استفاده از اختیارات قانونی برای عزل رئیس هیت انتخابات نظام مهندسی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان کرد:

غیر قانونی بودن بخش نامه وزیر راه و شهر سازی

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان در نامه ‌ای به سازمان ‌های نظام مهندسی استان ‌ها از عدم ابلاغ بخش نامه وزیر راه به علت قانونی نبودن آن خبر داد و افزود: روسای سازمان‌ ها و اعضای هیئت مدیره مجاز به اجرای بخش نامه آخوندی نیستند و با متخلفان برخورد می گردد.

کد خبر: 970128013 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ فروردین ۹۷ - ۷:۱۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان در نامه ‌ای به سازمان ‌های نظام مهندسی استان ‌ها از عدم ابلاغ بخش نامه وزیر راه به علت قانونی نبودن آن خبر داد و افزود: روسای سازمان‌ ها و اعضای هیئت مدیره مجاز به اجرای بخش نامه آخوندی نیستند و با متخلفان برخورد می گردد.

زمان بررسی و تصویب نهایی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی در مجلس

زمان بررسی و تصویب نهایی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی در مجلس

بخش نامه وزیر راه و شهر سازی غیرقانونی است

در نامه ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان خطاب با روسای سازمان‌ های نظام مهندسی استان ‌ها آمده است؛
«با توجه به سئوالات برخی از استان ‌ها به اطلاع می ‌رساند بخش نامه اخیر وزیر راه و شهرسازی تحت عنوان شیوه‌ نامه تبصره (دو) ماده بیست و چهار آیین‌ نامه اجرایی ماده سی و سه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در نشست شورای مرکزی مورخ بیستم فروردین نود و پنج مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شد با توجه به مغایرت‌ های آن با آیین ‌نامه ماده سی و سه موضوع به وزیر محترم راه و شهرسازی منعکس و از ابلاغ آن خودداری شود.
نظر به این ‌که بر اساس ماده بیست و سه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مسئولیت اجرای تصمیمات شورای مرکزی با رئیس شورا می ‌باشد، لذا بصراحت اعلام می ‌نماید که وفق مصوبه این شورا مبنی بر عدم ابلاغ بخش نامه مذکور، روسای سازمان ‌ها و اعضای هیئت مدیره مجاز به اجرای آن نمی‌ باشند و با متخلفین طبق ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

غیر قانونی بودن بخش نامه وزیر راه و شهر سازی

قابل ذکر است بند (ج) ماده بیست و سه آیین‌ نامه اجرایی صرفا بر توجه به ابلاغیه ‌ها و اطلاعیه ‌های قانونی وزارت راه و شهرسازی تصریح دارد و از طرف دیگر اعضا سازمان‌ ها به موجب بند (ت) ماده چهل و چهار آیین‌ نامه متعهد هستند وظایفی را که از طریق نظام مهندسی استان و یا شورای مرکزی در چارچوب اهداف قانون و آیین‌ نامه اجرایی تصویب و ابلاغ می شود به انجام برسانند.
مجددا یادآوری می شود که ابلاغ بخش نامه‌ها و مصوبات وزارت راه و شهرسازی به سازمان ‌های استان به موجب بند (ذ) ماده صد و شانزده آیین‌ نامه اجرایی از وظایف و اختیارات ریاست شورای مرکزی است.

منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی طراحی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ فروردین ۹۷
863 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0