انحلال هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران یک مقام مسئول بیان کرد:

انحلال هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

یک منبع آگاه اظهار داشت: اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران دیروز در آخرین مهلت قانونی، در باره انتخاب رئیس و هیات رئیسه به جمعبندی نرسیدند و حاضر به پذیرش هیئت رئیسه موقت هم نشدند.

کد خبر: 970919006 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ آذر ۹۷ - ۱۲:۳۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،یک منبع آگاه اظهار داشت: اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران دیروز در آخرین مهلت قانونی، در باره انتخاب رئیس و هیات رئیسه به جمعبندی نرسیدند و حاضر به پذیرش هیئت رئیسه موقت هم نشدند.

انحلال هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

انحلال هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان  استان تهران منحل می گردد/ انتخابات جدید شش ماه بعد

بعدازظهر دیروز آخرین مهلت قانونی اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برای انتخاب ریاست و دیگر اعضای هیئت رئیسه این سازمان بود تا با این انتخاب، هیات مدیره در شمول ماده بیست و شش قانون نظام مهندسی ساختمان قرار نگیرد؛ براساس ماده بیست و شش در صورتیکه هیات مدیره منتخب سازمان نظام مهندسی ظرف حداکثر ۲ ماه بعد از برگزاری انتخابات، نتواند رئیس و هیات رئیسه سازمان را انتخاب کند، منحل می گردد.

طبق این قانون، شش ماه بعد از انحلال هیئت مدیره، انتخابات جدید برگزار می گردد.

به گفته برخی اعضای نظام مهندسی ساختمان تهران، درگیریها و تشتّت آرا میان اعضای این هیئت مدیره به حدی بالاست که در تمام دو ماه گذشته تمام نشستهای انتخاب هیئت رئیسه با آبستراکسیون فراکسیونهای مختلف نیمه کاره رها شده است.

با این حال انتظار میرفت در نشست دیروز، که آخرین مهلت قانونی برای انتخابات ریاست و هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی استان تهران بود،  از آبستراکسیون خبری نباشد.

ولی طبق آن چه بیژن خطیبی، دیگر عضو هیئت مدیره نظام مهندسی اعلام کرده، در نشست دیروز نیز عده ای از اعضای هیئت مدیره با خروج از نشست، آن را از رسمیت انداختند ولی نهایتا با پادرمیانی تعدادی دیگر از اعضا، مقرر گردید تا ریاست و خزانه دار موقت برای یک ماه در این سازمان فعالیت کنند.

این ادعا (انتخاب هیئت رئیسه موقت) را یکی دیگر از اعضای هیئت مدیره بیست و پنج نفره این سازمان که خواست نامش در خبر ذکر نگردد، رد کرد و افزود: اعضا حاضر به پذیرش هیئت رئیسه موقت نشدند.

انحلال هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

وی تصریح کرد:

فعلا حتی معلوم نیست که آیا امکان انتخاب هیئت رئیسه موقت برای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران وجود دارد یا خیر؛ چون در جریان نشست دیروز نظام مهندسی، اعضای هیئت مدیره، برگه صورت جلسه انتخاب هیئت رئیسه موقت را امضا نکردند.

این عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت:

اوضاع سازمان نظام مهندسی ساختمان بسیار نابسامان است؛ این سازمان زمینه فساد بالایی دارد و کنترلی هم بر آن نیست. در حال حاضر باید ببینیم وزارت راه و شهرسازی چه تصمیمی خواهد گرفت. بنظر میرسد تصمیم نهایی را یا وزارت راه یا شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی اتخاذ خواهد کرد.

خطیبی ادامه داد:

فعلا هیچ نشستی میان اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار نمی گردد.

این منبع آگاه اعلام کرد: احتمال انحلال نظام مهندسی خیلی بالاست و ممکن است انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران برای انتخاب اعضای دوره هشتم مجددا برگزار گردد.

انحلال هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

منبع: خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ آذر ۹۷
876 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0