کلاف سر در گم نظام مهندسی کلاف سر در گم

کلاف سر در گم نظام مهندسی

در حالی وزیر راه و شهرسازی ادامه ریاست فرج‌الله رجبی در سازمان نظام مهندسی ساختمان را فاقد اشکال قانونی اعلام کرده بود که معاون مسکن و ساختمان وی بیان کرد: با توجه به این‌ که پروانه مهندسی رجبی ۲ ماه تعلیق گردید، وی شرایط ریاست را از دست‌ داده است.

کد خبر: 971024010 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۴ دی ۹۷ - ۱۱:۱۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،در حالی وزیر راه و شهرسازی ادامه ریاست فرج‌الله رجبی در سازمان نظام مهندسی ساختمان را فاقد اشکال قانونی اعلام کرده بود که معاون مسکن و ساختمان وی بیان کرد: با توجه به این‌ که پروانه مهندسی رجبی ۲ ماه تعلیق گردید، وی شرایط ریاست را از دست‌ داده است.

کلاف سر در گم نظام مهندسی

کلاف سر در گم نظام مهندسی

کلاف سر در گم نظام مهندسی؛ وقتی معاون حرف وزیر را نقض می ‎کند

وزیر راه و شهرسازی ۵ ‌شنبه گذشته در حاشیه بازدید از پروژه‌های مسکن مهر پرند در مورد وضعیت مبهم ریاست شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرده بود: تعلیق -پروانه اشتغال- ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور (فرج‌الله رجبی) را با یک مُدلی رفع کردیم. شورای مرکزی تشکیل نشست نمی ‌داد و به ‌اصطلاح آبستراکسیون می‌ شد، در این راستا با اعضای شورای مرکزی جلسه‌ای برگزار گردید و به آن ها (حدود پانزده) نفر از اعضا که یا در انتخابات رأی نیاورده بودند یا این ‌که شرکت نکرده بودند گفتیم برای ریاست سازمان تصمیمگیری کنند.
محمد اسلامی با بیان اینکه ادامه روند فعلی شورای مرکزی نظام مهندسی به ‌لحاظ قانونی اشکالی ندارد، گفت: ریاست سازمان را باید شورای مرکزی تعیین کند، یا تصمیم به ادامه ریاست ــ رجبی ــ است که به کارش ادامه می‌ دهد، در غیر این‌ صورت اعضا -شورای مرکزی- ۳ نفر را معرفی می‌ کنند و وزیر ۱ نفر از آن ها را برای ریاست شورای مرکزی به رئیس جمهوری معرفی خواهد کرد.
اسلامی ادامه داد: انتخاب رئیس در دستور کار شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور است و اگر نشستی در این رابطه برگزار نمی ‌کنند باید این مسئله را از خودشان پیگیری کنید.
این در حالیست که معاون امور مسکن و ساختمان دیروز بعد از مدت ‌ها سکوت و بعد از کنار رفتن عجیب شیبانی اصل (مدیر کل سابق دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه) در مورد ریاست شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان اظهار نظر کرد، اظهار نظری بر خلاف اظهارات وزیر راه و شهرسازی.
حامد مظاهریان که مهرماه سال جاری دستور آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی را برای تعلیق پروانه اشتغال بکار رجبی برای اجرا ابلاغ کرده بود در مورد وضعیت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفته است: «با توجه به آن که پروانه مهندسی فرج‌الله رجبی رئیس اسبق شورای مرکزی نظام‌مهندسی ساختمان ۲ ماه تعلیق شده است، بنابراین شرایط ریاست را از دست‌ داده و فرد دیگری باید جایگزین وی گردد.

کلاف سر در گم نظام مهندسی

مظاهریان ابراز امیدواری کرده به‌ زودی اعضای شورای مرکزی نظام ‌مهندسی به یک جمع‌بندی درست و دقیق برای انتخاب ریاست شورا برسند.
مشخص نیست تناقض‌ های وزارت راه و شهرسازی در رابطه با ریاست سازمان نظام مهندسی کشور از چه چیزی نشأت می ‌گیرد. آیا وزیر راه و شهرسازی هنوز به اشراف کامل در مورد قوانین و ضوابط مربوط به این مبحث نرسیده است، یا این ‌که معاون امور مسکن و ساختمان وی هم چنان بر اجرای دستورات مافوق سابق اصرار دارد. بنظر میرسد حضور پنج ساله مظاهریان بهمراه مشاوره‌های شیبانی اصل (مدیر کل سابق دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه) سبب شده تا وی پس از سکوت چند ماهه با قاطعیت در این رابطه سخن بگوید.
در این بین رجبی _ ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان، همواره بر این مسئله تاکید داشته که در سازمان نظام مهندسی ساختمان ریاست برایش اهمیت ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی طراحی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ دی ۹۷
589 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0