افزایش ظرفیت کشت گلخانه ای قم ریاست سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم

افزایش ظرفیت کشت گلخانه ای قم

ریاست سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم اظهار داشت: صد و هشتاد هکتار گلخانه فعال در این استان وجود دارد که با صدور مجوزهای جدید به دویست و سی هکتار افزایش پیدا میکند.

کد خبر: 980215012 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۸ - ۸:۵۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی شور،ریاست سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم اظهار داشت: صد و هشتاد هکتار گلخانه فعال در این استان وجود دارد که با صدور مجوزهای جدید به دویست و سی هکتار افزایش پیدا میکند.

افزایش ظرفیت کشت گلخانه ای قم

ظرفیت کشت گلخانه‌ای قم به دویست و سی هکتار افزایش پیدا می ‌کند

عباس خرمی عصر ۱ ‌شنبه در نشست سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی در سالن جلسات استانداری قم، گفت: قم ازنظر کشت گلخانه‌ای دارای ظرفیت ‌های قابل‌توجهی است.
خرمی ادامه داد: در استان قم دو هزار و پانصد تن عضو سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی بوده که از این ‌بین سی درصد را بانوان و هفتاد درصد را نیز مردان تشکیل داده‌اند.
خرمی با اشاره به وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان نظام‌مهندسی کشاورزی قم ادامه داد: تنها پنجاه درصد از فارغ‌التحصیلان نظام‌مهندسی کشاورزی در قم به‌ صورت رسمی شاغل هستند.
وی تصریح کرد: با شکل‌گیری و‌ فعالیت چهل شرکت مهندسی در بخش آب و کشت به‌ صورت نسبی اغلب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در این رشته جذب شرکت‌ های مرتبط شده‌اند.
خرمی گفت: با فعالیت مثبت شرکت‌ های مرتبط با آب و کشت بازدهی تولید در بخش کشاورزی قم تا چهل درصد نسبت به سال‌های گذشته بهبود یافته است.
وی، تغییر الگوی کشت و استفاده بهینه از مصارف آب‌وخاک و هم‌چنین افزایش بازدهی تولید و کاهش هزینه تمام‌شده محصول را از اهداف و رویکردهای اصلی این سازمان ذکر کرد.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم گفت: در ۴ سال گذشته چهارصد مجوز جدید در بخش فعالیت‌های مربوط به کشاورزی قم صادر و ۱ هزار و نهصد مجوز دام و طیور نیز تمدید شده است، هم‌چنین در این مدت هشتاد مورد بهسازی واحدهای دام و طیور نیز انجام ‌گرفته است.
خرمی افزود: فارغ‌التحصیلان رشته نظام‌مهندسی کشاورزی نیازمند آموزش ‌های مجدد برای بازآفرینی دانش ‌های گذشته هستند، در چند سال گذشته سه هزار و هفتصد کلاس آموزشی در سی و سه عنوان مختلف ویژه این افراد برگزار گردیده است.
وی در ادامه با تاکید بر اهمیت ارتقای فنی و علمی مدیران فنی استان گفت: برای توسعه باغهای پسته قم و هم‌چنین تامین غذای سالم در کنار افزایش بازدهی تولید باید دانش فنی مدیران افزایش پیدا کند.
خرمی در بخش دیگری از اظهارات خود ظرفیت قم در تولید قارچ خوراکی را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: سالانه بالغ‌بر دو هزار و صد و بیست تن قارچ خوراکی در استان تولید می گردد.
خرمی در ادامه گفت: در استان قم چهل و چهار واحد سم فروشی فعال بوده که برای اطمینان از تامین غذای سالم نظارت ‌های انجام‌شده در این بخش به‌ صورت مستمر ادامه دارد، کاهش استفاده سموم کشاورزی از اهداف این سازمان است.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود عنوان کرد: ۸ کارخانه مجاز تولید خوراک دام در قم مشغول فعالیت بوده که سال گذشته هشتصد مورد نمونه‌برداری از آن ‌ها صورت گرفته است.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم، با انتقاد از فعالیت واحدهای غیرمجاز تولید خوراک دام گفت: بیست کارخانه غیرمجاز تامین و تولید خوراک دام در قم مشغول فعالیت هستند.
خرمی در ادامه با اشاره به طرح‌ های انجام‌شده در سطح روستاهای استان بیان داشت: در بخش دام، طیور و آبخیزداری صد و پنجاه مورد ساخت‌وساز روستایی سال گذشته در قم انجام‌شده است.
وی افزود: دوازده مرکز خدمات کشاورزی در سطح روستاهای استان مشغول خدمات‌رسانی به کشاورزان و دامداران استان هستند.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم، با انتقاد از عدم اجرای کامل قانون هوای پاک خاطر نشان کرد: هوای پاک قانون مصوب مجلس شورای اسلامی بوده ولی متاسفانه این مساله هنوز به‌درستی در استان قم اجرا نمی‌ گردد.
خرمی یاد آور شد: برای فعالیت و استقرار صنایع آلاینده و آب بر، منابع آبی اختصاص پیدا می ‌کند ولی متاسفانه برای مسائل زیست‌محیطی و تولید منابع آبی به‌ راحتی تامین نمی گردد.
منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

رازهای موفقیت در آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ اردیبهشت ۹۸
601 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0