كانون انجمنهاي صنفي فضايي جهت تعامل و همدلي ریاست هيئت مديره كانون انجمنهاي صنفي كارفرمايي

كانون انجمنهاي صنفي فضايي جهت تعامل و همدلي

ریاست هيئت مديره كانون انجمنهاي صنفي كارفرمايي حِرَف مهندسي ساختمان استان خراسان رضوي در مورد هدف از تشكيل اين كانون بیان کرد: در اجراي ماده صد و سی و یک قانون كار جمهوري اسلامي ايران و آيين نامه اجرايي چگونگي تشكيل، حدود وظايف، اختيارات و نحوه عملكرد انجمنهاي صنفي و كانونهاي مربوط، بمنظور حفظ حقوق و منافع مشروع و قانوني و بهبود وضع اقتصادي اعضاء اين كانون تشكيل شده است.

کد خبر: 980319006 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۹ خرداد ۹۸ - ۱:۳۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور  به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی،ریاست هيئت مديره كانون انجمنهاي صنفي كارفرمايي حِرَف مهندسي ساختمان استان خراسان رضوي در مورد هدف از تشكيل اين كانون بیان کرد: در اجراي ماده صد و سی و یک قانون كار جمهوري اسلامي ايران و آيين نامه اجرايي چگونگي تشكيل، حدود وظايف، اختيارات و نحوه عملكرد انجمنهاي صنفي و كانونهاي مربوط، بمنظور حفظ حقوق و منافع مشروع و قانوني و بهبود وضع اقتصادي اعضاء اين كانون تشكيل شده است.

كانون انجمنهاي صنفي فضايي جهت تعامل و همدلي

كانون انجمنهاي صنفي فضايي جهت تعامل و همدلي

كانون انجمنهاي صنفي فضايي جهت  تعامل و همدلي است

 

بهروز پيراسته گفت: از وظايف و اختيارات اساسي اين كانون ميتوان به كوشش در جهت استيفاي حقوق و خواست هاي مشروع و قانوني اعضاء، همكاري در جهت برخورداري اعضاء از امكانات رفاهي و تسهيلات بيش تر و حمايت، دفاع و پشتيباني از حقوق و منافع صنفي و حرفه اي اعضاء از طريق ارائه پيشنهاد و جلب پشتيباني مراجع و سازمانهاي دولتي و ملي نسبت به اهداف كانون اشاره کرد.

پیراسته، هم چنين ضمن اشاره به وظايف و اختيارات اختصاصي اين كانون گفت: كانون حسب اساس نامه، همكاري با سازمان نظام مهندسي ساختمان استان و ساير مراجع ذي ربط در حوزه ساختمان بمنظور تأمين حقوق صنفي، حرفه اي، مادي و معنوي مهندسان و اعضاء تشكلهاي صنفي و برنامه ريزي و همكاري در جهت ارتقاء كيفيت حوزه ساختمان در راستاي عمل به مفاد ماده دو قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان با هماهنگي و اخذ مجوز از مراجع ذي صلاح را در دستور كار خود دارد.

پیراسته، ضمن تأكيد بر تلاش كانون در جهت ايجاد زمينه هاي اشتغال و رونق فعاليتهاي حرفه اي اعضاء تصریح کرد: كوشش در ايجاد هماهنگي و هم افزايي ميان اعضاء بمنظور دستيابي به ديد مشترك فني و حرفه اي در جهت افزايش كيفيت در حوزه ساختمان، ارائه مشاوره در امور رفاهي، فني، مهندسي، مالياتي، اجرايي، ايمني، بهداشتي و حقوقي به اعضاء انجمن‌ها از اولويتهاي اين كانون است.

وی ادامه داد: اين كانون براي نخستین بار در سطح كشوردر استان خراسان رضوي ايجاد شده و موارد مشابه آن در حوزه تخصصي مهندسي ساختمان در ساير استان‌ها تاكنون وجود نداشته و صرفا برخي كانون هاي كشوري در رشته هاي خاص تشكيل شده است.

پیراسته در مورد اعضاي هيئت مديره كانون اشاره كرد كه حسب اساس‌نامه مصوب، از هر انجمن حداكثر ۱ نفر عضو اصلي در هيئت مديره حضور خواهد داشت و در حال حاضر هفت انجمن كارفرمايي عضو كانون هستند كه اميدوار هستيم بعد از رايزنيهاي صورت گرفته انجمنهاي بيشتري به عضويت اين كانون در آيند.

كانون انجمنهاي صنفي فضايي جهت تعامل و همدلي

وی اظهار داشت: در قدم نخست بدنبال آن هستيم كه بتوانيم به يك سري موضوعات تخصصي كه تا به امروز مغفول مانده ورود كنيم و بهيچ وجه قصد موازي كاري با انجمنهاي صنفي را نخواهيم داشت و اين كانون صرفا در حوزه هايي نظير اظهارنامه هاي مالياتي و موضوعاتي از اين دست كه نياز به تعامل انجمن هاي صنفي دارد ورود خواهد كرد. در بحث اظهارنامه هاي مالياتي خدماتي را با نظارت انجمنهاي صنفي و بصورت تخصصي تر از گذشته ارائه خواهيم داد. اظهارنامه هاي مالياتي بحثي فرارشته اي است كه مربوط به تمام رشته هاي مهندسي ساختمان است و در همين مورد، تفاهم نامه اي با سازمان نظام مهندسي ساختمان استان امضاء گردیده كه پس از تعطيلات خرداد ماه در محل استقرار انجمن‌ها در ساختمان شماره دو سازمان، ارائه خدمات بصورت متمركز و با نظارت مشاورين خبره مالياتي آغاز خواهد شد.

پیراسته افزود: كانون با هدف ايجاد يك فضاي صنفي مشترك شكل گرفته است و در همين راستا تلاش شده كه نمايندگان تمامي انجمنها بتوانند در كنار هم با احترام و مودت فعاليت نمايند و از همان ابتدا همه موضوعات بر مبناي تعامل پيش رود و اختلافات بر سر مسائل صنفي و تخصصي بين انجمنها در جمعهاي تخصصي برطرف شود بهمين لحاظ اميدوار هستيم همه انجمنها به اين نتيجه برسند كه اين كانون محلي براي ايجاد همدلي و تمركز روي ديدگاهها و مصالح مشترك جامعه مهندسي و ارتقاء جايگاه تشكل هاي صنفي در راستاي عمل به ماده يك قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان است.

▫️درب كانون براي همه انجمنها با هر نگرش و تفكري باز بوده و حضور همه فعالين صنفي در نشست های كانون آزاد است و از سازمان هم توقع داريم كه حمايتهاي لازم را از كانون داشته باشند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

شش اشتباه موثر در عدم قبولی در آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ خرداد ۹۸
565 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0