ادعای بی اساس دولت در کاهش قیمت مسکن عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی

ادعای بی اساس دولت در کاهش قیمت مسکن

بیژن خطیبی با عنوان این که مسکن ویژه در مورد ارائه زمین از سوی دولت بسیار شبیه مدل مسکن مهر است، گفت: این طرح در مورد ساخت و ساز هم شباهت زیادی به مسکن مهر دارد و گویی تنها نام طرحها تغییر یافته است.

کد خبر: 190708002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ تیر ۹۸ - ۸:۵۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،بیژن خطیبی با عنوان این که مسکن ویژه در مورد ارائه زمین از سوی دولت بسیار شبیه مدل مسکن مهر است، گفت: این طرح در مورد ساخت و ساز هم شباهت زیادی به مسکن مهر دارد و گویی تنها نام طرحها تغییر یافته است.

ادعای بی اساس دولت در کاهش قیمت مسکن

ادعای بی اساس دولت در کاهش قیمت مسکن

ادعای بی اساس دولت  در کاهش قیمت مسکن

خطیبی، قیمت زمین و هزینه ساخت را دو عامل مهم در تعیین قیمت مسکن دانست و گفت: هزینه ساخت بنا به صورت مستقیم از قیمت مصالح تبعیت میکند و از آن جایی که تولید و فروش مصالح ساختمانی در دست بخش خصوصی است که همه هزینه هایش افزایش یافته است، وزارت مسکن و شهرسازی نمیتواند ادعا کند قادر به کاهش هزینه ساخت و ساز در مسکن ویژه است.

وی افزود: در مورد این موضوع که دولت ادعا میکند زمین صفر در اختیار انبوه سازان قرار میدهد نیز تردیدهایی وجود دارد. ارائه زمین رایگان در شهرهای جدید که زمینها متعلق به شخص خاصی نیستند امکان پذیر است ولی آیا در شهرهای بزرگ مانند تهران به این اندازه زمین خالی وجود دارد؟

ادعای بی اساس دولت در کاهش قیمت مسکن

وی در مورد مسکن مهر تصریح کرد: این طرح نیز مانند تمام پروژه های دیگر ایراداتی داشت که باید رفع میشد ولی به علت اقدامات عجولانه زیرساختهای لازم ایجاد نشد و تنها به تحویل واحدها به مردم توجه شد. در نتیجه به علت فراهم نبودن امکانات رفاهی مشکلات فرهنگی و اجتماعی برای ساکنین این واحدها ایجاد شد.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی با تاکید بر این که تنها دلیل افزایش قیمت مسکن را نباید در دلالی جستجو کرد، یاد آور شد: در حوزه مسکن به یک سیستم یکپارچه اطلاعات نیاز داریم که متاسفانه با وجود تصویب قانون عملیاتی نمی گردد.

خطیبی تصریح کرد: بیش تر واحدهای خالی در شهرهای بزرگ به خصوص تهران آنقدر لوکس هستند که کسی توانایی خرید یا اجاره کردن آنها را ندارد؛ بنابراین مشکلات بازار مسکن مربوط به دهک متوسط رو به پایین است که باید برای آن ها برنامه ریزی کرد.

منبع: مناظره

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی
کتاب نظام مهندسی
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ تیر ۹۸
615 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0