آینده مسکن در زنجان محمدی _ عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان

آینده مسکن در زنجان

محمدی _ عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان با اشاره به شرایط اقتصادی استان زنجان، مسکن را یکی از مهم‌‍ ترین گزینه های سرمایه گذاری و اشتغال زایی ذکر کرد و گفت: مسکن یک محصول است که از مصالح متنوع و استادکاران مختلف تولید میشود. قیمت تمام شده این محصول تولیدی با افزایش قیمت مواد اولیه و مصالح و دستمزد نیروی انسانی افزایش پیدا کرده و انواع مجوز شامل (انشعابات، آب، برق، گاز و عوارض پروانه و جرایم مازاد زیر بنا و …) و مالیات بر ساخت مسکن در حال ایجاد هزینه های سربار خاص (تا بیش از سی درصد هزینه تولید) است.

کد خبر: 971024018 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۴ دی ۹۷ - ۴:۲۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان زنجان،محمدی _ عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان با اشاره به شرایط اقتصادی استان زنجان، مسکن را یکی از مهم‌‍ ترین گزینه های سرمایه گذاری و اشتغال زایی ذکر کرد و گفت: مسکن یک محصول است که از مصالح متنوع و استادکاران مختلف تولید میشود. قیمت تمام شده این محصول تولیدی با افزایش قیمت مواد اولیه و مصالح و دستمزد نیروی انسانی افزایش پیدا کرده و انواع مجوز شامل (انشعابات، آب، برق، گاز و عوارض پروانه و جرایم مازاد زیر بنا و …) و مالیات بر ساخت مسکن در حال ایجاد هزینه های سربار خاص (تا بیش از سی درصد هزینه تولید) است.

آینده مسکن در زنجان

آینده مسکن در زنجان

آینده مسکن در زنجان چگونه  خواهد بود؟

وی ادامه داد: در شرایط کنونی شاهد کاهش جذابیت معاملات سهام و طلا و دلار هستیم و کارخانجات تولیدی اندکی هم که در استان وجود داشت، رمق چندانی برای جذب سرمایه ها ندارند و گزینه زمین و مسکن هم چنان جایگاه اقتصادی خود را دارد لیکن با تلاطم اخیر بازار مسکن و جهش قیمتها، امکان تملک و توان خرید سیر نزولی داشته و با سرمایه های موجود مردم همخوانی ندارد لذا کسانیکه همچنان علاقه مند به خرید مسکن هستند، دیگر توان خرید ندارند و کسانیکه در شرایط عادی بسر میبرند و قصد فروش داشتند به قیمتهای جدید هم اطمینان ندارند و نگه داری ملک موجود را به تبدیل آن به پول نقد ترجیح میدهند.

آینده مسکن در زنجان

در پایان با بررسی این شرایط قیمت تمام شده مسکن پس از جهش قیمتها به طور مداوم در حال افزایش است و اکثر خریداران امکان خرید ندارند و فروشندگان تمایل به فروش با قیمت روز ندارند لذا پیش بینی می گردد بازار مسکن در کوتاه مدت (تا شهریور نود و هشت) رکود تورمی را تجربه کند و قیمت مسکن به میزان تورم واقعی کشور افزایش خواهد داشت و تعداد و حجم معاملات کاهش خواهد یافت. پیش بینی می گردد شاغلین بخش مسکن در سال نود و هشت، روزهای سختی را تجربه کنند و کسانی که به امید سود فوری و چشمگیر، خرید انجام داده اند، خوشحال نخواهند بود.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی محاسبات عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ دی ۹۷
669 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0