ساخت و سازهاي غير مجاز در زنجان از نبود نظارتهاي دقيق رنج ميبرد ریاست کميسيون معماري و شهرسازي شوراي اسلامي شهر زنجان

ساخت و سازهاي غير مجاز در زنجان از نبود نظارتهاي دقيق رنج ميبرد

ریاست کميسيون معماري و شهرسازي شوراي اسلامي شهر زنجان بیان کرد: در حال حاضر ساخت و سازهاي غير در شهر زنجان رواج دارد و نبود نظارتهاي دقيق مشکلاتي را در اين بخش به وجود آورده است.

کد خبر: 961108002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۸ بهمن ۹۶ - ۱۲:۳۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، ریاست کميسيون معماري و شهرسازي شوراي اسلامي شهر زنجان بیان کرد: در حال حاضر ساخت و سازهاي غير در شهر زنجان رواج دارد و نبود نظارتهاي دقيق مشکلاتي را در اين بخش به وجود آورده است.ساخت و سازهاي غير مجاز در زنجان از نبود نظارتهاي دقيق رنج ميبرد

ساخت و سازهاي غير مجاز در زنجان از نبود نظارتهاي دقيق رنج ميبرد

ساخت و سازهاي غير مجاز در زنجان از نبود نظارتهاي دقيق رنج ميبرد

ساخت و سازهاي  غير مجاز در زنجان از نبود نظارتهاي دقيق رنج ميبرد

حميدرضا حميدي گفت: در زمان حاضر ۳ ارگان سازمان نظام مهندسي، شهرداري و اداره کل راه و شهرسازي مسئوليت نظارت بر ساخت سازها را بعهده دارند و در اين ميان راه شهرسازي نظارت خوبي دارد.
حمیدی، نبود نظارت موثر نهادهاي قانوني ناظر بر ساخت و ساز، وابستگي مالي شهرداري به تخلفات ساختماني به علت نبود درآمد هاي پايدار قابل اتکا، مطابقت نداشتن صددرصدي ضوابط و مقررات و شهرسازي با نيازها و خواسته هاي مردم وسازندگان، استفاده نکردن از نيروهاي متخصص در اجرائيات شهرداري، فساد مالي از جمله علت عمده براي ساخت ساز هاي غير مجاز عنوان کرد.
وی تصریح کرد: براي رفع اين معضل، مهمترين و موثرترين اقدام ايجاد اصلاحات در ساختار اداري و تغييرات در ساختار مبحث دوم نظام مهندسي است به اين ترتيب که ساخت وساز صرفا نه توسط اشخاص بلکه توسط شرکتهاي حقوقي و متخصص انجام گيرد.
رئيس کميسيون معماري و شهرسازي شوراي اسلامي شهر زنجان افزود: چرا که برخورد حقوقي و قضايي با شرکت هاي حقوقيبه راحتي امکان پذير است و اين در حاليست در شرايط کنونی قوانين و مقررات جاري برخورد با اشخاص متخلف ساختماني صرفا با جريمه نقدي امکان پذير است.
وی خاطر نشان کرد: مشکلات فرهنگي نيز از ديگر علل افزايش ساخت وسازهاي غير مجاز است چرا که بررسيها نشان ميدهد اغلب افراد براي سود آوري بيش تر و منفعت در اين حوزه سرمايه گذاري ميکنند و اين خود عاملي مهم بروز تخلفات ساختماني است.

ساخت و سازهاي غير مجاز در زنجان از نبود نظارتهاي دقيق رنج ميبرد

به گفته وی، از ديگر دلايل بروز تخلفات ساختماني نگاه اقتصادي و کسب درآمد به موضوع زمين و مسکن بر ميگردد که اين موضوع مهم در کشور يعني مسکن و زمين فقط بري برآورد نياز سکونت نيست بلکه با هدف سرمايه گذاري و کسب درآمد کلان مد نظر است.
حمیدی تکید کرد: براساس مطالعات انجام گرفته سه گسل مهم در شهروجود دارد که در نواحي کمربندي جنوبي ، شمال و غرب شهر قرار دارند که لازم است تمهيدات لازم در ساخت سازها با لحاظ اين گسلها مورد توجه قرار گيرد.
ریاست شوراي شهر زنجان پيش از اين گفته بود که هفته اي صد پرونده تخلف ساختماني در کميسيون ماده صد شهرداري با جمعيت چهارصد و پنجاه هزار نفري شهر زنجان بررسي مي گردد و اين موضوع و تخلف از قانون افتخار نيست.
احمد نصيري گفت: سازمان نظام مهندسي استان نيز در اين ارتباط کم کاري ميکند و اين درحاليست در ساخت و سازها بجاي اجراي نقشه اول ، نقشه دوم اجرا ميشود و اغلب در کميسيون ماده صد شهردراي نيز به اين موضوع بيش تر پرداخته مي گردد.
شهر زنجان بعنوان مرکز استان سه منطقه شهرداري و چهارصد و سی هزار نفر جمعيت دارد.

منبع : خبرگزاری آریا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

فیلم آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ بهمن ۹۶
1062 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0