مشکلات مالی سازمان نظام مهندسی ساختمان زمینه ساز تخلف است عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی تهران بیان کرد:

مشکلات مالی سازمان نظام مهندسی ساختمان زمینه ساز تخلف است

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، مشکلات مالی را علت بروز تخلفهایی مانند برداشتهای غیرقانونی از منابع مالی سازمان اعلام کرد.

کد خبر: 970709001 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ مهر ۹۷ - ۸:۵۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، مشکلات مالی را علت بروز تخلفهایی مانند برداشتهای غیرقانونی از منابع مالی سازمان اعلام کرد.

مشکلات مالی سازمان نظام مهندسی ساختمان زمینه ساز تخلف است

مشکلات مالی سازمان نظام مهندسی ساختمان زمینه ساز تخلف است

مشکلات مالی سازمان نظام مهندسی  ساختمان زمینه ساز تخلف است

مهیار فرنیا در یک جلسه خبری گفت: اکنون ۳ نفر به سبب برداشتهای غیرقانونی از منابع مالی این سازمان در زندان به سر می برند.
فرنیا ادامه داد: سازمانهای نظام مهندسی یک تشکل عمومی غیردولتی است و اعضای آن باید اعضای هیات مدیره را انتخاب کنند.
«کامبیز صمدزاده» یکی از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، هم بیان داشت: متاسفانه در سالهای اخیر شاهد پدیده امضافروشی در برخی از سازمانها بودیم.
صمدزاده گفت: اگر بتوانیم مقررات ملی ساختمان را در ارائه خدمات مهندسی به خوبی اجرا کنیم با تجمیع خدمات مهندسی در شرکتهای حقوقی جلو بسیاری از تخلفات گرفته میشود.
به گفته صمدزاده، بیش از نود درصد پروژه های ساختمانی و خدمات مهندسی ارائه شده از طرف اعضای این سازمان، با رعایت فرایندهای قانونی انجام میشود و در کم تر از ده درصد این طرحها امضافروشی رخ میدهد.
«صدیق مقدم» عضو دیگر این سازمان، شفافیت مسائل مالی در سازمانهای نظام مهندسی را خواستار شد و افزود: مشکلات و مسائل مالی در این سازمانها ناشی از انباشت پول و تاخیر در پرداخت حق و حقوق مهندسان است.
** تجمع فارغ التحصیلان و بی تعادلی در عرضه و تقاضا
یکی دیگر از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران در این جلسه، بیان کرد: متاسفانه فقدان تعادل عرضه و تقاضا و تحصیل جوانان در رشته های مربوط به ساخت و ساز وضعیت نامناسبی را بوجود آورده است.
«حجت عزیزی» یکی از راهکارهای بالا بردن کیفیت ساخت و ساز را برگزیدن مجریان ذی صلاح دانست و افزود: در کشور بیش از شصت درصد حوادث ناشی از کار در ساختمانها اتفاق می افتد و بیست تا بیست و پنج درصد حادثه دیدگان فوت میکنند.
عزیزی بر استفاده از فناوریهای نوین برای ارتقای کیفیت ساخت و ساز تاکید کرد و گفت: عمر ساختمانها در کشور از سی به چهل تا پنجاه سال افزایش یافته است و در نتیجه، ثروت ملی و خانواده ها بیش از پیش حفظ می گردد.
«مهدی رشیدزاده» عضو دیگر این سازمان، نیز گفت: یک مهندس ناظر ممکن است در طول سال برای نظارت بر امور یک ساختمان پانصد مترمربعی پنج میلیون تومان دریافت کند در حالیکه یک کارگر ساده ساختمانی روزانه هفتاد هزار تومان دستمزد دریافت میکند.
وی تصریح کرد: مسوولیت مهندس ناظر در بخش ساخت و ساز سالها ادامه پیدا میکند و هرگونه مشکلاتی که در ساختمان بروز میکند در مورد آن مسوول است.
** ضرورت توجه به شناسنامه فنی ساختمان
«سید علی رضا میرجعفری» از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، گفت: متاسفانه بهره برداران ساختمان به دلیل نبود شناسنامه فنی ساختمان از مصالحی که در ساختمانها استفاده شده است بی اطلاعند؛ در حالیکه باید با اجرایی شدن لزوم ارائه شناسنامه فنی ساختمان، خریداران بدانند ساختمان آنها با چه کیفیتی ساخته شده است.

مشکلات مالی سازمان نظام مهندسی ساختمان زمینه ساز تخلف است

میرجعفری افرود: پارسال تعرفه خدمات مهندسی افزایش یافت ولی امسال هنوز ثابت مانده است و این میتواند بر کیفیت ساخت و ساز در کشور خیلی موثر باشد.
«عباس هادیان» دیگر عضو این سازمان، نیز بیان کرد: قانون نظام مهندسی بعد از بیست سال باید اصلاح گردد تا اختیارات سازمان در فرایند ساخت و ساز کشور مشخص گردد.
هادیان ادامه داد: در ماده سی و دو این قانون اصلاح قانون نظام مهندسی تکلیف شده است زیرا مقررات ملی ساختمان به مرور بعد از پانزده الی بیست سال و با تغییر شرایط جامعه باید اصلاح کردد.
هشتمین دوره انتخابات اعضای هیات مدیره نظام مهندسی کشور از ۵ تا ۱۳ مهرماه در همه استانهای کشور برگزار می گردد.
حدود صد و بیست هزار نفر در این نهاد عضو هستند.
دوازدهم مهرماه نیز صد و هفتاد و هشت نفر از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، بیست و پنج نفر عضو هیات مدیره را در دوره هشتم انتخاب میکنند.
منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ مهر ۹۷
907 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0