اهمیت سختگیری دبیرخانه در ایفای نقش نظارتی در حاشیه نشست داوری مسابقه طراحی مسجد و میدان گلشهر عنوان گردید:

اهمیت سختگیری دبیرخانه در ایفای نقش نظارتی

دومین مرحله مسابقه طراحی مسجد و میدان (پلازا) گلشهر کرج در روز ۴ شنبه مورخ بیست و هفتم تیر ماه نود و هفت با حضور ۳ شرکت کننده نهایی راه یافته به مرحله دوم و مدیر مسابقه و نیز تیم داوری برگزار گردید.

کد خبر: 970530009 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ مرداد ۹۷ - ۵:۲۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،دومین مرحله مسابقه طراحی مسجد و میدان (پلازا) گلشهر کرج در روز ۴ شنبه مورخ بیست و هفتم تیر ماه نود و هفت با حضور ۳ شرکت کننده نهایی راه یافته به مرحله دوم و مدیر مسابقه و نیز تیم داوری برگزار گردید.

اهمیت سختگیری دبیرخانه در ایفای نقش نظارتی

اهمیت سختگیری دبیرخانه در ایفای نقش نظارتی

اهمیت سختگیری  دبیرخانه در ایفای  نقش نظارتی

در حاشیه این مسابقه، سید محمد بهشتی از داوران مسابقه در گفتگو با روابط عمومی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری، برگزاری مسابقات معماری را اقدامی خوب و موثر دانست و گفت: زمانی که برای چنین پروژه ای از روش مسابقه استفاده شده است تا طراح انتخاب شود قطعا نتیجه بهتری حاصل می گردد تا این که سفارش داده شود به مشاوری که این پروژه را انجام دهد.
هم چنین بهشتی، به استقبال خوب از این مسابقه اشاره کرد و افزود: از آن چه که توقع داشتیم استقبال بهتری صورت گرفت و بعنوان یک طرح معماری باید گفت از سطح خیلی مناسبی برخوردار بود.
وی در ادامه به سختگیری دبیرخانه دائمی مسابقات معماری وزارت راه و شهرسازی نیز تاکید کرد و ادامه داد: این که دبیرخانه دائمی اکنون سختگیریهای لازم را انجام میدهد بنظر من اقدام خیلی خوبی است زیرا موجب شده تا مسابقات معماری نظم و نسق مناسبی پیدا کند.
در همین رابطه از امیرحسین پور جوهری از دیگر داوران مسابقه طراحی مسجد و میدان (پلازا) گلشهر کرج، عنوان کرد: اگر مسابقات معماری عادلانه برگزار گردد بطور حتم میتواند به ارتقاء دانش و هنر معماری کشور کمک کند ولی اگر آن عدالت و انصاف حقیقی در جریان برگزاری مسابقات معماری رخ ندهد خود نه تنها به معماری ما کمک نخواهد کرد بلکه لطمات جبران ناپذیری را نیز به معماری معاصر ما خواهد زد همان گونه که در جریان برخی از مسابقات معماری در گذشته عدم انصاف و عدالت موجب بروز دل سردیها و انحرافات مختلفی گردیده است .
پورجوهری، برگزاری مسابقات از طرف دبیرخانه دائمی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: برگزاری مسابقات را فرصتی میدانم تا معماران جوان بتوانند استعدادهای خودشان را ارائه دهند و تا خود را به جامعه معماری معرفی کرده و جایگاه خویش را در فضای رقابتی مشخص کنند. بطور کلی براین باورم که دل سرد کردن معماران جوان گناهی نابخشودنی است ولی بطور کلی باید تاکید کنم که جریان این مسابقات باید بتواند زایندگی معماری ایران را تضمین کند .
هم چنین پرشیا قره گوزلو میر مسابقه طراحی مسجد و میدان (پلازا) گلشهر کرج در مورد چگونگی برگزاری این مسابقه، تصریح کرد: در حدود یک سال پیش خانواده و بنیاد حاجی ترخانی از من دعوت کردند تا توجه به پروژه های متنوعی که داشتند و قرار است در آینده اجراء گردد ولی واقف اصرار داشت تا این پروژه ها ابتدا با یک مسجد آغاز گردد بنابراین برای این پروژه ما مسابقه و دعوت به شکل عمومی را در نظر گرفتیم تا معماران جوانی که حتی تازه فارغ التحصیل شده بودند بتوانند در این مسابقه شرکت کنند و حدود صد طرح به دست ما رسید که در مرحله نخست ده برگزیده داشتیم و در مرحله دوم ۳ نفر از این ۱۰ نفر طرحهای خود را آماده کرده و آمدند دفاع کردند که در نهایت ۱ نفر منتخب این مسابقه گردید.

اهمیت سختگیری دبیرخانه در ایفای نقش نظارتی

قره گوزلو، هم چنین در مورد چالشهای این مسابقه نیز بیان کرد: برای این مسابقه ما هر بار یک گردهمایی برگزار کردیم و در این گردهمایی ها آن چه را که میخواستیم را برای شرکت کنندگان در مسابقه عنوان کردیم مثلا هدف از طراحی این مسجد چیست یا چگونه برای شهر تعریف می گردد و این موضوعات را بگونه ای طرح کردیم تا برای همه شرکت کنندگان در مسابقه قابل درک باشد و در گردهمایی دوم از منتخبان گردهمایی اول تقدیر انجام شد و در آینده نیز نمایشگاه آثار را بر پا خواهیم کرد و چالش اصلی ما اجراء پروژه خواهد بود و ۲ نشست دیگر نیز داوران با نفر منتخب اول خواهند داشت و یک نوع کلکسیون کار را خواهند داشت تا طرح بتواند خیلی بهتر اجراء گردد و سپس قرار داد در فاز یک و دو با نفر اول بسته خواهد شد و این امر اگر به نتیجه برسد یکی از اولینها به این شکل خواهد بود که برای خود من نیز خیلی جذاب است.
منبع : وزارت راه و شهرسازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ مرداد ۹۷
1194 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0