هدررفت انرژی ساختمان‌ ها عامل آسیب اقتصادی عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

هدررفت انرژی ساختمان‌ ها عامل آسیب اقتصادی

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان بیان کرد: استفاده نکردن از مبانی اصلی ساخت و ساز پایدار در ساختمانهای کشور ضرری قابل توجه به منابع انرژی، مردم، فعالان حوزه ساخت و ساز، دولت، شهرداری و نسلهای آینده وارد میکند.

کد خبر: 971114014 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ بهمن ۹۷ - ۱:۴۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان بیان کرد: استفاده نکردن از مبانی اصلی ساخت و ساز پایدار در ساختمانهای کشور ضرری قابل توجه به منابع انرژی، مردم، فعالان حوزه ساخت و ساز، دولت، شهرداری و نسلهای آینده وارد میکند.

هدررفت انرژی ساختمان‌ ها عامل آسیب اقتصادی

هدررفت انرژی ساختمان‌ ها عامل آسیب اقتصادی

هدررفت انرژی ساختمان‌ ها  آسیب اقتصادی است

محمدرضا رجالی با عنوان این که اتلاف انرژی در ساختمان میتواند یک آسیب اقتصادی برای کشور باشد، ادامه داد: سی تا پنجاه درصد انرژی مصرفی در ساختمانهای کشور قابل کاهش است پس بدون تردید وقتی میزان هدررفت انرژی به صفر برسد می‌ تواند سود و صرفه اقتصادی داشته باشد.

رجالی با اشاره به این که بیش ترین هدررفت انرژی در ساختمانها از طریق دیواره‌ها اتفاق می ‌افتد، گفت: اتلاف انرژی در ساختمان‌ ها، منابع انرژی کشور را به یغما میبرد، مصرف انرژی در ساختمان ‌های کشور معادل سی درصد از کل درآمد حاصل از فروش نفت در شرایط غیر تحریمی است و سالانه حدود هجده الی بیست میلیارد دلار هزینه انرژی مصرفی در ساختمانهای کشور است.

وی با عنوان این که بیش ترین میزان مصرف انرژی در صنعت ساختمان است، ادامه داد: متوسط میزان مصرف انرژی مناطق گرمسیری کشور باید صد و سی کیلو وات در هر ساعت باشد و این در حالیست که در منطقه گرمسیری هم چون بندر عباس متوسط مصرف انرژی هفتصد و چهل و پنج کیلو وات در هر ساعت است و این آمار نشان دهنده عمق فاجعه در مصرف انرژی کشور است.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی اصفهان با مقایسه میزان مصرف انرژی در ایران و سایر کشورهای جهان، خاطر نشان ساخت: فقط بیست و نه درصد از حجم انرژی کشورهایی هم چون ایالات متحده امریکا در بخش خانگی مصرف می گردد، این آمار در کشور ما حدود چهل درصد است، ضمن این که مصرف انرژی در کشور ما تفاوت زیادی با متوسط سرانه مصرف انرژی ساختمانی در جهان دارد.

هدررفت انرژی ساختمان‌ ها عامل آسیب اقتصادی

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان با عنوان این که میزان مصرف انرژی در ساختمانهای کشور ۷.۵ برابر متوسط جهانی است، یاد آور شد: لازم است تا مهندسان ناظر بر پروژه های ساخت و ساز دقت بیش تری کنند و توجه بیش تری به مبحث نوزدهم قانون نظام مهندسی داشته باشند تا پیروی از اصول ساختمان پایدار منجر به رشد اقتصادی کشور گردد.
رجالی، در بخش دیگری از اظهارات خود گفت:

توسعه پایدار؛ سبب پایدار شدن منابع تجدید ناپذیر می گردد و نیازهای انسان را بدون هر گونه آسیبی به یکپارچگی، زیبایی و ثبات نظامهای حیاتی برطرف میکند.

منبع: ایمنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی برق pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ بهمن ۹۷
771 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0