عهده‌دار گردند.

وی عنوان داشت: برای تحقق این مهم، باید نگاه منفعت‌طلبانه و تخریب دیگران به نفع خود را کنار بگذاریم، این روحیه، ضد توسعه و عامل عقب‌ماندگی است و در جامعه مهندسی نباید شاهد این مسایل باشیم.

جبارزاده با تاکید بر توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی با محوریت سازمان نظام مهندسی، نظارت این سازمان بر کیفیت این خدمات را خواستار گردید.

وی هم‌چنین بر ارتباط تنگاتنگ و برادرانه جامعه مهندسین با جامعه کاردان‌ها تاکید کرد و افزود: حضور کاردان‌ها در کنار مهندسین ضروری است و نباید این ۲ مجموعه خود را رقیب یک‌دیگر بدانند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود از معاون عمرانی استاندار بخاطر توجه به نقش تشکل‌ های مهندسی و تعامل با جامعه مهندسین استان قدردانی کرد و افزود: تجربه سی ساله مهندس پورمهدی در سطوح مختلف در کنار حضور مدیران باتجربه راه و شهرسازی و شهرداری تبریز فرصت مغتنمی برای تغییر نگرش به مسایل عمرانی است و جامعه مهندسین باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کند.

جبارزاده برگزاری انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی استان را شایسته قدردانی دانست و گفت: قطعا با حضور گسترده مهندسین در این انتخابات، افرادی شایسته و دارای نقاط برجسته نسبت به گذشتگان انتخاب شده‌اند و امیدوار هستیم این اتفاق مبارک در انتخابات اسفند امسال هم با حضور حداکثری مردم تکرار گردد.

طوماری، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی هم در این دیدار گزارشی از عملکرد، اقدامات و برنامه‌های آتی این سازمان ارایه نمود.

منبع: قلم پارس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ اردیبهشت ۹۸
540 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0