بازار مسکن متاثر از تحولات بازار ارز محمد اسلامی

بازار مسکن متاثر از تحولات بازار ارز

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: بازار مسکن تابعی از شرایط اقتصادی است و متاثر از تحولاتی است که در بازار ارز رخ داد و الزاما به خود بازار مسکن مربوط نمی‌ گردد.

کد خبر: 970918012 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۸ آذر ۹۷ - ۲:۴۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان زنجان،وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: بازار مسکن تابعی از شرایط اقتصادی است و متاثر از تحولاتی است که در بازار ارز رخ داد و الزاما به خود بازار مسکن مربوط نمی‌ گردد.

بازار مسکن متاثر از تحولات بازار ارز

بازار مسکن متاثر از تحولات بازار ارز

بازار مسکن متاثر  از تحولات بازار ارز

وی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که دولت برای کاهش قیمت مسکن چه برنامه‌ای دارد، اظهار داشت: بازار مسکن تابعی از شرایط اقتصادی است و متاثر از تحولاتی است که در بازار ارز رخ داد و الزاما به خود بازار مسکن مربوط نمی گردد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: مهم این است ما در جریان تولید مسکن برای اقشار متوسط و کم درآمد، برنامه متنوعی داشته باشیم و به آنان کمک کنیم تا صاحب مسکن گردند.

وی تصریح کرد:

مهم ترین قدمی که در این راستا در هفته گذشته برداشته شد، ابلاغ ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافتهای فرسوده بود که تفاهم نامه هایش مبادله شده بود و منابعش هم پیش بینی شده بود. همچنین به استانداران ابلاغ کردیم که در دویست و هفتاد محله در شهرهای گوناگون کشور، با مدیریت استانداران این واحدهای مسکونی توسط خود مردم یا توسعه گران با اراضی که خودشان در اختیار دارند یا اراضی که ما در اختیارشان میگذاریم احداث گردد.

وی ادامه داد:

ساخت د۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای کوچک را هم در نظر داریم که با همکاری بنیاد مسکن در دستور کار است و به زودی ابلاغ می‌ گردد و ساخت سالیانه پنجاه هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید را هم داریم که این برنامه هم گرداوری شده است.

بازار مسکن متاثر از تحولات بازار ارز

اسلامی با عنوان این که تکمیل حدود ۵۰۰هزار واحد مسکونی را در نظر داریم، خاطر نشان کرد: تقریبا در همه پروژه های مسکن مهر این فراخوان داده شده است که به همه مجریان و دستگاههای مربوطه ابلاغ گردیده که با توجه به شرایطی که هست این پروژه ها را تکمیل کنیم.
وزیر راه و شهرسازی در خاتمه یاد آور شد: حدود شصت هزار واحد مسکونی از مسکن مهر که بدون متقاضی بود را در اختیار کمیته امداد قرار دادیم با هم تفاهم نامه ای امضا کردیم که آن ها بتوانند این واحدها را تکمیل کنند و در اختیار قشر آسیب پذیر جامعه قرار دهند.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بسته طلائی آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ آذر ۹۷
808 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0