اعتقاد عمومی نسبت به مجریان ذیصلاح معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین بیان کرد

اعتقاد عمومی نسبت به مجریان ذیصلاح

حضور مجریان ذی صلاح تاپایان مرحله ساخت و ساز امری ضروری و سبب ارتقاء کیفیت ساخت و ساز است و از این مطالبه سازمان نظام مهندسی ساختمان باید حمایت گردد.

کد خبر: 980330004 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۳۰ خرداد ۹۸ - ۱۰:۲۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان  نظام مهندسی ساختمان قزوین،حضور مجریان ذی صلاح تاپایان مرحله ساخت و ساز امری ضروری و سبب ارتقاء کیفیت ساخت و ساز است و از این مطالبه سازمان نظام مهندسی ساختمان باید حمایت گردد.

اعتقاد عمومی نسبت به مجریان ذیصلاح

اعتقاد عمومی نسبت به مجریان ذیصلاح

اعتقاد عمومی نسبت به مجریان ذیصلاح

علی فرخ زاد، در آستانه چهاردهمین سال به کارگیری مجریان ذی صلاح در ساخت وسازها گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین از بدو تاسیس فرازو‌فرودهای زیادی را در زمینه رونق یا رکود ساخت و ساز تجربه کرده اما همواره حرکت روبه جلو داشته تا آن جایی که اکنون در اجرای وظایف به ثبات خوبی رسیده است.
به گفته وی، اکنون که کشور در تنگناهای اقتصادی قرار دارد و به تبع آن تولیدکنندگان مصالح با چالش مواجه است و بازار مسکن دچار رکود شده این سازمان نیز به طور مستقیم و غیر مستقیم در ارایه خدمات با دغدغه هایی روبرو است از این رو باید مورد حمایت قرار گیرد.
وی، در مورد حفظ حقوق بهره بردار در ساختمان ‌ها بیان داشت: همراهی و هم افزایی موجود میان مسوولان سازمان نظام مهندسی ساختمان با مدیران دستگاه‌ های اجرایی مرتبط با حوزه ساخت سبب شده تا این سازمان نیز در اجرای سیاست‌ های مورد نظر و حفظ حقوق بهره بردار قدم‌های خوبی بردارد.
وی با تاکید بر بازنگری قانون نظام مهندسی ساختمان افزود: این قانون باید به روزرسانی گردد و در کنار آن نیز بخشنامه‌ها و آیین نامه‌های اجرایی باید هماهنگ با هم اصلاح گردد بگونه ای که نیازهای تمامی رشته‌های هفت گانه ساختمان را تامین کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین، با اشاره به مغفول ماندن شناسنامه فنی و ملکی ساختمان گفت: متاسفانه این سند گرچه مزایای زیادی برای بهره برداران دارد، اما تنظیم و بهره‌گیری از آن در خرید و فروش مورد توجه قرار نمیگیرد و حتی مغفول است در حالیکه خریدار باید بعنوان آیتم تعیین کننده قیمت و کیفیت آن را در معاملات مطالبه کند.

اعتقاد عمومی نسبت به مجریان ذیصلاح

فرخ زاد تصریح کرد: در بهره‌گیری از مجریان ذی صلاح ۳ حلقه مهم شامل: مردم بعنوان بهره بردار، سازندگان و خدمات دهندگان باید بایکدیگر انسجام داشته باشند و در یک مسیر باهم گام بردارند و اگر در این میان سازندگان، سرمایه گذاران و خدمات دهندگان در تقابل قرار گیرند، هیچ دستآوردی حاصل نمی گردد و مهم‌تر آن که خدمات دهنده نیز دچار زیان های جبران ناپذیر می گردد.
وی با عنوان اینکه برخی سازندگان به مجری ذی صلاح اعتماد ندارند و نمی ‌پذیرند که اختیار ساخت و ساز باید به مجری ذی صلاح واگذار گردد، گفت: در این زمینه نیازمند اعتمادسازی دوسویه هستیم، یعنی علاوه بر آن که مهندسان باید سرعت و کیفیت را در ساخت و سازها با جدیت مورد توجه قرار دهند از طرفی دیگر باید برای بهره برداران نیز شفاف سازی گردد که مجری ذی صلاح قیمت تمام شده ساختمان را کاهش و کیفیت ساخت ساز را ارتقاء میدهد.
وی، عدم اراده عمومی و عدم الزام نسبت به بکارگیری مجریان ذی صلاح در ساخت وسازها را از علل مغفول ماندن این موضوع عنوان و بیان کرد: چنانچه سازمان نظام مهندسی ساختمان بپذیرد که در صورت حضور مجریان ذی صلاح تا پایان مرحله سفت کاری از جانب این قشر تخلفی صورت نمیگیرد ما باجدیت از این مطالبه حمایت میکنیم، چرا که حضور مجریان ذی صلاح را تاپایان تمامی مراحل ساخت وساز ضروری و سبب سرعت بخشی به کارها میدانیم.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ خرداد ۹۸
499 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0