نقش موثر روابط عمومیها در اعتماد سازی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

نقش موثر روابط عمومیها در اعتماد سازی

به گفته ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، روابط عمومیها در اعتماد سازی و برقراری ارتباط با مردم نقش بسزایی دارند از این رو چنان چه بدنبال بهبود عملکرد دستگاه‌ ها هستیم باید از این ظرفیتها بخوبی بهره گرفته شود.

کد خبر: 971220012 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۰ اسفند ۹۷ - ۵:۵۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از ساز مان نظام مهندسی ساختمان قزوین،به گفته ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، روابط عمومیها در اعتماد سازی و برقراری ارتباط با مردم نقش بسزایی دارند از این رو چنان چه بدنبال بهبود عملکرد دستگاه‌ ها هستیم باید از این ظرفیتها بخوبی بهره گرفته شود.

نقش موثر روابط عمومیها در اعتماد سازی

نقش موثر روابط عمومیها در اعتماد سازی

نقش موثر روابط عمومیها  در اعتماد سازی

 

این ‌ها برشی از اظهارات کاظم مجابی در شورای روابط عمومی های حوزه عمران استان بود.
مجابی در این جلسه گفت: در حوزه ساختمان اگرچه متخصصان خوبی داریم که میتوانند بخوبی خدمات تخصصی ارایه دهند، اما به عللی تا کنون نقش موثری ایفاء نکرده اند، البته این نیز از عدم معرفی مناسب صنعت ساختمان به مردم نشأت میگیرد.
وی ادامه داد: بهره بردار نهایی مردم هستند که در ساختمان سکونت می یایند؛ ولی این افراد بخوبی از مشخصات یک ساختمان باخبر نیستند از طرفی نیز آگاهی کامل ندارند که به هنگام خرید یک ملک چه مشخصه هایی را مد نظر قرار دهند از این رو در بهره برداری با مشکلاتی مواجه میشوند.
این مسوول بیان کرد: مردم به هنگام بهره برداری از ساختمان از مباحث کیفی نباید غافل شوند و باید آگاهی خود را نسبت به ضوابط و قوانین ارتقاء دهند، ولی اغلب شاهد هستیم بازار تقاضا بر مبنای رعایت مباحث فنی نیست. اگر این آنالیز گردد در زمینه ارتقاء کیفیت ساختمان به جایگاه مطلوبی دست پیدا میکنیم.
وی با عنوان این که ارتباط نهادهای مرتبط با هم در برخی حوزه ها اندک هست از این روبه خروجی مناسب دست پیدا نمیکنیم؛ گفت: در این باره روابط عمومیها میتواند بخوبی ایفای نقش کنند؛ البته حوزه روابط عمومی هم‌چنین نقش بسزایی در اعتماد سازی و برقراری ارتباط با مردم دارد از همین رو چناندچه بدنبال بهبود عملکرد دستگاههای اجرایی هستیم این ظرفیتها نباید نادیده گرفته شود.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین، با اشاره به افزایش مشارکت نهادهای مدنی در پیشرفت امور افزود: خوشبختانه امروزه نهادهای مدنی زیادی روی کار آمده و در جامعه فعالیتهای تخصصی دارند که از ظرفیت ‌های آنها باید استفاده بهینه کرد.
مجابی با عنوان اینکه مردم اشراف خوبی به موضوع فعالیتهای نهادهای مدنی ندارند؛ خاطر نشان کرد: در مواردی به دلیل همین عدم آگاهی ‌ها رضایت ارباب رجوعان تامین نمیشود؛ نمونه این عدم رضایت بخش را در دوران فعالیت خود در شورای شهر دیده‌ام به گونه ای که گاهی موضوع مطالبه مردم فرابخشی بود و تنها به یک دستگاه محدود نمیشد و میبایست با تعامل و همفکری حل گردد، اما مردم انجام آن را از شورا انتظار داشتند.

نقش موثر روابط عمومیها در اعتماد سازی

 

مجابی یاد آور شد: در بازار تقاضای ساختمان باید دانش افراد را نسبت به این حوزه ارتقاء داد که روابط عمومیها در تحقق این هدف نقش موثری دارند.
وی با عنوان اینکه ترویج، مقررات ملی ساختمان باید در اولویت قرار گیرد؛ اظهار داشت: در اجرای مقررات ساختمان، استان قزوین پیشرو بوده که یکی از مهم‌ترین علل آن همین همراهی مردم بوده است البته این حوزه ها باید اقدامهای بیش تر و موثرتری انجام گردد.
این مسئول با تاکید بر اینکه ساختمان، صنعتی فرابخشی است و برای ارتقا کیفیت آن همه دستگاهها باید همراهی کنند؛ گفت: ارایه خدمات مهندسی باید در اولویت کارها باشد و نباید اجازه دهیم این خدمات ارزان فروخته شود بهمین منظور استفاده از تکنولوژی های نوین باید بخوبی مورد توجه قرار گیرد.
رئیس سازمان استان مطرح کرد: در ساخت و سازها باید از تکنولوژی برای جلوگیری از اتلاف انرژی و منابع تجدیدناپذیر استفاده گردد، هم‌چنین باید بر روی مباحث ایمنی، ارتقا عمر مفید ساختمان، جمع آوری پسماند مصالح ساختمانی با تکنولوژیهای نوین کار شود که در اینصورت از تخریب محیط‌زیست نیز جلوگیری می گردد.
مجابی تصریح کرد: ارایه خدمات کیفی مهندسی چنان چه در راس امور قرار گیرد یکی از دستاوردهای خوب آن اشتغال مهندسان و رضایت مردم است.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ اسفند ۹۷
525 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0