نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

منابع صندوق توسعه ملی به یاری نوسازی بافت فرسوده بیاید/رونق بازار مسکن مرهون رشد ساخت و سازها

کمال الدین شهریاری، با اشاره به لزوم ارائه تسهیلات ارزان قیمت و هم چنین منابع صندوق توسعه ملی به بانکها برای ساخت و ساز در بافتهای فرسوده، بیان کرد: رونق بازار مسکن مرهون افزایش ساخت و ساز است.

کد خبر: 960830020 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ آبان ۹۶ - ۵:۳۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،کمال الدین شهریاری، با اشاره به لزوم ارائه تسهیلات ارزان قیمت و هم چنین منابع صندوق توسعه ملی به بانکها برای ساخت و ساز در بافتهای فرسوده، بیان کرد: رونق بازار مسکن مرهون افزایش ساخت و ساز است.رونق بازار مسکن مرهون رشد ساخت و سازها

رونق بازار مسکن مرهون رشد ساخت و سازها

رونق بازار مسکن مرهون رشد ساخت و سازها

منابع صندوق توسعه ملی به یاری نوسازی  بافت فرسوده بیاید/رونق بازار مسکن مرهون رشد ساخت و سازها

وی، با اشاره به لزوم رونق بازار مسکن، تصریح کرد: برای ایجاد رونق در بازار مسکن باید ساخت و ساز در این بازار بویژه در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری تحریک گردد.
شهریاری با اعلام این که افزایش ساخت و ساز در عرصه های خالی و اطراف شهرها بشرط تامین زیرساختهای مورد نیاز میتواند تا حدودی به رونق بازار مسکن کمک کند، گفت: هر چند تامین زیرساختها در این نواحی هزینه هایی را در بردارد، ولی میتواند به کاهش انباشت تقاضا و در نتیجه رشد قیمتها کمک کند.
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این که نوسازی بافتهای فرسوده راه دیگر رونق بازار مسکن است، مطرح کرد: بافتهای فرسوده شهری که در دل شهرها واقع شده و از نظر دسترسی به زیرساختها و تجهیزات تقریبا بدون مشکل هستند، در صورت نوسازی و بهسازی میتوانند نقش عمده ای در ساماندهی بازار آشفته مسکن ایفا نمایند.
ساختمانهای قدیمی ساز فاقد پایداری هستند
وی با اعلام این که بافتهای فرسوده شهری به ساختمانهای قدیمی و فاقد پایداری که نفوذپذیری در آنها کم است، گفته میشود، عنوان داشت: به دلیل فرسودگی بناها اکثر ساکنان این بافتها تمایلی به زندگی در آنها نداشته و غالب مهاجرتها از این مکانها صورت میگیرد.
شهریاری با بیان این که احیای بافت فرسوده طبق قانون مصوب مجلس باید انجام گردد، تصریح کرد: با زنده سازی و احیای بافتهای فرسوده بسیاری از مشکلات اعم از تخریب بسیار در نتیجه کوچکترین زمین لرزه نیز حل خواهد شد.
احیای بافت فرسوده شهری نیازمند منابع مالی کافی
وی با تاکید بر این که احیای بافتهای فرسوده نیازمند منابع مالی و توجه مسئولین به اهمیت این موضوع است، ابراز کرد: با توجه به این که ساکنین بافتهای فرسوده منابعی برای نوسازی این سازه ها ندارد، دولت باید با ایجاد تکلیف بر بانکها ارایه تسهیلات ارزان نوسازی این واحدها را تسریع کند.

رونق بازار مسکن مرهون رشد ساخت و سازها


این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار داشت: ارایه تسهیلات با سود کم و هم چنین ارایه مشوقهای لازم جهت نوسازی بافتهای فرسوده میتواند به ساخت و ساز در این مناطق کمک کند.
شهریاری خاطر نشان کرد: صندوق توسعه ملی میتواند با اختصاص منابع خود به بانکها، بانکها را در جهت پرداخت تسهیلات در مورد نوسازی بافتهای فرسوده تقویت کند تا نوسازی و بهسازی ساختمانها در این نوع بافتها رخ دهد.
لزوم استفاده از توان بخش خصوصی در نوسازی بافت فرسوده
شهریاری یاد آور شد: شرکتهای سرمایه گذاری نیز از دیگر عواملی هستند که میتوانند بافتهای فرسوده را در قطعات کوچک را خریداری کرده و با یکپارچه سازی اراضی مجتمعهای بزرگ را ایجاد کنند که این مجتمعها میتواند برای ساکنان و شرکتهای سرمایه گذار دارای منافع خوبی باشد.
وی، با تاکید بر این که با عدم تزریق بودجه برای نوسازی بافتهای فرسوده نوسازی این واحدها رخ نخواهد داد، اظهار داشت: دولت باید با پی بردن به اهمیت نوسازی بافتهای فرسوده هر چه سریعتر وارد این حوزه شده و رونق بازار مسکن را کلید بزند.
منبع : خانه ملت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ آبان ۹۶
867 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0