خانه خورشید، نمونه موفق استفاده حداکثری از انرژی طبیعی گردهمایی

خانه خورشید، نمونه موفق استفاده حداکثری از انرژی طبیعی

از سلسله جلسات فرهنگ سازی و مرور تجربیات معماران پیشکسوت که با هدف بحث و تبادل نظر در مورد تجربیات و یافته های علمی و پژوهشی نخبگان معماری استان برگزار می گردد، شب گذشته یک همایش باشکوه با حضور استادان دانشگاه، مهندسان عضو سازمان و معماران صاحب نام در دانشگاه فنی شهید صدوقی برگزار گردید.

کد خبر: 970823009 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۳ آبان ۹۷ - ۳:۱۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،از سلسله جلسات فرهنگ سازی و مرور تجربیات معماران پیشکسوت که با هدف بحث و تبادل نظر در مورد تجربیات و یافته های علمی و پژوهشی نخبگان معماری استان برگزار می گردد، شب گذشته یک همایش باشکوه با حضور استادان دانشگاه، مهندسان عضو سازمان و معماران صاحب نام در دانشگاه فنی شهید صدوقی برگزار گردید.

خانه خورشید، نمونه موفق استفاده حداکثری از انرژی طبیعی

خانه خورشید، نمونه موفق استفاده حداکثری از انرژی طبیعی

خانه خورشید، نمونه موفق استفاده  حداکثری از انرژی طبیعی

در این گردهمایی که به دعوت انجمن صنفی مهندسان معمار برگزار شد، سید محمد حسین آیت اللهی متخصص برجسته معماری استان و استاد دانشگاه به ارائه تجربیات خود در این رشته پرداخت.
آیت الهی با برشماری ویژگیهای معماری اصیل و بومی یزد، از مصرف بهینه انرژی در این گونه ساختمان ها و پیشگیری از تولید و انتشار گازهای سمی که مهم ترین آلوده کننده محیط زیست بشمار می‌آیند، سخن گفت.
در این اجتماع که سالاری _ ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان، جمعی از اعضای هیئت مدیره سازمان به اتفاق فرهمند شهردار جدید یزد، جمعی از دانشجویان و شاگردان استاد و چند تن دیگر از مسئولان نیز حاضر بودند. آیت اللهی از اجرای موفق طرح خانه خورشید بعنوان نمونه موردی برای استفاده حداکثری از انرژی طبیعی طبیعی و کاهش نزدیک به صفر مصرف انرژی های فسیلی ذکر کرد.

خانه خورشید، نمونه موفق استفاده حداکثری از انرژی طبیعی

ریاست پیشین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از مسئولان امور و کارشناسان در شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خواست طراحی و پیاده سازی و نظارت بر طرح های در حال اجرا در شهر تاریخی یزد را تحت نظارت دقیق و مستمر قرار دهند تا معماری اصیل و بومی یزد به رونق دیرینه خود بازگردد.

منبع : یزد فردا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ آبان ۹۷
1080 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0