تاکید بر برخورد صریح با موضوع مدرک جعلی سید مهدی هاشمی سید هادی بهادری بیان کرد:

تاکید بر برخورد صریح با موضوع مدرک جعلی سید مهدی هاشمی

نایب رییس دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با عنوان این که اقدامات مثبتی در حوزه مبارزه با فساد در وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته است، اظهار داشت: برخورد صریح آخوندی با موضوع مدرک جعلی سیدمهدی هاشمی ریاست سابق کمیسیون عمران مجلس و سازمان نظام مهندسی ساختمان قابل تقدیر است.

کد خبر: 970723001 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۳ مهر ۹۷ - ۱۰:۱۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،نایب رییس دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با عنوان این که اقدامات مثبتی در حوزه مبارزه با فساد در وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته است، اظهار داشت: برخورد صریح آخوندی با موضوع مدرک جعلی سیدمهدی هاشمی ریاست سابق کمیسیون عمران مجلس و سازمان نظام مهندسی ساختمان قابل تقدیر است.

تاکید بر برخورد صریح با موضوع مدرک جعلی سید مهدی هاشمی

تاکید بر برخورد صریح با موضوع مدرک جعلی سید مهدی هاشمی

تاکید بر برخورد صریح با موضوع مدرک  جعلی سید مهدی هاشمی/ تقدیر از اقدامات موثر وزیر راه و شهرسازی در مقابله با فساد/ جعل مدرک مهندسی سبب سرخوردگی مهندسان گردید

وی، در مورد اقدامات ضد فساد وزارت راه و شهرسازی با مدیریت آخوندی، بیان کرد: انصافا اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است که نتایج آن را می ‌توان در چند حوزه دید.
نایب رییس دوم کمیسیون عمران و نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، استفاده از مهندسین جوان در پروژه‌های عمرانی و ساخت و سازهای شهری را نتیجه این اقدامات دانست و گفت: استفاده از نیروهای جوان زمینه از بین رفتن برخی از مفاسد را ایجاد می ‌کند. پیش از این برخی از مسئولان ادارات با نفوذ زیادی که داشتند، امکان کار مهندسان جوان را سلب کرده بودند.
وی به بحث ارجای نظارت نیز پرداخت و ادامه داد: مسئولیت ذاتی شهرداری ‌ها کنترل و نظارت ساختمان است و نظارت باید به شهرداریها واگذار گردد.
بهادری تصریح کرد: اکنون خود شهرداریها باید تحت نظارت باشند، چرا که احساس مسئولیت نمی‌ کنند و مدام مرتکب تخلف می ‌شوند. وقتی مسئولیت را به شهرداری‌ ها واگذار کنیم، زمینه فساد کمتر می‌ شود.
وی تاکید کرد: اکنون تخلفات در ساخت و ساز بیداد می ‌کند و پرونده اکثر ساختمان ‌ها در ساخت و ساز به کمیسیون ماده صد ارجاع می ‌شود. ولی با این تصمیم، وزارت راه و شهرسازی می ‌تواند بحث نظارت در ساخت و ساز را بهبود بخشد. این‌ ها نکات مثبت بخش نامه ارجای نظارت است.
تجلیل از آخوندی بخاطر برخورد با ریاست قبلی نظام مهندسی
این نماینده مجلس در ادامه اظهارات خود به مدرک جعلی سیدمهدی هاشمی ریاست قبلی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: متاسفانه این یادگار دوران احمدی نژاد است که مدرک کاغذ پاره تلقی گردید و بی اهمیتی و بی ارزشی مدرک در آن زمان بین مدیران تسری پیدا کرد. در آن دوران اکثر مدیران مدارک دکتری و … گرفتند در صورتیکه در کلاس‌ های روتین دانشگاهی شرکت نکردند.
نایب رییس دوم کمیسیون عمران مجلس اسلامی خاطر نشان کرد: یک نمونه از این موارد که واقعا جای سوال داشت آقای سیدمهدی هاشمی بود که بعنوان ریاست مجموعه نظام مهندسی کشور، مدرک لیسانسش زیر سوال رفت.

تاکید بر برخورد صریح با موضوع مدرک جعلی سید مهدی هاشمی

وی، جعلی بودن مدرک ریاست قبلی سازمان نظام مهندسی ساختمان را عامل سرخوردگی مهندسان کشور دانست و افزود: در یک جمع ششصد هزار نفری مهندس کشور، کسی رییس مجموعه می ‌شود که مدرک قلابی دارد. این مساله به آن ششصد هزار نفر بسیار آسیب زد. به لحاظ روحی و روانی مهندسان کشور خیلی ناراحت شدند که کسی بدون مدرک لیسانس به مجلس راه یافت و ریاست سازمان نظام مهندسی و کمیسیون عمران مجلس شد.
نایب رییس دوم کمیسیون عمران مجلس اسلامی ادامه داد: این که آقای آخوندی خیلی صریح با این فساد و جعل برخورد کرده، جای تقدیر دارد.
بهادری با بیان این که نامه حمایت از آخوندی را امضا می‌ کنم، بیان داشت: عملکرد آخوندی در وزارت راه و شهرسازی، در حوزه حمل و نقل، ریلی و هوایی قابل دفاع است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش مسکن می‌ توان نقدهایی به این وزارتخانه وارد کرد. هم چنین در بحث بازآفرینی شهری هم باید سعی گردد تا این موضوع بین مردم بازتاب بهتری پیدا کند.

منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ مهر ۹۷
1606 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0