رونق نظام مهندسی به شهرسازی عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد:

رونق نظام مهندسی به شهرسازی

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نظام مهندسی به فعالیتهای شهرسازی رونق میدهد و انحراف را از حوزه فنی دور میکند.

کد خبر: 971024006 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۴ دی ۹۷ - ۹:۵۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نظام مهندسی به فعالیتهای شهرسازی رونق میدهد و انحراف را از حوزه فنی دور میکند.

رونق نظام مهندسی به شهرسازی

رونق نظام مهندسی به شهرسازی

رونق نظام مهندسی به شهر سازی/ فعالیت سی و شش هزار مهندس

محمد دامادی در جلسه با استاندار مازندران و اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی با اشاره به این که نظام مهندسی بازوی فکری توانمند و مشاور اصلی در استان است، بیان داشت: نظام مهندسی انحراف را از حوزه فنی دور خواهد کرد و به فعالیتهای شهرسازی و اجرا رونق میدهد.
نماینده مردم ساری و میاندرود و عضو کمیسیون عمران مجلس، به گستردگی حوزه های فعالیت در استانداری اشاره کرد و خواستار تبادل نظر در بخش فنی و اجرایی و استفاده از توانمندیهای نظام مهندسی در فعالیتهای عمرانی شد.
در ادامه حقیقی _ ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران نیز با عنوان این که نظام مهندسی با سی و شش هزار عضو از سرمایه های تأثیر گذار استان است، از مقامعالی دولت در استان خواست که نظام مهندسی مورد حمایت استانداری قرار گیرد.
حقیقی اشاره به این که ضوابط شهرسازی و ایمنی به وسیله کمیسیون موضوع ماده صد قانون شهرداری هر روز ضعیف تر میشود، گفت: مازندران در آرای کمیسیون ماده صد بالاترین آمار را دارد و علت را میتوان زمین های فاقد سند و عدم همکاری شهرداری با نظام مهندسی دانست.

رونق نظام مهندسی به شهرسازی

ریاست سازمان استان تصریح کرد: سازمان نقصهایی دارد که به راحتی رفع خواهد شد ولی این موضوع نباید بهانه ای برای عدم همکاری برخی نهادها با نظام مهندسی باشد.
وی با تاکید بر این که میبایست از ظرفیت نظام مهندسی در ساخت پروژه های عمرانی دولتی و غیر دولتی کمک گرفته شود، خاطر نشان کرد: تشکیل کمیسیون ماده ۵ باید با ضابطه و قانونمند باشد تا بتوان از ظرفیتهای قانونی آن به نفع استان استفاده کردد.
حقیقی در خاتمه از استاندار مازندران خواست که نسبت به اجرای تبصره دو ماده بیست و چهار تجدیدنظر گردد تا از ضرر فنی و مالی سازمان نظام مهندسی ساختمان جلوگیری گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ دی ۹۷
569 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0