نشست فوق العاده ه​یات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد نشست فوق العاده

نشست فوق العاده ه​یات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد

ه​یات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد نشست فوق العاده تشکیل داد.

کد خبر: 971001011 تاریخ انتشار: شنبه ۱ دی ۹۷ - ۱:۴۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ه​یات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد نشست فوق العاده تشکیل داد.

نشست فوق العاده ه​یات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد

نشست فوق العاده ه​یات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد

نشست فوق العاده  ه​یات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد

هیات مدیره ضمن تسلیت :

هیات مدیره سازمان ضمن تسلیت به خانواده قربانی حادثه ساختمان مسعود مظفری و اظهار تاسف از عدم اطلاع رسانی تغییر سازه صورت گرفته ……

به سازمان و نیز عدم تعطیلی پروژه توسط شهرداری به علت اجرای خلاف ضوابط پروانه در مورد استفاده از سقف های نوین از جمله سقف های مجوف، در نشست فوق العاده دو مصوبه فوری در مورد برخی ساخت و سازها صادر کرد.

نشست فوق العاده ه​یات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان
الف):

مقرر گردید:

در مورد استفاده از مصالح نوین در ساخت و ساز که از آن جمله میتوان به سقف های مجوف اشاره کرد به علت حوادث مکرری که در سال های اخیر در استانهای مختلف به وقوع پیوسته, هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان در نشست اضطرای فوق الاشاره به استناد ماده دو قانون نظام مهندسی ساختمان مصوب نمود که تمامی پروژه هایی که از این نوع مصالح استفاده می کنند از جمله سقف های مجوف (یوبوت- کوبیاکس- بابل دک و …) تعطیل و ۱۰ روز به صاحبان حرف و نمایندگیهای این شرکتها فرصت داده میشود تا برای ادامه فعالیت خود موارد ذیل را انجام دهند:

۱. کلیه روش های اجرایی استفاده کننده از مصالح نوین می بایستی تاییدیه مرکز تحقیقات مسکن وزارت راه و شهرسازی را ارائه دهند.

۲. نمایندگان استانی این روش ها و مصالح حتما میبایستی مجوز نمایندگی رسمی خود را از اشخاص حقیقی یا حقوقی که تاییدیه بند یک به نام وی صادر گردیده است ارائه دهند.
۳. شرکت اصلی حائز تاییدیه وزارت راه و شهرسازی میبایستی استانداردهایی که به استناد آن ها مجوز فعالیت را از وزارت اخذ کرده است به سازمان نظام مهندسی ارائه دهد.

نشست فوق العاده ه​یات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد

۴. شرکت اصلی و یا نمایندگی رسمی آن بایستی مجریان صاحب صلاحیت اجرا را برای پروژه های در حال اجرا را به سازمان نظام مهندسی معرفی کند.
۵. کلیه مصالح این گونه سقف ها بایستی نشان استاندارد را دارا باشند.

۶. ادامه فعالیت این شرکت ها و انجام پروژه های جدید منوط به برگزاری سمینارهای آموزشی برای ناظران و مجریان است به نحوی که استانداردهای بند سه مراحل محاسبات – اجرا و نظارت رعایت گردد.
۷٫ با توجه به حساسیت ایجاد شده در مورد اینگونه ساختمان ها ناظرین مکلف هستند با حساسیت ویژه ای تمامی تخلفات اجرا اعم از عدم انطباق نقشه های اجرایی با نقشه های مصوب سازمان، صلاحیت مجریان پروژه، اخذ استانداردهای مصالح، نکات ایمنی اجرا، تجهیزات اجرا و سایر موارد مورد نیاز یک اجرای مناسب را کنترل و در صورت هرگونه مغایرت با نقشه های مصوب سازمان و سایر نکات فنی و اجرایی را هر چه سریع تر به سازمان و شهرداری بفرستند و خواستار توقف اجرای پروژه گردند.

ب):

همچنین مصوب گردید کلیه پرداخت های حق الزحمه ناظرین با ارائه گزارشات مرحله ای باشد.

نشست فوق العاده ه​یات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ دی ۹۷
719 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0