​واکنش رسمی نظام مهندسی ساختمان به ریزش ساختمان در یاسوج دبیر و سخنگوی هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

​واکنش رسمی نظام مهندسی ساختمان به ریزش ساختمان در یاسوج

واکنش رسمی نظام مهندسی ساختمان به ریزش ساختمان در یاسوج/استفاده از سقف های مجوف تا اطلاع ثانوی و انجام تمهیدات لازم ممنوع گردید

کد خبر: 971003017 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳ دی ۹۷ - ۵:۱۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،​واکنش رسمی نظام مهندسی ساختمان به ریزش ساختمان در یاسوج/استفاده از سقف های مجوف تا اطلاع ثانوی و انجام تمهیدات لازم ممنوع گردید

​واکنش رسمی نظام مهندسی ساختمان به ریزش ساختمان در یاسوج

​واکنش رسمی نظام مهندسی ساختمان به ریزش ساختمان در یاسوج

​واکنش رسمی نظام مهندسی ساختمان به ریزش ساختمان در یاسوج

 

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از ریزش ساختمان در معاد یاسوج، در نشست فوق العاده ۲ مصوبه فوری در مورد برخی ساخت و سازها صادر کرد.
دبیر و سخنگوی هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ضمن تسلیت به خانواده قربانی این حادثه، گفت: بعد از بررسی پرونده و سوابق آن در سازمان نظام مهندسی ساختمان مسجل گردید که سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هیچ گونه قصوری در این پرونده نداشته است و تا جائی که این سازمان دخالت داده شد وظیفه خود را انجام داده است.
عیسی شهامت ادامه داد: در مورد میزان قصور هرکدام از مقصران احتمالی بجهت احترام و اعتمادی که به دستگاه قضا دارد ضمن رصد دقیق و موشکافانه این موضوع تا صدور رای نهایی از هر گونه کمکی به دادگستری جهت اجرای عدالت فروگذار نخواهد بود و رجاء واثق دارد دستگاه قضا با بررسی دقیق موضوع و توجه به تمامی مدارک و مستندات اجحاف و ظلمی بر کسی از جمله مهندسان ناظر نخواهد شد.
شهامت گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به جهت جلوگیری از سوگیری مغرضانه و ایجاد تقابل و نیز تشویش اذهان عمومی و کمک به روند دادرسی عادلانه، فعلا از هرگونه اظهار نظر رسمی بجز در مواردی که جهت تنویر زوایای پرونده, دادگستری محترم تقاضای نظر کارشناسی از این سازمان نماید خودداری می کند.
وی به برخی ممنوعیتها در استفاده از مصالح و روشهای جدید ساخت گفت و افزود: در مورد استفاده از مصالح نوین در ساخت و ساز که از آن جمله می توان به سقف های مجوف اشاره کرد به علت حوادث مکرری که در سال های اخیر در استانهای مختلف به وقوع پیوسته, هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان در نشست اضطراری فوق الاشاره به استناد ماده دوم قانون نظام مهندسی ساختمان مصوب کرد که تمامی پروژههایی که از این نوع مصالح استفاده می کنند از جمله سقف های مجوف (یوبوت- کوبیاکس- بابل دک و …) تعطیل و ۱۰ روز به صاحبان حرف و نمایندگیهای این شرکت ها فرصت داده می شود تا برای ادامه فعالیت خود موارد ذیل را انجام دهند.

​واکنش رسمی نظام مهندسی ساختمان به ریزش ساختمان در یاسوج

۱. تمامی روش های اجرایی استفاده کننده از مصالح نوین میبایستی تاییدیه مرکز تحقیقات مسکن وزارت راه و شهرسازی را ارائه دهند.
۲. نمایندگان استانی این روش ها و مصالح حتما میبایستی مجوز نمایندگی رسمی خود را از اشخاص حقیقی یا حقوقی که تاییدیه بند یک به نام وی صادر گردیده است ارائه دهند.
۳. شرکت اصلی حائز تاییدیه وزارت راه و شهرسازی میبایستی استانداردهایی که به استناد آن ها مجوز فعالیت را از وزارت اخذ کرده است به سازمان نظام مهندسی ارائه دهد.
۴. شرکت اصلی و یا نمایندگی رسمی آن بایستی مجریان صاحب صلاحیت اجرا را برای پروژه های در حال اجرا را به سازمان نظام مهندسی معرفی کند.
۵. کلیه مصالح این گونه سقف ها بایستی نشان استاندارد را دارا باشند.
۶. ادامه فعالیت این شرکت ها و انجام پروژه های جدید منوط به برگزاری سمینارهای آموزشی برای ناظران و مجریان است به نحویکه استانداردهای بند سوم مراحل محاسبات – اجرا و نظارت رعایت گردد.
سخنگوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در خاتمه ضمن افزایش حساسیت و تمرکز بر سقفهای جدید برای جلوگیری از این دست وقایع تلخ، یاد آور شد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، ضمن استقبال از کلیه مصالح و تکنولوژیهای نوین در صنعت ساخت و ساز اعلام میدارد، همراه با ورود هر تکنولوژی می چبایستی شیوه استفاده و اجرای صحیح آن هم وارد کردد تا همگان از مزایای آن منتفع گردند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ دی ۹۷
719 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0