اجلاس هیأت عمومی محلی برای تضارب افکار است عضو هیأت‌ مدیره سازمان نظام مهندسی استان مازندران بیان کرد:

اجلاس هیأت عمومی محلی برای تضارب افکار است

«احمدرضا گران» عضو هیأت ‌مدیره سازمان نظام مهندسی استان مازندران و عضو هیأت رئیسه گروه تخصصی برق شورای مرکزی بیان کرد: اجلاس هیأت عمومی، محل تضارب افکار همه همکاران ما در سازمان‌ های نظام مهندسی سراسر کشور است. در چنین همایشی بدنبال این هستیم که بتوانیم آن‌ چه برای قوانین نظام مهندسی و آیین ‌نامۀ اجرایی لازم است را تصویب کنیم.

کد خبر: 970408008 تاریخ انتشار: جمعه ۸ تیر ۹۷ - ۴:۱۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،«احمدرضا گران» عضو هیأت ‌مدیره سازمان نظام مهندسی استان مازندران و عضو هیأت رئیسه گروه تخصصی برق شورای مرکزی بیان کرد: اجلاس هیأت عمومی، محل تضارب افکار همه همکاران ما در سازمان‌ های نظام مهندسی سراسر کشور است. در چنین همایشی بدنبال این هستیم که بتوانیم آن‌ چه برای قوانین نظام مهندسی و آیین ‌نامۀ اجرایی لازم است را تصویب کنیم.

اجلاس هیأت عمومی محلی برای تضارب افکار است

اجلاس هیأت عمومی محلی برای تضارب افکار است

اجلاس هیأت عمومی محلی برای تضارب   افکار است

گران ادامه داد: ۲۰ سال از عمر قوانین نظام مهندسی می‌ گذرد و ما موفقیت ‌های چشم‌گیری در سازمان ‌های نظام مهندسی با همراهی اعضا، کمک مراجع ذی ‌صلاح و وزارت راه و شهرسازی داشته‌ایم و به دستاوردهای خوبی نایل آمده ایم؛ ولی همچنان در بسیاری از بخش ‌های قانون نظام مهندسی و آیین ‌نامۀ اجرایی آن ضعف‌ هایی وجود دارد که اجلاس بیست ‌و یکم، موقعیت خوبی است تا بتوانیم مواردی که مد نظر داریم را در قطع‌نامۀ پایانی بگنجانیم.
وی، اجلاس بیست‌ویکم را متفاوت از اجلاس‌ های پیشین ذکر کرد و افزود: تمامی افرادی که در ۳ سال گذشته دست‌اندرکار نظام مهندسی بوده‌اند با بخش‌ نامه‌های ابلاغی وزیر راه و شهرسازی در باره ساختارهای سازمان نظام مهندسی آشنا شده‌اند که برخی از آن ‌ها مورد قبول این سازمان نیست.
با توجه به دغدغه‌هایی که وجود دارد و این ‌که تمامی گروه ‌های هدف، مانند وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی و مراجع صدور پروانه در نهایت به رضایت بهره ‌برداران فکر می‌ کنند و هدف نهایی‌اشان رضایت آنها است باید به تعامل و نقطه‌نظری مشترک برسیم.
ما همگی هدفی مشترک را دنبال می ‌کنیم و امید داریم این اجلاس بتواند به شفاف ‌سازی بخش‌نامه‌های وزیر راه و شهرسازی کمک کرده و راه تعامل بین سازمان ما و وزارت‌ خانه را هموارتر سازد.

اجلاس هیأت عمومی محلی برای تضارب افکار است

عضو هیأت رئیسۀ گروه تخصصی برق، تصریح کرد: یکی ازمواردی که باید بصورت جدی در اجلاس ‌ها پی‌گیری گردد، بحث ماده چهار آیین ‌نامه قانون نظام مهندسی ساختمان است؛ قانون‌گذاران، نه صلاحیت را در این آیین‌ نامه تنظیم کرده‌اند و از این نه صلاحیت، شیوه‌ نامه اجرایی بحث طراحی و نظارت ‌ها ابلاغ گردیده ولی در هفت مورد دیگر از جمله در بحث تعمیر و نگه ‌داری، مدیریت نصب و کنترل، شیوه ‌نامه تنظیم نشده است که مورد مطالبه جدی سازمان‌ های نظام مهندسی است که امیدوار هستیم این موضوع بصورت جدی در قطع‌نامه پایانی اجلاس مطرح گردد.
وی در خاتمه افزود: اجرایی‌شدن ماده چهار، ۲ پی‌آمد مثبت خواهد داشت: اول این ‌که می ‌تواند به افزایش طول عمر ساختمان‌ ها کمک کند و دوم این‌ که می‌ تواند نظام تخصصی را در ساختمان‌ ها تبیین کرده بطوریکه کلیه مهندسان ما در مراحل ساخت ساختمان حضور پیدا کنند تا هم به کیفیت ساختمان ‌ها کمک کنند هم به اشتغال‌زایی که کشورمان بشدت به آن نیازمند است منجر گردد.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ تیر ۹۷
733 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0