پیام ریاست سازمان به مناسبت سال نو اولین نشست بررسی و تحلیل اقتصاد مسکن

اولین نشست تحلیل اقتصاد مسکن در استان کردستان با ابتکاربانک مسکن برگزارشد.

بانک مسکن کردستان اولین نشست بررسی و تحلیل اقتصاد مسکن با حضور سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان کردستان و جمعی از چهره‌های دانشگاهی و صنفی بخش خصوصی و همچنین خبرنگاران رسانه‌ها را برگزار کرد.

کد خبر: 9360 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۷ اسفند ۹۵ - ۱۰:۰۹ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.irبانک مسکن کردستان اولین نشست بررسی و تحلیل اقتصاد مسکن با حضور سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان کردستان و جمعی از چهره‌های دانشگاهی و صنفی بخش خصوصی و همچنین خبرنگاران رسانه‌ها را برگزار کرد.اولین نشست تحلیل اقتصاد مسکن در استان کردستان

اولین نشست تحلیل اقتصاد مسکن در استان کردستان

سازمان نظام مهندسی ساختمان کردستان

اولین نشست تحلیل اقتصاد مسکن در استان کردستان

نشست تخصصی «بررسی شرایط حاکم بر بازار مسکن» با حضورآقای رحیم حسن زاده، سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان کردستان، مسئولان بانک مسکن در کردستان، نمایندگان سازمان نظام مهندسی، اتحادیه مشاورین املاک، انجمن انبوه سازان، انجمن پیمانکاران ساختمانی و کارشناسان دانشگاهی و با حضور خبرنگاران در محل این بانک برگزار شد.

آقای حسن‌زاده با قدردانی از مدیر شعب بانک مسکن استان کردستان بعنوان پیشنهاددهنده و میزبان این نشست، برگزاری چنین نشستهای تخصصی را درکردستان، نشان‌دهنده دلسوزی مدیران بانک مسکن دانست و تشکیل جلسات متعدد کارشناسی را در این حوزه خواهان شد.

وی با اشاره به این مطلب که متغیرهـای عرضـه و تقاضا در بازار مسکن در عین پیشبرندگی سایر بخشها، خود، تابعی ازعوامل فرادستی بازار است ادامه داد: شرایط حاکم بر اقتصاد کشور،رکودی است نه تورمی و براین اساس، وقتیکه سطح تولید پایین می آید بیکاری افزایش یافته و تورم کاهش مییابد و در بخش رونق، علاوه بر افزایش تولید نرخ تورم هم بیشترمیشود.

‌سرپرست دفتر هماهنگی اموراقتصادی استانداری کردستان چهل درصد تقاضای بازار مسکن را تقاضای اصلی و شصت درصد را سوداگرانه یادکردوتصریح کرد: میزان زیادی از عرضه و تقاضا این بخش، تابع متغیرهای خارج از بازار مسکن است که بایستی با تشکیل جلسات متعدد با حضور کارشناسان سازمانها و اداره های  وابسته ببخش مسکن بتوان بشناسایی تمام متغیرها و میزان اثرگزاری دست یابیم.

آقای حسن زاده در ادامه بقیمت تمامشده زمین بعنوان یکی از عوامل مؤثر در رکود این بخش اشاره کرد و از دستگاههای مرتبط خواست تا با لحاظکردن این مشکل، قدمی موثر در ایجاد انگیزه برای متولیان بخش مسکن بردارند.

آقای جلال الدین سلیمی، مدیر شعب بانک مسکن در کردستان همچنین با  قدردانی از شرکت و حضور مدیران و مهمانها، برگزاری این نشست را با هدف شناسایی نقاط ضعف و قوت بخش مسکن و ساختمان در کردستان دانست و استفاده از توان و تجربه های مدیران و صاحبنظران و افراد تأثیرگذار را ضرورتی برای برنامه‌ریزیشمرد.

سلیمی با اشاره بکاهش تمایل سرمایه‌گذاری دربخش مسکن و ساختمان ادامه داد: رکود ۳سال اخیر بازار مسکن، تأثیرات منفی و عمیقی بر بسیاری از بخشهای وابسته تولیدی و صنعت بخش مسکن داشته است؛ هر چند این رکود در استانهای مختلف، دارای درجات متفاوتی است اما در مجموع، کاهش تعداد معاملات را در مقایسه با سال پایه نودودو را شاهدیم.

وی در ادامه به تقسیمبندی تقاضا در بازار مسکن اشاره و عنوان کرد: ۲ نوع تقاضا در بازار مسکن مشهود است، اول تقاضای سوداگرانه که توسط سرمایه گذاران برای کسب سود خلق دنبال میشود و دوم، تقاضای مبتنی بر نیاز مصرف‌کنندگان که حداکثر چهل درصد از کل معاملات را شامل میشود، خروج سوداگران در کوتاه‌مدت باعث کاهش قیمت میشود که میزان ورودی سرمایه به این بخش راکاهش میدهد و در بازه زمانی۵ ساله، میزان عرضه و تقاضا را نامتعادل میکند و باعث افزایش شتابان قیمت میشود.

مدیرشعب استاندر پایان بدیگرعوامل موثر بر رکود مسکن و ساختمان مثل زمین اشاره کرد و تجریه و تحلیل آنها و میزان اثرگذاری آنها را بر رکود حاکم بر بازار مسکن مهم و ضروری دانست.

 

منبع: عصر اعتبار

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ اسفند ۹۵
963 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0