نظام مهندسی درگیر منازعات شخصی است عضو کمیسیون عمران مجلس

نظام مهندسی درگیر منازعات شخصی

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: نظام مهندسی درگیر منازعات شخصی است و این درگیری به راس این سازمان با وزارت راه و شهرسازی تسری یافته است.

کد خبر: 971008018 تاریخ انتشار: شنبه ۸ دی ۹۷ - ۳:۲۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیپز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: نظام مهندسی درگیر منازعات شخصی است و این درگیری به راس این سازمان با وزارت راه و شهرسازی تسری یافته است.

نظام مهندسی درگیر منازعات شخصی است

نظام مهندسی درگیر منازعات شخصی است

نظام مهندسی درگیر منازعات شخصی است

شهرام کوسه غراوی ۱ شنبه گذشته در نشست هم‌اندیشی برای اعتلای مهندسی با حضور وزیر راه و شهرسازی با عنوان این که این درگیری ‌ها به عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان ضربه وارد کرده است، بیان داشت: در مدتی که هر ۲ دستگاه در حال نزاع بودند بسیاری از افراد بجای حل مسئله تلاش داشتند تا خود را عرضه کنند.
کوسه غراوی تصریح کرد: در جلسه ای که با حضور وزیر سابق راه و شهرسازی برگزار گردید، بسیاری از دوستان انتقادات بسیاری را به عملکرد وزارتخانه داشتند. همان جا بنده گفتم حل این مشکلات با کمیته حل اختلافی که از نمایندگان ۲ طرف حضور داشته باشند میسر است که متاسفانه چنین پیشنهادی با استقبال همراه نشد و بعد از ۲ ماه که چنین شورایی تشکیل نشست داد، نتیجه ملموسی از آن بدست نیامد.
عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: هفته پیش (هفته آخر آذر نود و شش) در رابطه با اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و شورای مرکزی آن در کمیسیون عمران مجلس بحثی مطرح گردید که بجای رجبی بنده مجبور به دفاع از کیان مهندسی در نشست مذکور شدم. انتظار اینست تا با تشکیل نشست های هم‌اندیشی و مذاکره مسائل پیش‌آمده بین ۲ دستگاه بزودی حل گردند و دیگر شاهد ادامه اختلاف بین این دو نهاد مهم حرفه‌ای در کشور نباشیم چون با وجود پانصد هزار مهندس ساختمان در کشور این اختلافات به نفع هیچیک از ۲ طرف نیست.
وی با عنوان این‌ که باید در زمینه سازمان نظام مهندسی اصلاحات قانونی صورت گیرد، خاطر نشان ساخت: قانون کنونی نظام مهندسی و کنترل ساختمان دارای ابهاماتی است که در قانون در دست گرداوری نیز این ابهامات اصلاح نشده است و اگر روند اصلاح ابهامات در این قانون لحاظ نگردد در صحن علنی مجلس رای نخواهد آورد و باز هم اصلاح قانون به تعویق خواهد افتاد.
عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این که باید در حوزه سازمان نظام مهندسی مُر قانون اجرایی گردد، یاد آور شد: باید در حوزه اختلافات به وجود آمده بگونه‌ای تصمیم گیری گردد که هم حق مهندسان در آن دیده شده باشد و هم جایگاه و شخصیت سازمان نظام مهندسی زیر سئول نرود.
منبع: خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی ترافیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ دی ۹۷
538 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0