هجدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان شروع بکار نمود نمایشگاه صنعت ساختمان

هجدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان شروع بکار نمود

هجدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان، مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان و ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان شروع بکار نمود.

کد خبر: 960904006 تاریخ انتشار: شنبه ۴ آذر ۹۶ - ۷:۵۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان ،هجدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان، مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان و ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان شروع بکار نمود.هجدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان شروع بکار نمود

هجدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان شروع بکار نمود

هجدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان شروع بکار نمود

هجدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان  شروع بکار نمود

در قبال ساخت و ساز ساختمان باید به آحاد جامعه پاسخ گو باشیم
عباس پورسلان، مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان، در این بازدید بیان داشت: شرایط جدید بگونه ای است که در قبال ساخت و ساز ساختمان باید به آحاد جامعه پاسخ گو باشیم. نمونه آن میتوان به زلزله کرمانشاه اشاره کرد که این بلای طبیعی در کشور ما مکرر اتفاق افتاده است و این نکته را به ما گوش زد میکند که باید در حوزه کیفیت و تکنولوژیهای نوین مهندسی ساختمان خود را بروز رسانی کنیم.
پورسلان گفت: یکی از شاخصهای مهم در این بخش برگزاری نمایشگاههای تخصصی است که نمایشگاه بین الملل خوزستان در این بخش خیلی خوب عمل کرده است.
وی ادامه داد: استقبال از نمایشگاه ساختمان سالانه رو به افزایش است که در آینده نه چندان دور باید نمایشگاههای موضوعی را در استان برگزار کنیم و باید نمایشگاه را برای معرفی هرچه بیش تر فناوریهای نوین و پیشرفته در بخش ساختمان تقویت و حمایت کنیم.
جای خالی شرکتهای خدمات مهندسی در نمایشگاه ساختمان استان خوزستان
بهنام برومند زاده ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان گفت: نمایشگاه صنعت ساختمان در سالهای اخیر در استان خوزستان خیلی رونق داشته است و بشارت دهنده این موضوع است که جامعه مهندسی، سازندگان و سرمایه گذاران علاقمندند که هرچه بیش تر با فناوری نوین ساختمانی اشنا گردند و این احساس نیاز را کرده اند که جهت تنوع و ارتقاء کیفیت باید به سمت مصالح ساختمانی جدید عنایت کرد.
برومند زاده افزود: از ویژگیهای استفاده از مصالح نوین به طور مستقم ارتقا کیفیت ساخت و ساز بوده و ویترین و زیبایی ساختمان را حاصل میکنند و این امر سبب جذابیت و اشتیاق بیش تر بهره برداران خواهد شد .
وی ادامه داد: برای هر عنصر ساختمانی، ممکن است دهها محصول وجود داشته باشد و این تنوع است که رقابت را ایجاد و در نتیجه رقابت هم، کیفیت ایجاد میشود.
برومند زاده با اشاره به این که همه محصولات عرضه شده دارای نشان استاندارد هستند ولی در کیفیت و قیمت متفاوت هستند بیان داشت: سازندگان بسته به نیاز بازار و تقاضای موجود، سطح کیفی و ارزش قیمتی را تعیین میکنند، حتی سطح قیمتگذاری منازل مسکونی وابسته به این تنوع مصالح است.
وی یاد آور شد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان تفاهم نامه ای با اداره کل استاندارد امضا نموده است که طبق این تفاهم نامه مصالح ساختمانی استاندارد در دوره های زمانی مشخص تعیین و توسط اداره استاندارد معرفی میگردد و توسط سازمان استان اطلاع رسانی می شود تا سازندگان و مصرف کنندگان با اخرین محصولات ساختمانی استاندارد آشنا گردنند.

هجدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان شروع بکار نمود


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان تصریح کرد: خدمتی به نام شناسنامه فنی و ملکی ساختمان در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان در حال راه اندازی است . در این شناسنامه که طبق قانون و مقررات ملی ساختمان است دفترچه هایی حاوی مشخصات فنی و مصالح ساختمانی برای هر ملک تهیه و در پایانکار تحویل مالک داده میشود که همه مشخصات فنی ملک، سطح کیفی مواد و مصالح استفاده شده در آن قید می گردد و می تواند مبنای صحیحی برای تعیین سطح کیفی و حتی قیمت گذاری ساختمان باشد. مشخصات این شناسنامه توسط مجری ذی صلاح تهیه و بعد از تایید ناظرین، در نظام مهندسی تهیه و تایید و تحویل مالک داده میشود و در واقع هویت و اعتباری برای هر ملک است.
وی تاکید کرد: در نمایشگاه صنعت ساختمان خوزستان عمدتا مصالح و مواد و محصولات ساختمانی عرضه میشود و جای ارائه خدمات مهندسی توسط شرکت های حقوقی و دفاتر مهندسی خالی است. خدمات مهندسی می تواند در قالب فیلم ، عکس ، طرح ، ماکت و سایر روش های فیزیکی و بصری توسط دفاتر و شرکت های حقوقی ارائه شوند.
برومند زاده به رقابت در ارتقا کیفیت محصولات اشاره کرد و افزود: ما علاوه بر ضرورت اهمیت به استفاده از محصولات داخلی، نیاز بحضور محصولات خارجی در کنار محصولات داخلی داریم تا رقابت بوجود امده و کیفیت محصولات داخلی ارتقا یابد زیرا در دنیا بحث رقابت است که کیفیت را افزایش میدهد.
کمبود مصالح ساختمانی استاندارد در سطح استان خوزستان
مسعود انصاریان، مدیرکل بنیاد مسکن استان خوزستان، در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه عنوان داشت: برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان موجب ایجاد یک فرصت مناسب برای معرفی شرکت‌ ها و تولید کنندگان مصالح ساختمانی است.
انصاریان بخش مهمی از نمایشگاه صنعت ساختمان را کیفیت مصالح ساختمانی و استاندارد بودن آنها دانست و اشاره کرد: وقتی یک ساختمان طراحی و اجرا میشود، نظارت بر آن بخش مهمی دارد ولی بکار گرفتن مصالح ساختمانی استاندارد نقش خیلی مهمی در استحکام ساختمان دارد.
وی ادامه داد: این نمایشگاه کمک میکند که تولید مصالح ساختمانی استاندارد را توسعه و از تولیدکنندگان صنعت ساختمان حمایت و پشتیبانی کنیم.
مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به عمر پایین ساختمانها در سطح استان و کشور اظهار داشت: بخش عمده علت عمر پایین ساختمانها به کمبود مصالح ساختمانی استاندارد برمیگردد که در سطح استان تولید آن خیلی پایین است.
انصاریان گفت: نمایشگاه صنعت ساختمان میتواند کمک کند که به سمت سطح استاندارد مصالح و مواد ساختمانی حرکت کنیم که در نتجه مقاومت و استحکام ساختمانها را به دنبال دارد.
انصاریان با اشاره به این که اکنون در زمینه طراحی و محاسبه مشکلی نداریم افزود: نظام مهندسی بعنوان یک نهاد حرفه ای نقش خیلی مهمی در ساخت و ساز دارد چون این سازمان کار طراحی و نظارت را انجام میدهد حتی مهندسین ناظر هم میتواند بعنوان یک مشاور در کنار سازنده باشند و در معرفی مصالح ساختمانی استاندارد هم نقش داشته باشد و با حمایت از این تولید کنندگان در سطح استان به این بخش تولیدی استان کمک نماید.
وی فعالیتهای بنیاد مسکن را در ۲ بخش مسکن شهری و روستایی بیان کرد و افزود: مسکن روستایی در قالب طرح مقاومسازی واحدهای مسکونی روستایی است که از اوایل دهه هشتاد آغاز شده و ادامه دارد، تسهیلات لازم را در اختیار افراد میگذاریم و نیروهایی که با یاری سازمان نظام مهندسی آموزش داده ایم کار نظارت و ساخت و سار را انجام میدهند.
انصاریان تصریح کرد: در همین زلزله اخیر در کرمامشاه واحدهای مسکونی که در سطح روستاهای این استان مقاوم سازی گردیده بودند واحد تخریبی یا تلفات نداشت همین موضوع را در زلزله آذربایجان هم مشاهده کردیم.
وی یاد اور شد: در سطح شهرها، واحدهای مسکن شهری را داریم که با هماهنگی سازمان نظام مهندسی در حال انجام است و پروژه ها اجرا می گردد.
مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان به وارد کردن مصالح ساختمانی استاندارد از خارج از استان اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه به علت کمبود مصالح ساختمانی استانداردر سطح استان برای این که یک واحد مسکونی را با استحکام لازم بسازیم مجبور هستیم علیرغم میل از خارج از استان وارد کنیم لذا باید در استان از تولید کنندگان حمایت گردد و هرچه بیش تر به سمت استاندارد بودن مصالح ساختمانی پیش برویم.
حضور صد و سی شرکت در نمایشگاه صنعت ساختمان
رحیم جلیلی، مدیر عامل شرکت نمایشگاههای خوزستان، عنوان کرد: نمایشگاه صنعت ساختمان یکی از نمایشگاههای خوب ما است که هرسال در تقویم نمایشگاههای صنعت ساختمان گنجانده و به کل کشور فرستاده میشود و سال جاری توفیق داریم هجدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان را برگزار کنیم.
جلیلی گفت: در این نمایشگاه صد و سی شرکت از استان‌ های خوزستان، تهران، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، فارس، یزد، اصفهان، البرز، آذربایجانشرقی و گلستان حاضر هستند.
وی با اعلام این که سال جاری از نظر اقتصادی نسبت به سال گذشته وضعیت مطلوب تری نداریم ولی در عین حال با استقبال خوب تولید کنندگان و شرکت از نمایشگاه روبرو شدیم ادامه داد: نمایشگاه صنعت ساختمان فضایی بیش از شش هزار متر مربع به خودش اختصاص داده است و مخاطبین اصلی این نمایشگاه نظام مهندسی ساختمان، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و انبوه سازان هستند که هرکدام تعداد بسیاری اعضا دارند که از این نمایشگاه بازدید دارند .
مدیرعامل شرکت نمایشگاههای خوزستان خاطر نشان کرد: با روندی که در پیش گرفتیم پیش بینی میکنیم در سالهای آینده این موضوع نمایشگاهی را به تعداد بیش تر ارتقا و گسترش دهیم بعنوان نمونه نمایشگاههای خاص آسانسور و یا در و پنجره داشته باشیم.
وی یادآور شد: سال جاری هم توانستیم سی نفر از کشور عراق دعوت کنیم تا از نمایشگاه بازدید داشته باشند و امیدوار هستیم سال آینده حداقل ده واحد از کشورهای خارجی جهت شرکت در نمایشگاه دعوت کنیم.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

سوالات آزمون نظام مهندسی برق اسفند ۹۶

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ آذر ۹۶
943 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0