تاکید بر عدم اخذ مبلغ از اعضا از بابت نظارت در نامه حامد مظاهریان

تاکید بر عدم اخذ مبلغ از اعضا از بابت نظارت

حامد مظاهریان، معاون وزیر راه و شهرسازی، طی نامه ای به مدیران ادارات کل راه و شهرسازی سراسر کشور، با اشاره به بند "س" ماده ۳، نسبت به دریافت مبالغی از اعضای سازمان نظام مهندسی، حتی با رضایت آنان، تذکر داد.

کد خبر: 970604011 تاریخ انتشار: یکشنبه ۴ شهریور ۹۷ - ۸:۵۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،حامد مظاهریان، معاون وزیر راه و شهرسازی، طی نامه ای به مدیران ادارات کل راه و شهرسازی سراسر کشور، با اشاره به بند “س” ماده ۳، نسبت به دریافت مبالغی از اعضای سازمان نظام مهندسی، حتی با رضایت آنان، تذکر داد.

تاکید بر عدم اخذ مبلغ از اعضا  از بابت نظارت

بسمه تعالی
مدیر کل محترم راه و شهرسازی استان (کلیه استان ها)
با احترام
برغم ابلاغ شیوه نامه تبصره ۲، ماده ۲۴ آیین نامه اجرایی ماده ۳۳، قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان توسط مقام عالی وزارت و نیز ابلاغ متن منقح نهایی آن توسط این معاونت طی شماره ۴۰۰/۵۵۹۷۹ مورخ ۱۳۹۷/۰۵/۰۳ و نظر به بند “س” ماده “۳” آن که اشعار می دارد:
“س_سازمان استان مجاز به اخذ حق الزحمه خدمات مهندسی یا توزیع کار بین مهندسان نمی باشد. همچنین سازمان استان مکاف است مشخصات کامل پروژه های مورد تعهد اشخلص حقیقی و حقوقی دارای پروانه اشتغال به کار را بلافاصله پس از اخذ، در سامانه اطلاعات حرفه ای، درج کند. عدم رعایت این بند (طبق بند پ ماده ۲) برای هیات مدیره سازمان استان علاوه بر تخلف انتظامی، به منزله عدم رعایت نظامات دولتی محسوب می گردد”.
متاسفانه، بعضا شکایاتی از اعضای محترم سازمان های استان ها دریافت می گردد که سازمان استان یا دفتر نمایندگی، ثبت خدمات مهندسی در کارنامه حرفه ای اشخاص یا سایر امور را منوط به ارائه نامه کتبی مبنی بر اعلام رضایت برای پرداخت مبالغی به سازمان استان می نماید که با اکراه و اجبار اخذ می شود و در غیر این صورت تضییعاتی برای عضو فراهم می گردد یا انجام خدمات مهندسی طراحی یا نظارت را منوط به ارائه آن از طریق دفاتر مهندسی، موضوع ماده ۵ و بند‌های ذیل آن از پیوست مبحث دوم مقررات ملی ساختمان (نظامات اداری) که در شیوه نامه صدور الاشاره گردیده است، می‌کنند.

تاکید بر عدم اخذ مبلغ از اعضا از بابت نظارت

بدین وسیله صراحتا اعلام می‌نماید این گونه اقدامات غیرقانونی است، امکان تلقی آن به عنوان تخلف انتظامی و عمل مجرمانه در مراجع ذیصلاح نیز وجود دارد، لذا لازم است دستور فرمایید به قید فوریت ضمن اعلام مراتب به هیئت مدیره سازمان استان و تذکر برخورداری از این گونه اقدامات که تحت هر عنوان و به هر نحو صورت گیرد، یادآوری نمایید در مواردی که اینگونه مبالغ اخذ شده، عین مبلغ اخذ شده را به ذینفع مسترد دارند.
بدیهی است مصوبه مجمع عمومی یا هرگونه مجوز شخصی یا اشخاص حقیقی یا حقوقی فاقد اختیار و بدون وظیفه قانونی در این موارد، معتبر نبوده و نخواهد بود.
حامد مظاهریان
معاون وزیر

تاکید بر عدم اخذ مبلغ از اعضا از بابت نظارت

تاکید بر عدم اخذ مبلغ از اعضا از بابت نظارت

تاکید بر عدم اخذ مبلغ از اعضا از بابت نظارت

تاکید بر عدم اخذ مبلغ از اعضا از بابت نظارت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

هر آنچه بايد در مورد آزمون نظام مهندسي برق بدانيد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ شهریور ۹۷
935 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0