اولین جلسه خبری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در دوره هشتم طاهری، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

اولین جلسه خبری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در دوره هشتم

در آستانه هفته بزرگداشت مقام مهندس نخستین جلسه خبری طاهری، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار گردید.

کد خبر: 971204003 تاریخ انتشار: شنبه ۴ اسفند ۹۷ - ۹:۳۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرحع اخبار نظام مهندسی کشور،در آستانه هفته بزرگداشت مقام مهندس نخستین جلسه خبری طاهری، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار گردید.

اولین جلسه خبری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در دوره هشتم

اولین جلسه خبری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در دوره هشتم

اولین جلسه خبری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در دوره هشتم

در این جلسه خبری، ریس سازمان استان با اشاره به تشکیل سازمان نظام مهندسی ساختمان در بیست و سه سال قبل، گفت: هدف از تشکیل این سازمان بهبود کیفیت خدمات مهندسی و به تبع آن بهبود کیفیت ساخت و سازها در کشور بود.
طاهری ادامه داد: نظام مهندسی ساختمان استان تهران هم اکنون با دارا بودن حدود صد و ده هزار نفر عضو یکی از بزرگترین تشکلهای حرفه ای است که در راستای اجرای قانون قدم های خیلی موثری را در جهت بهبود خدمات مهندسی از جمله طراحی و نظارت داشته است.
رییس سازمان استان، هم‌چنین با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت چهل سالگی پیروزی انقلاب، افزود: با توجه به این فرمایشات مهم و رهمنودهای رهبر معظم انقلاب، اولویت کاری ما جوان گرایی است. در این راستا سازمان تمام سعی خود را انجام میدهد که از نیروهای جوان و متعهد به انقلاب استفاده کند.
طاهری تصریح کرد: سازمان در سال نود و شش در بخش ارجاع نظارت نه هزار و چهارصد کار در قالب یازده میلیون مترمربع داشته که در یازده ماه امسال به یازده هزار کار در قالب سیزده میلیون مترمربع ارجاع رسیده است.
طاهری اظهار داشت: در بخش کنترل نقشه سازمان در سال نود و شش حدود نهصد نقشه معماری، سازه و… که امسال به بیش از هزار پروژه افزایش یافته است.
وی گفت: گفتنی است که با اهداف قانون گذار برای بهبود خدمات مهندسی فاصله داریم. البته تغییرات خیلی خوبی در نقشه های فاز دو ایجاد شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اینکه برقراری تعامل بین دستگاههای درگیر از جمله شهرداری کم و بیش در بخش کنترل و نظارت شاهد ارتقا عملکرد هستیم، ادامه داد: یکی از اهداف هیئت مدیره دوره هشتم اینست که در آینده نه چندان دور، به اهداف گرداوری شده در کنترل نقشه دست یابیم.

اولین جلسه خبری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در دوره هشتم

طاهری با یادآوری اینکه برداشت نادرست برخی مدیران شهری از رای شماره نود و نه دیوان عدالت اداری سازنده ذیصلاح را تحت الشعاع قرار داد، افزود: خوشبختانه با شروع فعالیت هیئت دوره هشتم بازرسیهای متوقف گردیده، دوباره شروع شده و همه تلاش ما اینست که با تعامل وزارت راه و شهرسازی، شواری شهر و شهرداری شاهد این باشیم که تمام پروژه ها توسط سازنده های ذیصلاح اجرا گردد.
طاهری، با تاکید بر اینکه شفاف سازی یکی از اولویتهای هیئت مدیره دوره هشتم است، بیان داشت: سامان نظام مهندسی در دهه اخیر بازرسیها را در حوزه گودبرداری شروع کرده که طبق اعلام آتش نشانی بعد از ورود نظام مهندسی شاهد کاهش سوانح در این بخش بوده ایم.
وی با عنوان اینکه مکاتبات متعددی درباره گودبرداریهای پر خطر انجام داده است، گفت: شهرداری تهران تمام گودبرداری پر خطر تهران را شناسایی کرده و اقدامات مورد نیاز در این رابطه در حال انجام است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران خاطر نشان کرد: تمام حواشی که شاید سبب میشد سازمان نتواند تکالیف خود را بطور شایسته انجام ندهد با تعاملات هیئت مدیره دوره هشتم با دستگاهها و ارگانهای ذیربط و مرتبط از بین رفته است. هیئت مدیره با محوریت شفاف سازی کار خود را شروع کرده که توزیع عادلانه کار یکی از اولویتهای این برنامه است.

منبع: پایگاه خبری کافه دانش

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ اسفند ۹۷
578 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0