نظام مهندسی پول می ‌گیرد و نظارت نمی ‌کند عضو کمیسیون صنایع مجلس خبر داد:

نظام مهندسی پول می ‌گیرد و نظارت نمی ‌کند/ اکثرشان ۲ شغله هستند و وقتی برای نظارت ندارند

شهرداري، مالک و سازمان نظام مهندسي در موضوع ایمن نبودن ساختمان‌ ها مقصر هستند و همه تقصيرها به دولت برنميگردد.

کد خبر: 960827008 تاریخ انتشار: شنبه ۲۷ آبان ۹۶ - ۸:۲۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، شهرداري، مالک و سازمان نظام مهندسي در موضوع ایمن نبودن ساختمان‌ ها مقصر هستند و همه تقصيرها به دولت برنميگردد.نظام مهندسی پول می ‌گیرد و نظارت نمی ‌کند

نظام مهندسی پول می ‌گیرد و نظارت نمی ‌کند

نظام مهندسی پول می ‌گیرد و نظارت نمی ‌کند

نظام مهندسی پول می ‌گیرد و  نظارت نمی ‌کند/ اکثرشان ۲ شغله هستند و وقتی برای نظارت ندارند

محسن كوهكن عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در خصوص عدم نظارت بر ساخت و ساز ساختمان‌ها در کشور بیان کرد: در گذشته هرکسی می‌ خواست ساختمان بسازد نقشه می‌ کشید، به شهرداريها مراجعه ميکرد و پروانه ساخت ميگرفت. بعدا آقايان آمدند سازمان نظام مهندسي را وارد اين پروسه كردند و آن ها پول میگيرند كه نظارت كنند ولی اين اتفاق در عمل نمي افتد.
وی گفت: خود من در استان اصفهان يك ساختمان ساختم و پول هم پرداخت كردم ولی هيچ ناظري از سوی سازمان مهندسي براي نظارت در مرحله سفتكاري به ساختمان مراجعه نكرد و ساختمان كه به اتمام رسید متوجه شديم كه لوله بخاري نداريم، كانال كولر رد نميشود و اشكالات فني زيادي به ساختمان وارد بود.
این نماینده اصول ‌گرای مجلس ادامه داد: در نشست راي اعتماد به وزير راه و شهرسازي بعضی ها گفتند چون وزير با سازمان نظام مهندسي مخالف است پس به وي راي منفي بدهيد در صورتي كه من گفتم مخالفت وزير با اين موضوع حسن است چراكه آن ها وظيفه شان را بخوبي انجام نميدهند. پول ميگيرند و نظارت نمي‌ كنند.

نظام مهندسی پول می ‌گیرد و نظارت نمی ‌کند


کوهکن افزود: بسیاری از افراديكه در نظام مهندسي مشغول هستند دوشغله هستند و وقتي براي نظارت بر ساختمانها ندارند .
وی یاد آور شد: وقتي نظارتي نباشد كارگر و بنايي كه بايد تحت نظارت فلان مهندس كارش را انجام دهد بر اساس توانش كار را انجام ميدهد و ممكن است اين كار پر از اشكالات ایرادات فني باشد.
اين عضو كميسيون صنايع و معادن بيان كرد: البته خود ما هم مقصر هستيم وقتي ميبينيم مهندس ناظري براي نظارت بر ساختمان مراجعه نميكند و ما نيز پول اين مراجعه را داديم بايد از آن ها به علت عدم مراجعه به دادگاه شكايت كنيم.
وی در خاتمه گفت: در واقع شهرداري، مالك و سازمان نظام مهندسي در اين موضوع مقصر هستند و تمام تقصيرها به دولت برنميگردد.
منبع : عصر ایران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ آبان ۹۶
1457 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0