سازمان نظام مهندسی جایگاه مناسبی در کاشان ندارد شهردار کاشان

سازمان نظام مهندسی جایگاه مناسبی در کاشان ندارد

سازمان نظام مهندسی هنوز جایگاه مناسبی در شهرسازی به علل فرهنگی، اقتصادی و ساختار شهری ندارد.

کد خبر: 961214009 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۴ اسفند ۹۶ - ۲:۵۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، سازمان نظام مهندسی هنوز جایگاه مناسبی در شهرسازی به علل فرهنگی، اقتصادی و ساختار شهری ندارد.

سازمان نظام مهندسی جایگاه مناسبی در کاشان ندارد

سازمان نظام مهندسی جایگاه مناسبی در کاشان ندارد

سازمان نظام مهندسی جایگاه  مناسبی در کاشان ندارد

سعید ابریشمی راد، در بخش اول سی اُمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر کاشان که با حضور اعضای سازمان نظام مهندسی شهرستان کاشان برگزار گردید، بیان کرد: اگر شهرداری را متولی اداره شهر و ترسیم کننده توسعه شهر بدانیم این وظیفه بدون همکاری و کمک سازمان نظام مهندسی متصور نیست.
سازمان نظام مهندسی جایگاه مناسبی در کاشان ندارد
ابریشمی راد گفت: باید سعی کرد که جایگاه این نهاد را بنابر وظایف شهرداری تبیین کرده و یا بعبارتی ساختن شهر را به این سازمان بسپاریم.
به گفته ابریشمی راد، در کالبد و بافت، سیما و منظربناها، و نظام تفکیکی شهر آشفتگیهایی وجود دارد و برای حل آن ها هم کمی دیر شده زیرا حدود هشتاد درصد شهر تفکیک شده است.
شهردار کاشان، با اشاره به رعایت مسائل محیط زیستی و مقاوم سازی بناها برای نقش آفرینی در توسعه پایدار شهر خاطر نشان کرد: باید نظام مهندسی برای بهره وری از تکنولوژیهای جدید برای ارزان ساختن ساختمانها به مردم کمک کند.
عباس نیکخواه معاونت مالی و اداری شهرداری کاشان نیز در این جلسه، گفت: با توجه به هشتصد عضو در سازمان مهندسی میتوان براحتی مسائل و مشکلات و ضوابط قانونی در ساخت و سازها را با یک زبان غیرحاکمتی به مردم منتقل کرده و آن ها را با طرح های تفصیلی و جامع شهرسازی آشنا کرد.
عضو سازمان نظام مهندسی کاشان در این جلسه، عنوان کرد: این سازمان قصد مقابله با شهرداری ندارد و بعنوان بازوری اجرایی، مشاور و راهبرد کننده اهداف بلند شورای شهر و شهرداری بدنبال هدایت و راهنمایی در امور شهرسازی میباشد.

سازمان نظام مهندسی جایگاه مناسبی در کاشان ندارد

سید علی ثابت، بحث اینترانت و ایجاد یک ارتباط یک شبکه اینترنتی برای تسهیل در روند امور، برگزاری سمینارها و گردهمایی های تخصصی، بحث بهینه سازی درمصرف انرژی در ساختمانها و توجه و احیا بافت فرسوده را از موارد مهم همکاری بین شهرداری کاشان وسازمان نظام مهندسی عنوان کرد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ اسفند ۹۶
939 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0