نظام مهندسی در روستاها خلاف قانون عمل می ‌کند مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان بیان کرد:

نظام مهندسی در روستاها خلاف قانون عمل می ‌کند

محمد خانی تصریح کرد: نظام مهندسی در روستاها خلاف قانون عمل می‌ کند و در زمینه دوگانگی میان نظام مهندسی و نظام روستایی، نظام روستایی باید بر خدمات فنی نظارت کند.

کد خبر: 970426001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۶ تیر ۹۷ - ۹:۰۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز_  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،محمد خانی تصریح کرد: نظام مهندسی در روستاها خلاف قانون عمل می‌ کند و در زمینه دوگانگی میان نظام مهندسی و نظام روستایی، نظام روستایی باید بر خدمات فنی نظارت کند.

نظام مهندسی در روستاها خلاف قانون عمل می ‌کند

نظام مهندسی در روستاها خلاف قانون عمل می ‌کند

نظام مهندسی در روستاها  خلاف قانون عمل می ‌کند

وی در جلسه مشترک شورای اسلامی شهرستان اصفهان با عنوان این که از صد و هشتاد روستای شهرستان اصفهان فقط ۳ روستا طرح هادی ندارد، گفت:  طرح بازنگری هادی چهل و یک روستا آماده شده و طرح بازنگری بیست و چهار روستا در دست تهیه است.
خانی ادامه داد: طرح شصت و هشت روستا نیاز به بازنگری دارد و برای بازنگری طرح هادی همه روستاها باید اعتبارات ملی تخصیص یابد.
وی افزود: سهمیه قیر شهرستان‌ ها هشت هزار تن بوده است که به سیصد و ده روستا بیش از پنج هزار تن ارائه شد. البته ۳ میلیارد و ۲۰۰ تومان از میزان سهمیه باقی مانده است که در حال پیگیری هستیم.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در رابطه با مشکلات فنی روستایی بیان داشت: براساس مصوبه مربوطه تلاش ‌های بسیاری برای اعلام مبلغ‌ های شهری کرده‌ایم، این در حالیست که نظام مهندسی خلاف قانون عمل می‌ کند و در زمینه دوگانگی بین نظام مهندسی و نظام روستایی، نظام روستایی است که باید بر خدمات فنی نظارت کند.
خانی در رابطه با آماده‌ سازی مناطق جدید گفت: باید ببینیم برای انجام تصمیمات چه کنیم، مشکلاتی در شهر ورزنه و شهرک علامه وجود دارد که پیش از این، صورت جلسه ‌هایی برای حل آن ها نوشته شد و براساس آن مقرر شد سازمان بنیاد مسکن، سند ملک را براساس قانون الحاق به مردم واگذار کند که این مشکل هنوز حل نشده است.

نظام مهندسی در روستاها خلاف قانون عمل می ‌کند

وی خطاب به حاضران نشست، عنوان کرد: اگر در رابطه با قانون الحاق موافقت دارند، مشکلی بر سر راه وجود ندارد و آماده انجام راه حل‌ ها هستیم. البته ورود به حل مشکل از راه اداره راه و شهرسازی راحت‌ تر است ولی تضمینی برای هزینه‌های صدور سند وجود ندارد.
خانی خطاب به نمایندگان شهر کوهپایه، خاطر نشان ساخت: زمینه انجام خدمات را فراهم کنید و بعنوان مجری تغییر کاربری مراحل کمیسیون ماده پنج را گذرانده تا بعد از آن سهم شهرداری ‌ها مشخص گردد.

منبع : ایمنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام سازمان مهندسی تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ تیر ۹۷
1320 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0