مناطق زلزله زده به میزان متراژ تعیین شده خدمات رایگان دریافت میکنند معاونت عمرانی استاندار خراسان شمالی بیان کرد:

مناطق زلزله زده به میزان متراژ تعیین شده خدمات رایگان دریافت میکنند

علی نیا در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان بیان کرد: طبق تصمیم گیریها تنها به میزان صد و شصت متر برای هر واحد مسکونی شهری با شرط ایجاد پارکینگ، خدماتی هم چون صدور پروانه شهرداری و ارائه نقشه و انجام نظارت فنی سازمان نظام مهندسی به رایگان در اختیار آنها قرار میگیرد.

کد خبر: 961116001 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ بهمن ۹۶ - ۱:۳۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  علی نیا در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان بیان کرد: طبق تصمیم گیریها تنها به میزان صد و شصت متر برای هر واحد مسکونی شهری با شرط ایجاد پارکینگ، خدماتی هم چون صدور پروانه شهرداری و ارائه نقشه و انجام نظارت فنی سازمان نظام مهندسی به رایگان در اختیار آنها قرار میگیرد.مناطق زلزله زده به میزان متراژ تعیین شده خدمات رایگان دریافت میکنند

مناطق زلزله زده به میزان متراژ تعیین شده خدمات رایگان دریافت میکنند

مناطق زلزله زده به میزان متراژ تعیین شده خدمات رایگان دریافت میکنند

مناطق زلزله زده به میزان متراژ تعیین  شده خدمات رایگان دریافت میکنند

محمد حسین علی نیا در این جلسه گفت: برای یک واحد مسکونی آسیب دیده احداثی اگر فردی متقاضی بازسازی آن بیش تر از متراژ تعیین شده باشد، باید خود فرد مازاد آنرا پرداخت کند که البته برای این افراد از طرف سازمان نظام مهندسی و شهرداری تخفیف لازم اعمال خواهد شد.
علی نیا ادامه داد: در مناطق شهری تعداد واحدهای احصاء شده احداثی توسط بنیاد مسکن انقلاب بیش تر از تعداد متقاضیان کنونی است و بنابراین از صاحبان منازل مسکونی که بصورت احداثی و یا تعمیری اعلام گردیده است با مراجعه به بنیاد مسکن از تسهیلات و تخفیفات موجود در ساخت و بازسازی منازل آسیب دیده خود بهره مند گردند.
معاونت عمرانی استاندار خراسان شمالی در ادامه به روند بازسازی منازل مسکونی روستایی اشاره کرد و افزود: روند بازسازی با اهتمام بنیاد مسکن و دستگاههای ذیربط در حال پی گیری است و تا به حل از دو هزار و پانصد واحد تخریبی روستایی هزار و چهارصد و نه واحد پایانکار خود را اخذ کرده اند.
وی تصریح کرد: روند عملیاتی جا به جایی دو روستای قره چای و پسرکانلو شتاب بگیرد و هم چنین بانکهای عامل پی گیر ابلاغ مابقی تسهیلات و موضوع استمهال وامهای مسکن مهر گلستان شهر باشند.

مناطق زلزله زده به میزان متراژ تعیین شده خدمات رایگان دریافت میکنند

در این جلسه، هم چنین معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور هم که با هدف بررسی روند بازسازی مناطق زلزله زده در استان حضور یافته است، مطرح کرد: روند بازسازی مناطق روستایی بخوبی در حال پی گیری است و امیدوار هستیم تا پایان بهار سال نود و هفت شاهد اتمام کارها باشیم.
عزیزا… مهدیان گفت: در بخش مناطق شهری دو هزار و پانصد واحد مسکونی بصورت احداثی کارشناسی شده است که سی میلیون تومان تسهیلات با کارمزد پنج درصد، شش میلیون تومان وام بلاعوض و سه میلیون تومان وام معیشتی همراه با خدمات رایگان از طرف شهرداری و سازمان فنی مهندسی مانند صدور پروانه، نقشه و نظارت رایگان به آنها تعلق میگیرد که از مردم میخواهیم از این فرصت بهره مند گردند.
وی خاطر نشان ساخت: به تعداد واحدهای تعمیری و احداثی احصاء شده در استان تسهیلات تعلق میگیرد و ما به مردم این خطه این اطمینان را میدهیم که تا پایان روند بازسازی در کنار آنها خواهیم بود.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

لینک کانال تلگرام برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ بهمن ۹۶
774 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0