نظام‌ مهندسی سال هاست دچار چالش است انتقاد معاونت عمرانی استاندار از نظام‌ مهندسی ساختمان  استان لرستان؛

نظام‌ مهندسی سال هاست دچار چالش است

معاونت عمرانی استانداری لرستان بیان کرد: نظام ‌مهندسی ساختمان لرستان سال ‌هاست دچار چالش است و عملکرد مطلوبی ندارد.

کد خبر: 970509007 تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ مرداد ۹۷ - ۱:۰۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی   کشور،معاونت عمرانی استانداری لرستان بیان کرد: نظام ‌مهندسی ساختمان لرستان سال ‌هاست دچار چالش است و عملکرد مطلوبی ندارد.

نظام‌ مهندسی سال هاست دچار چالش است

نظام‌ مهندسی سال هاست دچار چالش است

نظام‌ مهندسی سال هاست  دچار چالش است

احمد مرادپور، با اشاره به عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان، گفت: بارها اعلام کرده ام که عملکرد نظام مهندسی را بهیچ عنوان مطلوب ارزیابی نمیکنم.
نظام مهندسی ساختمان استان لرستان سال‌ هاست که دچار چالش است
مرادپور با عنوان این که ما در استان با نظام مهندسی واقعی که باید داشته باشیم خیلی فاصله داریم، ادامه داد: نظام مهندسی ساختمان استان لرستان سال هاست که دچار چالش است و مشکلات زیادی در بحثهای طراحی، نظارت و تهیه گزارشها دارد.
وی گفت: برخی ناظران نظام مهندسی به پروژه های خود سر نمیزنند، حضور مرحله ای برخی از آن ها خیلی ضعیف است و تا حدودی میتوان «امضا فروشی» را در بین برخی از آنها در این زمینه تایید کرد.
خروجی عملکرد نظام مهندسی و دستگاههای ذیربط را زمانیکه در شهر قدم میزنیم از «قیافه» ساختمانها میتوان متوجه شد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان تصریح کرد: خروجی عملکرد نظام مهندسی و سایر دستگاههای ذیربط را زمانیکه در شهر قدم میزنیم از «قیافه» ساختمانها، شکل و شمایل ساختمانها میتوان متوجه شد، با مشاهده چهره شهر میتوان فهمید که نظام مهندسی و این دستگاهها چقدر خوب و یا چقدر بد عمل کرده است.
مرادپور در پاسخ به این پرسش که با توجه به برگزاری انتخابات نظام مهندسی ساختمان در لرستان و عملکرد غیر مطلوب هیئت مدیره فعلی نظام مهندسی ساختمان در استان، توصیه شما به مهندسانی که میخواهند در این انتخابات شرکت کنند چیست؟ تصریح کرد: ما همیشه به مهندسان توصیه کرده ایم، افرادی را به دور از احساس «رفیق بازی»، «طایفه گرایی»، «هم باند بودن»، سیستمهای «چپ»، «راست» و «میانه» انتخاب کنند، مهندس انتخاب کنند، کسانیکه زحمت کشیده اند و اطلاعات فنی، تعهد و تخصص آن ها نسبت به سایرین بیش تر است را انتخاب کنند.
هیئت مدیره ها از ابتدا با اختلاف وارد سازمان میشوند
مرادپور، هم چنین در پاسخ به این پرسش که از نظر شما دلیل عدم توفیق هیئت مدیره فعلی نظام مهندسی ساختمان لرستان چیست؟ عنوان داشت: برخی هیئت مدیره ها به این علت موفق نمیشوند که از ابتدا با یک اختلاف وارد سازمان میشوند.

نظام‌ مهندسی سال هاست دچار چالش است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با عنوان این که از ابتدا بحث رقابت است و با یک رقابت بعنوان هیئت مدیره انتخاب میشوند، خاطر نشان کرد: این رقابت را متاسفانه تا پایان دوره عملکرد خود ادامه میدهند.
مرادپور گفت: بجای این که بنشینند، با هم دیگر رفیق باشند، به مشکلات حوزه خود رسیدگی کنند؛ بطور عمده این «لج و لجبازی» را تا پایان دوره ادامه میدهند که خروجی این امر نیز ایجاد مشکلاتی برای مردم است.
وی یاد آور شد: غیر از بحث «لج و لجبازی»، ممکن بوده که در میان برخی از آنها منافع شخصی هم موثر باشد، بعضی ها علاقمند هستند که بطور مثال بیش ترین سهیمه را برای خود بگذارند یا بناهایی که زیر بنای بیش تری دارند را در سهمیه خود ببینند.
منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ مرداد ۹۷
736 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0