در جلسه مسئولان ساخت و سازدر شیرا

تاکید بر عملکرد علمی و غیرسیاسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس

در جلسه ای در فرمانداری شیراز که با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی استان فارس و سایر ارگان های مرتبط با بحث ساخت و ساز استان انجام شد، بر نقش نظارتی و اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید شد.

کد خبر: 7187 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ بهمن ۹۵ - ۱۰:۲۷ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،در جلسه ای در فرمانداری شیراز که با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی استان فارس و سایر ارگان های مرتبط با بحث ساخت و ساز استان انجام شد، بر نقش نظارتی و اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید شد.تاکید بر عملکرد علمی و غیرسیاسی سازمان نظام مهندسی فارس

تاکید بر عملکرد علمی و غیرسیاسی سازمان نظام مهندسی فارس

تاکید بر عملکرد علمی و غیرسیاسی سازمان نظام مهندسی فارس

تاکید بر عملکرد علمی و غیرسیاسی سازمان نظام مهندسی فارس

در جلسه بررسی میزان تاب آوری ساختمانهای قدیمی شیراز که به میزبانی فرمانداری شیراز در ساختمان آن برگزار شد، شهردار شیراز و شهردارهای مناطق ۱۱ گانه، مدیر بحران شهری و اعضا هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان فارس حاضر بودند.

عالیشوندی، فرماندار شیراز، با اشاره به شهادت چند تن از آتش نشانان در فاجعه ساختمان پلاسکو تهران، گفت: حادثه فوق زنگ خطر را برای مطالعه و تحلیل مشکل و آسیب های ناشی از بافتهای فرسوده و قدیمی شیراز و اتخاذ تصمیمات در زمینه مدیریت بحران در نواحی شهری به ویژه کلان شهرهایی با تراکم بالای جمعیتی را به صدا در آورد.


وی ادامه داد: باید با شناسایی نقاط ضعف و عملیاتی کردن مقررات به صورت علمی در شیراز، آمادگی لازم را در برابر وقوع رخدادهای غیر مترقبه ای مانند زلزله، حریق، سیل و غیره را داشته و آسیب های ناشی از آن را به حداقل برسانیم.
عالیشوندی ضمن تاکید بر طراحی دقیق و علمی نقشه ها، نظارت اصولی و عدم سیاسی کاری در سازمان نظام مهندسی ساختمان، اضافه کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز در وضعیت سخت اقتصادی فعلی، با استفاده مناسب از کمترین درآمد توانسته است خدمات شایسته ای را به شهروندان ارائه کند.
در جلسه فوق، پاک فطرت شهردار، با برجسته سازی نقش کنترلی، نظارتی و اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان، خواستار اجرای مقررات بدور از امیال فردی، حزبی و سیاسی شد. او همچنین افزود: کنترل مداوم و علنی در بخش نظارت ساختمان های مسکونی و تجاری و نیز تغییر کاربری در کلان شهر شیراز مساله اجتناب ناپذیریست که با جان و مال مردم رابطه مستقیم و بی واسطه دارد.

 

منبع: تابناک فارس

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ بهمن ۹۵
1150 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0