تاثیر توسعه گلخانه در اشتغال دانش‌ آموختگان استان قم ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم

تاثیر توسعه گلخانه در اشتغال دانش‌ آموختگان استان قم

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم بیان کرد: توسعه کشت گلخانه در این استان زمینه و فضای موثری را برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی فراهم خواهد کرد.

کد خبر: 190726002 تاریخ انتشار: جمعه ۴ مرداد ۹۸ - ۳:۱۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم بیان کرد: توسعه کشت گلخانه در این استان زمینه و فضای موثری را برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی فراهم خواهد کرد.

تاثیر توسعه گلخانه در اشتغال دانش‌ آموختگان استان قم

تاثیر توسعه گلخانه در اشتغال دانش‌ آموختگان استان قم

توسعه گلخانه در اشتغال دانش‌  آموختگان استان قم موثر است

عباس خرمی در نشست شورای نظام مهندسی قم در سالن جلسات نظام مهندسی این استان موضوع بیکاری فارغ التحصیلان کشاورزی قم را از پیامدهای بی توجهی به بخش کشاورزان دانست و گفت: در حال حاضر دو هزاار و پانصد تن عضو نظام مهندسی کشاورزی قم هستند که بیش از یک هزار و دویست تن آنها بطور کلی بیکار بوده و یا در شغلی نامرتبط با رشته و تخصص خود فعالیت میکنند.
خرمی ادامه داد: میتوانیم با تامین آب کافی برای ایجاد گلخانه در قم، یک تعاونی و تشکل مستقل و غیر دولتی فارغ التحصیلان بیکار کشاورزی را در استان ایجاد کنیم.
ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم اظهار داشت: یکی از شروط حمایت دولت‌ از سرمایه گذاران متقاضی برای سرمایه گذاری در شهرک گلخانه ای قم استفاده و به خدمت گرفتن فارغ التحصیلان کشاورزی باشد.
هم اکنون چهل و نه هکتار گلخانه در قم در حال بهره برداری است و بیش از شصت هکتار نیز در حال ساخت است.
ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم، با عنوان این که با بزرگ شدن بیش از اندازه دولت مخالف هستیم، و اشتغال زایی برای فارغ التحصیلان مذکور باید به کمک بخش خصوصی صورت گیرد، ادامه داد: هر چند نظام مهندسی اداره کاریابی نیست اما باید برای فارغ التحصیلان تدبیری را بیندیشیم و از آن ها حمایت کنیم.

تاثیر توسعه گلخانه در اشتغال دانش‌ آموختگان استان قم

وی با عنوان این که یکی از سیاستهای دولت راه اندازی مراکز خدمات کشاورزی است، گفت: در این مراکز شاهد مراجعه زیاد فارغ التحصیلان کشاورزی برای کار هستیم، اما حل این معضل بدون همکاری و تعامل مدیران مرتبط با این حوزه میسر نیست.
خرمی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای برگزاری گردهمایی تحت عنوان “توسعه کشاورزی پایدار با حفظ محیط زیست در قم ” تصریح کرد: این همایش قرار است، روز هفتم اسفندماه سال جاری برگزار گردید، و کمیته های فنی و اجرایی آن تشکیل و افرادی فعال در این زمینه نیز مشخص شدند.
وی با عنوان این که در حال حاضر هنوز تصمیم قطعی برای برگزاری این گردهمایی در سطح ملی یا بین المللی گرفته نشده است، گفت: برای این که این گردهمایی را در سطح ملی برگزار کنیم به ۱ میلیارد و صد میلیون ریال بودجه نیاز داریم، که براساس تقسیم کار صورت گرفته دستگاهها و مجموعه های مختلف از جمله سازمان جهاد کشاورزی، مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، شهرداری و شورای شهر، جهاد دانشگاهی، و همچنین دانشگاه قم باید بخشی از این هزینه را تامین کنند.
منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی نظارت عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ مرداد ۹۸
765 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0