مراسم اتیان سوگند مهندسین جدیدالورود برگزار گردید برای اولین بار در استان البرز ؛

مراسم اتیان سوگند مهندسین جدیدالورود برگزار گردید

مراسم اتیان سوگند مهندسان جدید الورود سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز و اعطای پروانه اشتغال به ایشان، برای اولین بار در البرز، روز پنج شنبه بیست و هفتم مهرماه نود و شش با حضور هیات مدیره سازمان و اداره کل راه و شهرسازی استان البرز در محل سالن گردهمایی آموزش سازمان برگزار گردید.

کد خبر: 960802008 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲ آبان ۹۶ - ۸:۲۶ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز، مراسم اتیان سوگند مهندسان جدید الورود سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز و اعطای پروانه اشتغال به ایشان، برای اولین بار در البرز، روز پنج شنبه بیست و هفتم مهرماه نود و شش با حضور هیات مدیره سازمان و اداره کل راه و شهرسازی استان البرز در محل سالن گردهمایی آموزش سازمان برگزار گردید.مراسم اتیان سوگند مهندسین جدیدالورود برگزار گردید

مراسم اتیان سوگند مهندسین جدیدالورود برگزار گردید

مراسم اتیان سوگند مهندسین جدیدالورود برگزار گردید

مراسم اتیان سوگند مهندسین جدیدالورود  برگزار گردید

در این آئین ابتدا مهندس قنبری ریاست سازمان با اشاره به این که بالاترین مسوولیت ساخت و ساز کشور بعهده مهندسین است اما متاسفانه این امر کم تر دیده میشوند بیان کرد: عدم وجود ساختار مناسبمیان دستگاه ها ذی ربط و عدم انسجام مهندسین، اختلاف سلایق و … است که امیدوار هستیم این مشکلات مرتفع گردد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با اشاره به این که اکثریت قریب به اتفاق مهندسین البرز با وجدان کاری بوظایف و تکالیف مهندسی خود عمل میکنند، گفت: سال جاری سیزده هزار گزارش از مهندسین سازمان توسط سامانه مشترک گزارش الکترونیک سازمان و شهرداری ثبت شده است.
قنبری هم چنین از بیش از دو هزار نامه خبر داد که برای جلوگیری از تخلفات ساخت و ساز از طرف سازمان نظام مهندسی به شهرداری فرستاده شده است.
وی با بیان این که این اولین بار است که مراسم اتیان سوگند مهندسی در البرز برگزار میشود ادامه داد: امیدوار هستیم گردهمایی های سوگند مهندسی به هم قسم شدن برای حرکت در راستای منافع سازمان نظام مهندسی ساختمان و در مقیاسی بالاتر یعنی منافع ملی و جلوگیری از تخلفات ساخت و ساز بیانجامد.
داریوش حسینی مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی البرز هم در سخنانی افزود: بخش ساختمان سهم بسزایی در سرمایه گذاری ، اشتغال و تولید دارد.
حسینی گفت: در حال حاضر در استان البرز ۷ رشته مهندسی معماری، شهرسازی، عمران، مکانیک، برق، نقشه برداری و ترافیک فعال بوده بالغ بر هفده هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی البرزهستند.

مراسم اتیان سوگند مهندسین جدیدالورود برگزار گردید


حسینی ادامه داد: در مجموع نه هزارو هشتصد و هفتاد نفر دارای پروانه اشتغال هستند و بیش ترین تعداد مهندسان در بخش ساخت و ساز فعالیت میکنند.
وی با اعلام این که طی سالهای اخیر در البرز سه میلیون متر مربع ساخت و ساز انجام شده خاطر نشان ساخت: در حال حاضر پنج هزار مهندس عمران در این حرفه مشغول بکار هستند و بطور میانگین هر مهندس نظارت بر سیصد متر مربع را بعهده میگیرد.
مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی البرز عنوان کرد: باید توجه داشت در مسیر شغلی بیش تر به اقتصاد مقاومتی برسیم و کپی برداری از کشورهای دیگر نداشته باشیم و فن آوریهای نوین را به داخل کشور انتقال بدهیم تا به اشتغال مطلوب در این بخش برسیم.
حسینی با توصیه به مهندسین در مورد رعایت اخلاق مهندسی یاد آور شد: در بحث پژوهش و فناوریهای نوین همه سعی کنند تا نظارت دقیق صورت بگیرد.
در ادامه با قرائت متن سوگند مهندسی توسط قنبری و تکرار آن از طرف مهندسان، این مراسم برگزار و با اعطای پروانه های اشتغال بکار مهندسین خاتمه یافت.
در ادامه کاظمیان مدیر واحد آموزش سازمان ضمن ارایه گزارشی مطرح کرد: برای اولین بار بمنظور ارایه هر چه بهتر و دقیق تر خدمات مهندسی، مهندسین بعد از کسب قبولی در آزمون ورود به حرفه و آشنایی بیش تر ایشان، تا دوره هایی ویژه از جمله دوره گزارش نویسی و آشنایی با مسایل حقوقی، مالیاتی و بیمه درحرفه مهندسی را در واحد آموزش سازمان بگذرانند.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی برق نظارت اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ آبان ۹۶
1038 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0