دولت امتحان خود را پس داده| لزوم ورود بخش خصوصی به تولید مسکن انکار ناپذیر است دولت امتحان خود را پس داده| لزوم ورود بخش خصوصی به تولید مسکن انکار ناپذیر است

دولت امتحان خود را پس داده| لزوم ورود بخش خصوصی به تولید مسکن انکار ناپذیر است

دولت امتحان خود را پس داده| لزوم ورود بخش خصوصی به تولید مسکن انکار ناپذیر است ، سکن مشکلی پیچیده و ریشه دار است و در طول سالیان به مشکلات آن افزوده شده است

کد خبر: 030620001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۰ شهریور ۰۳ - ۶:۳۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، دولت امتحان خود را پس داده| لزوم ورود بخش خصوصی به تولید مسکن انکار ناپذیر است ، سکن مشکلی پیچیده و ریشه دار است و در طول سالیان به مشکلات آن افزوده شده است

دولت امتحان خود را پس داده| لزوم ورود بخش خصوصی به تولید مسکن انکار ناپذیر است

دولت امتحان خود را پس داده| لزوم ورود بخش خصوصی به تولید مسکن انکار ناپذیر است

ویزواری، عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان با بیان اینکه دولت ها امتحان خود را در این حوزه به خوبی پس داده اند، تصریح کرد: سیاست بخش دولتی باید صرفا تقویت بخش خصوصی باشد.

حسین ویزواری گفت: مسکن مشکلی پیچیده و ریشه دار است و در طول سالیان به مشکلات آن افزوده شده که انتظار برطرف شدن این معضلات در آینده ای نزدیک امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: انتظار داریم رییس جمهور و وزیر پیشنهادی در راستای کاهش معضلات در این بخش حرکت کند.

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: اعتقاد شخصی بنده این است که دولت تحت هیچ شرایطی نباید در ساخت مسکن مداخله کند زیرا اصلا سازنده نیست.

وی افزود: این موضوع نه تنها در بخش مسکن بلکه در سایر بخش ها نیز صدق می کند و با ورود دولت نتیجه خوبی حاصل نخواهد شد لذا سیاست بخش دولتی باید صرفا تقویت بخش خصوصی باشد.

ویزواری گفت: مرکز پژوهش های مجلس، مداخله دولت در بخش مسکن را عامل اصلی کمبود و گرانی مسکن می داند.

ضرورت تقویت انجمن های صنعت ساختمان

ویزواری با تاکید به اینکه دولت ها امتحان خود را در این حوزه به خوبی پس داده اند، تصریح کرد: به نوعی مسکن مهر، مسکن ملی و نهضت ملی همه یک طرح هستند و ورود دولت به این حوزه باعث می شود مسائل و مشکلات حل نشده باقی بماند.

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: دولت‌ها باید مشکلات بخش خصوصی که شامل سازندگان، انجمن انبوه سازان مسکن، انجمن شرکت‌های ساختمانی و تاسیساتی، سازمان نظام مهندسی ساختمان می شود را برطرف و آنها را تقویت کند و خود نقش حاکمیتی و سیاست گذاری را بر عهده بگیرد.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان بازوان فنی بهره برداران آینده صنعت ساختمان در حال پی‌گیری دغدغه های مردم بوده و قطعا نیازمند تقویت است.

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان با بیان اینکه برخی سازندگان و سرمایه گذاران برای کاهش هزینه های ساخت و ساز بعضاً از مصالح بی کیفیت و غیر استاندارد استفاده می کنند، گفت: امروز انتظار برای خانه دار شدن مردم به بیش از ۵۰ سال رسیده و ساختمان هایی وجود دارد که فاقد کیفیت هستند.

ویزواری معتقد است مهم‌ترین مشکل سازندگان و مهندسان تسهیل امور اداری و بروکراسی بوده که در ساخت مسکن وجود دارد و به نوعی افرادی که چرخه صنعت ساختمان را به گردش درآورده اند عموما سرمایه های آنان در گیر و دار بروکراسی اداری شهرداری ها، نظام مهندسی، دستگاه های خدمات رسان آب، برق و گاز و اداره ثبت معطل می ماند.

باید تمرکز سازنده روی ساخت باشد نه بروکراسی های اداری

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: برطرف کردن این بروکراسی ها نیازمند سیاست گذاری درست از طریق استانداری، راه و شهرسازی، شورای شهر، شهرداری و سازمان نظام مهندسی است تا در کنار تعامل از تجربیات سال های گذشته نیز در جهت بهبود شرایط بهره ببرند.

ویزواری ادامه داد: می توان اقداماتی انجام داد تا دغدغه این افراد کمتر شده و بیشتر تمرکز آنها روی موضوع ساخت و ساز باشد.

ویزواری در خاتمه گفت: دولت می تواند با ارائه تسهیلات و بسته های پیشنهادی شامل تخفیفات و معافیت های مالیاتی، ایجاد دسترسی آسان به مصالح استاندارد و مناسب و دخیل کردن بخش خصوصی در صنعت ساختمان بسیاری از مشکلات این حوزه را مرتفع کند.

منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ شهریور ۰۳
85 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0