اهمیت توجه به طرحهای معماری ایرانی اسلامی، با حمایت مسئولین و همکاری میراث فرهنگی اهمیت توجه به طرحهای معماری ایرانی اسلامی، با حمایت مسئولین و همکاری میراث فرهنگی

اهمیت توجه به طرحهای معماری ایرانی اسلامی، با حمایت مسئولین و همکاری میراث فرهنگی

ساختمان میبد، با حمایت مسئولین و همکاری میراث فرهنگی، مهندسین را نسبت به اجرای طرحها با معماری ایرانی اسلامی تشویق میکند.

کد خبر: 990201003 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱ اردیبهشت ۹۹ - ۶:۲۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی نظام مهندسی ساختمان میبد، با حمایت مسئولین و همکاری میراث فرهنگی، مهندسین را نسبت به اجرای طرحها با معماری ایرانی اسلامی تشویق میکند

اهمیت توجه به طرحهای معماری ایرانی اسلامی، با حمایت مسئولین و همکاری میراث فرهنگی

اهمیت توجه به طرحهای معماری ایرانی اسلامی، با حمایت مسئولین و همکاری میراث فرهنگیریاست نظام مهندسی ساختمان میبد بیان کرد: با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست ‌های کلان کشور مبنی بر اهمیت توجه بر طرح‌ های معماری ایرانی اسلامی، نظام مهندسی ساختمان میبد هم تلاش کرده است با حمایت مسئولین و همکاری میراث فرهنگی، مهندسین را در مورد اجرای طرحهای با معماری ایرانی اسلامی تشویق کند.

صباغی گفت: خوشبختانه در سال ‌های گذشته رویکرد بسیار خوبی در بین مسئولین و مردم به سمت معماری ایرانی اسلامی به وجود آمده است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان میبد ادامه داد: با ادامه این رویکرد بزودی شاهد افزایش پروژه‌هایی با سبک معماری ایرانی اسلامی در سطح شهر خواهیم بود.
وی، انطباق مصالح موجود در معماری سنتی و ایرانی و سازگاری آن با اقلیم و روحیات مردم را سبب گرایش جامعه به سمت این نوع ساختمان ‌ها دانست.
وی با بیان این شعر حافظ که” سال ‌ها دل طلب جام جم از ما می‌کرد آنچه خود داشت زبیگانه تمنا می‌کرد” تصریح کرد: ما معماری اصیل و بزرگی داریم که در بسیاری از نقاط دنیا مورد توجه قرار گرفته است و خودمان از آن غافل بودیم و الان که مردم با شناخت به سمت این معماری می ‌آیند گسترش مجدد این نوع معماری را در عرصه ساخت و ساز شاهد هستیم.
صباغی عنوان کرد: در سال ‌های گذشته رشد قابل توجهی در استقبال مردم از توسعه بوم گردی و مهمانسرا‌ها و رستوران ‌های سنتی وجود داشته است که نشان از انطباق این نوع معماری با روحیات و نیاز‌های مردم دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ اردیبهشت ۹۹
389 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0