نقش مهم استفاده اصولی از خدمات مهندسی برای ساخت بناهای با ارزش نقش مهم استفاده اصولی از خدمات مهندسی برای ساخت بناهای با ارزش

نقش مهم استفاده اصولی از خدمات مهندسی برای ساخت بناهای با ارزش

نقش مهم استفاده اصولی از خدمات مهندسی برای ساخت بناهای با ارزش ، الزامی است. استفاده اصولی از خدمات مهندسی برای ساخت بناهای با ارزش نقش مهمی در تولید ثروت و ارزش افزوده دارد

کد خبر: 010304009 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۴ خرداد ۰۱ - ۱۰:۱۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نقش مهم استفاده اصولی از خدمات مهندسی برای ساخت بناهای با ارزش ، الزامی است. استفاده اصولی از خدمات مهندسی برای ساخت بناهای با ارزش نقش مهمی در تولید ثروت و ارزش افزوده دارد

نقش مهم استفاده اصولی از خدمات مهندسی برای ساخت بناهای با ارزش

نقش مهم استفاده اصولی از خدمات مهندسی برای ساخت بناهای با ارزش
استفاده اصولی از خدمات مهندسی برای ساخت بناهای با ارزش نقش مهمی در تولید ثروت و ارزش افزوده دارد.
صنعت ساختمان یکی از بزرگ‌ترین بخش‌ های اقتصادی کشور است. این صنعت بعد از نفت بعنوان یکی از صنایع فرصت آفرین برای رشد اقتصادی و افزایش تولید ناخالص داخلی و اشتغالزایی بشمار می‌رود. صنعت ساختمان یک نقش انکارناپذیر در تولید فرصت ‌های سرمایه گذاری و تولید ثروت و ارزش افزوده در اقتصاد دارد.
سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان تنها زمانی می ‌تواند باعث رشد اقتصادی شود و دستاورد اقتصادی داشته باشد که تزریق سرمایه و تولید مسکن بصورت هدفمند باشد و در نهایت سبب مصرف مسکن گردد و از آن مهمتر ساخت اصولی ابنیه با بهره گیری از خدمات تخصصی مهندسان صاحب صلاحیت است چرا که در غیر این صورت ساختمان سازی میتواند به اتلاف سرمایه های جانی و مالی مردم و بهره برداران منجر گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس به لزوم توجه و استفاده از مقررات ملی ساختمان در موازات خدمات جامع مهندسی در تمام فرآیندهای ساخت و ساز تاکید کرد و افزود: بی تردید استفاده از دانش مهندسان صاحب تخصص و صلاحیت، نقش موثری در حفظ سرمایه های مالی و جانی و نیز تامین ایمنی، بهداشت، سلامت و صرفه اقتصادی بهره برداران دارد.
حضور موثر مهندسان متخصص، حرفه مند و با اخلاق رشته های ۷ گانه سازمان نظام مهندسی ساختمان سبب ارتقای کیفیت و افزایش عمر مفید ساختمان ‌ها شده است.
مجتبی زوربخش گفت: حضور موثر مهندسان متخصص، حرفه مند و با اخلاق رشته های ۷ گانه سازمان نظام مهندسی ساختمان موجب ارتقای کیفیت و افزایش عمر مفید ساختمان‌ها شده است و ایجاد نظامی کارآمد در این حوزه را باعث خواهد شد.
زوربخش با اشاره به اینکه تلاش و امید ما مشاهده ردپای خدمات فنی و کارشناسانه مهندسان این سازمان در همه ساختمانها و در تمام نقاط فضای شهری است ادامه داد: بدیهی است حل مشکلات حوزه ساخت و ساز نیازمند هم افزایی و هماهنگیهای میان دستگاهی بوده و در این راستا سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس، آماده همکاری همه جانبه با تمام دستگاه های متولی حوزه ساخت و ساز است.
آمادگی نظام مهندسی برای مرمت، مقاوم سازی و تعمیر و نگه داری بناهای تاریخی و میراثی
وی هم‌چنین به فلسفه وجود ارزشمند سازمانهای نظام مهندسی ساختمان اشاره و بیان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس با در اختیار داشتن مهندسان صاحب صلاحیت در ۷ گروه تخصصی برای مرمت، مقاوم سازی و تعمیر و نگه داری بناهای تاریخی و میراثی نیز آمادگی لازم را داراست.
وی گفت: متاسفانه امروز در بناهای جدید مفهوم خاصی دنبال نمیشود و ابنیه های ساخته شده با فرهنگ، ارزشها و هویت اصیل شهرهای ما هم خوانی ندارد؛ این در حالی است که جایگاه والا و اثرگذار مهندسی باید همواره مورد توجه معماران ، مهندسان و سازندگان ما قرار بگیرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس بر لزوم استفاده اصولی از خدمات مهندسی و توجه به احیاء و ترویج معماری ایرانی اسلامی در ساخت وسازهای شهری بمنظور ساخت بناهای با ارزش و نیز حفظ ارزش‌های فرهنگی جامعه و ایجاد فضای مناسب برای زندگی تأکید کرد.
وی با عنوان اینکه در عصر حاضر ، معماری ایرانی به علل متعدد از جمله تأثیرپذیری و تقلید نانسنجیده از معماری غرب، از حقیقت و اصالت خود فاصله گرفته، ادامه داد: متاسفانه امروز جای معماری فاخر و بلندآوازه ایرانی اسلامی که قدمتی هزار ساله دارد در ساخت و سازها و ابنیه های ما خالی است و در بسیاری موارد فاصله گرفتن از این سبک معماری و هویت واقعی، به ایجاد ظاهر آشفته و نامتوازن نمای ساختمان‌ها و فضاهای شهری منجر شده است.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ خرداد ۰۱
303 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0