حق الزحمه سازمانها بسته به گروه ساختمانها با تصویب هیات مدیره و مجمع عمومی مازیار حسینی

حق الزحمه سازمانها بسته به گروه ساختمانها با تصویب هیات مدیره و مجمع عمومی

مازیار حسینی، معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: نظر وزارت این است که سازمان نظام مهندسی ساختمان کارها را ارجاع بدهد/ در باره حق الزحمه سازمانها بسته به گروه ساختمانها با تصویب هیات مدیره و مجمع عمومی عمل گردد

کد خبر: 971218019 تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ اسفند ۹۷ - ۴:۳۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز،مازیار حسینی، معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: نظر وزارت این است که سازمان نظام مهندسی ساختمان کارها را ارجاع بدهد/ در باره حق الزحمه سازمانها بسته به گروه ساختمانها با تصویب هیات مدیره و مجمع عمومی عمل گردد

حق الزحمه سازمانها بسته به گروه ساختمانها با تصویب هیات مدیره و مجمع عمومی

حق الزحمه سازمانها بسته به گروه ساختمانها با تصویب هیات مدیره و مجمع عمومی

حق الزحمه سازمانها بسته به گروه ساختمانها  با تصویب هیات مدیره و مجمع عمومی

حسینی گفت: اگر کسی در حرفه و صنف ما دخالت کرد، باید جرم تلقی گردد و سازمان می ‌تواند حتی در زمینه اصلاح مقررات هم نظر بدهد.
نشست دویست و سی و هفتم شورای مرکزی، با حضور حسینی، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، روز ۴ شنبه ۱۵ اسفند در محل سالن جلسات شورا تشکیل گردید.
در این نشست، حسینی – معاون مسکن و ساختمان وزارت راه شهرسازی در اظهاراتی، ترکیب شورای مرکزی را ترکیبی از انسان های مخلص و متخصص با سوابق خوب و درخشان و نیز نیروهای جوان با روحیه کنشگری بالا دانست.
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: گستردگی و کیفیت کارهای مهندسی دراین دوران قابل مقایسه با گذشته نیست و ما تشکلی حرفه ای در این سطح، مثل سازمان نظام مهندسی ساختمان در کشور نداریم و قدم هایی که برداشته ایم خوب و سازنده بوده است.
وی ادامه داد: از دی ماه نود و هفت که من به سمت معاونت مسکن و ساختمان منصوب شده ام، بیشتر وقتم را برای سازمان نظام مهندسی ساختمان گذاشته ام و ماحصل موضوع ۴ مورد است که نخستین آن ها تعرفه خدمات مهندسی است. سیاست ما در این دوره اعطای حداکثر اختیارات به استانهاست و کار ما در وزارتخانه سیاست‌گذاری و تسهیل گری است. ما در استان ‌ها اختیارات را به هیات ۴ نفره داده ایم چرا که شرایط ساخت و سازها در استان‌ها یکسان نیست. در بخشنامه ها ما با امکان تعدیل تعرفه تا بیست و پنج درصد موافقت کرده ایم که شامل کاهش یا افزایش مبلغ تعرفه است و در سال نود و هشت نیز اگر لازم باشد تعرفه را باز هم اصلاح خواهیم کرد‌.
حسینی، دومین مورد را مربوط به درصد حق الزحمه سازمانها ذکر کرد و افزود: ما باید این موضوعات را هم متناسب با استان‌ها و شهرستان های تابعه استان ببینیم و عملیاتی کردن آن با شماست. ما این امکان استانی را به اینصورت فراهم کرده ایم که در باره حق الزحمه سازمانها بسته به گروه ساختمانها با تصویب هیات مدیره و مجمع عمومی عمل گردد به اینصورت که گروه الف و ب تا پنج درصد، گروه ج چهار درصد و برای گروه دال ۳ درصد در نظر گرفته شود.
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه شهرسازی در مورد سومین بحث یعنی ارجاع کار نیز نظرخواهی از اعضای شورای مرکزی را در دستور کار دانست و گفت: پیشنهاد ما آن است که سازمان نظام مهندسی ساختمان کار را ارجاع بدهد و در این زمینه طی سه ماه آینده توسط کارگروهی، نرم افزاری تهیه می گردد که مورد تایید وزارتخانه بوده و وزارتخانه بتواند بصورت برخط بر آن نظارت داشته باشد.
وی، پرداختی ‌های مهندسان ناظر را بعنوان محور بعدی بحث خود ذکر کرد و افزود: طبق طرحی که با همکاری بانک مسکن در دست تهیه داریم حق و حقوق ناظر و مالک محفوظ است و سازمان نظام مهندسی ساختمان در باره درآمد خود اختیار خواهد داشت. یک تیم حقوقی با مشارکت بانک مسکن روی طرح کار میکند و نتیجه بزودی اعلام خواهد شد.

حق الزحمه سازمانها بسته به گروه ساختمانها با تصویب هیات مدیره و مجمع عمومی

وی خاطر نشان کرد: نظام بودجه ریزی سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها نیز باید ساماندهی و شفاف سازی گردد و قوام و نظم خاص داشته باشد تا مورد اعتراض هیچ‌کس قرار نگیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در خاتمه تصریح کرد: ما نظام فنی و اجرایی حوزه کسب و کار بخش خصوصی در صنعت ساختمان را هنوز تعریف نکرده‌ایم و چون بیش از هشتاد درصد سرمایه گذاری مسکن در بخش خصوصی است، باید این حوزه را سامان داد و ساختار مشخصی همراه با تعریف دقیق مفاهیم مربوط را ایجاد کرد.
وی یاد آور شد: اگر کسی در حرفه و صنف ما دخالت کرد، باید جرم تلقی گردد و سازمان می ‌تواند حتی در زمینه اصلاح مقررات هم نظر بدهد.
لازم به ذکر است در شروع نشست شورای مرکزی ،تنی چند از اعضای شورا و روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها بعنوان پیش از دستور دیدگاه‌ های خود را در موارد مرتبط با حوزه فعالیت سازمان بیان کردند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات نظام مهندسی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ اسفند ۹۷
601 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0